Hva spiller du for tiden?

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg er så drit lei enspiller-kampanjer i strategispill hvor de dytter på deg oppdrag som bare kan fullføres hvis du på forhånd vet hva som kommer til å skje. Greit nok at man skal tilpasse seg strategisk, men når man faen meg plutselig får et fly man skal beskytte på andre siden av kartet og blir skutt ned før du i det hele tatt kommer deg dit, blir det for drøyt.
Argh. Helt jævla enig. Sitter og spiller GDI-kampanjen på Hard i C&C3 for tiden, og noen brett er bare helt tåpelige.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Driver og spiller MGS4 for det meste. Driver å prøver å senke tida mi på The Boss Extreme. Big Boss Emblemet er tatt 2 ganger og persen min lyder på 3:57:34:D
Første forsøk med en real mengde rot =D:



Sånn ellers spiller jeg, som en del andre, Battlefield: Bad Company for tiden. Noe jeg irriterer meg over er at folk flest ikke fatter er at å spille Call of Duty 4/Halo 3 stil ikke funker. Hvis man ikke har noe som helst samarbeid, blir man som oftest voldtatt med mindre man faktisk finner noen som er gode eller har flaks. Klart, man kan jo gjøre det bra alene, men hvis de andre på laget løper rundt som en gjeng med sauer vil man som oftest tape. En annen ting er vel at alle(?) serverene er i USA og gir med det god fordel den veien. Jeg har opplevd å tømme et magasin med M16 i ryggen på en kar for å så finne ut at han bare kan snu seg å drepe meg for så å dø selv rett etterpå. Bortsett fra de tingene og mangel på en god lobby funksjon vil jeg anbefale dette til alle som vil ha en litt annerledes opplevelse enn Halo eller Call of Duty.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Spiller du vanlig TQ uten IT installert, mener du?
IT er som LoD til diablo, man kan spille det fra Act 1, så det er ingen grunn til å ikke installere det fra starten av. Du kan importere karakterer fra base til IT nårsomhelst.
Jeg mistenkte det. IT er installert det også, men jeg har ikke testa det enda. Har vel fått level 23 eller noe, men virker kanskje litt kjipt å hoppe ut midt i spillet, har tenkt å runne TQ først.(ja 'runne' for faen)

Med det du sier er at det ikke er noe fordel å ha fullført TQ før man begynner på IT?
 
Første forsøk med en real mengde rot =D:
Aye, meget bra! Å du rota sa du?:O

Vel, jeg er jævla forsiktig i noen deler av spillet så det går sånn nogenlunde sakte til tider. Det som tar mest tid er nok Crying Wolf. Hun er et hespetre som hele tiden IKKE åpner opp drakta og eksponerer seg selv slik at jeg kan buttplugge henne i ansiktet med M82A2'n... eller som kjent på jobb: "12,7'n" :våpen:

Om du har noen tips om hvordan jeg kan ta henne raskere så er det meget velkommen:)
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg mistenkte det. IT er installert det også, men jeg har ikke testa det enda. Har vel fått level 23 eller noe, men virker kanskje litt kjipt å hoppe ut midt i spillet, har tenkt å runne TQ først.(ja 'runne' for faen)

Med det du sier er at det ikke er noe fordel å ha fullført TQ før man begynner på IT?
For å si det slik, hvis man installerer IT og lager en ny karakter, så må man starte fra begynnelsen i TQ. Det er en tilleggspakke og ikke en standalone-kampanje.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Aye, meget bra! Å du rota sa du?:O

Vel, jeg er jævla forsiktig i noen deler av spillet så det går sånn nogenlunde sakte til tider. Det som tar mest tid er nok Crying Wolf. Hun er et hespetre som hele tiden IKKE åpner opp drakta og eksponerer seg selv slik at jeg kan buttplugge henne i ansiktet med M82A2'n... eller som kjent på jobb: "12,7'n" :våpen:

Om du har noen tips om hvordan jeg kan ta henne raskere så er det meget velkommen:)
Takk, takk. Og ja, jeg brukte lenger tid enn beregnet på f.eks froskene i begynnelsen og diverse bosser. Grineulven var en av dem! Hvis problemet er å finne dritten fort vil det beste rådet jeg kan gi være å høre etter pustinga. Hvis du ikke har surround eller noe som kan lage en surround effekt vil jeg anbefale hodetelefoner og hvis ikke det hjelper kan du prøve å skru av musikken, selv om det kanskje blir litt tamt da. Jeg hold meg alltid mot utsiden av kartet så jeg ikke måtte bry meg med alle froskene i midten og når jeg fant henne var hun som regel i sniper/railgun posisjonen sin. Kanskje du bare har uflaks?. Husk at du også kan skyte på beholderene (eller hva det nå er) som henger ned på siden når grineulven er i skallet sitt.:)
 
For å si det slik, hvis man installerer IT og lager en ny karakter, så må man starte fra begynnelsen i TQ. Det er en tilleggspakke og ikke en standalone-kampanje.
Hvis du klatrer opp en stige kan du ta fram SVD og drepe henne på 3min ca:p
 
Takk, Takk. Og ja, jeg brukte lenger tid enn beregnet på f.eks froskene i begynnelsen og diverse bosser. Grineulven var en av dem! Hvis problemet er å finne dritten fort vil det beste rådet jeg kan gi være å høre etter pustinga. Hvis du ikke har surround eller noe som kan lage en surround effekt vil jeg anbefale hodetelefoner og hvis ikke det hjelper kan du prøve å skru av musikken, selv om det kanskje blir litt tamt da. Jeg hold meg alltid mot utsiden av kartet så jeg ikke måtte bry meg med alle froskene i midten og når jeg fant henne var hun som regel i sniper/railgun posisjonen sin. Kanskje du bare har uflaks?. Husk at du også kan skyte på beholderene (eller hva det nå er) som henger ned på siden når grineulven er i skallet sitt.:)
Ja, det med froskene i starten er irriterende. Men heldigvis så er ikke AI'en til Meryl & gutta hennes så skrekkelig dum, så jeg lar egentlig dem gjøre mesteparten siden jeg så sårt trenger den tranq ammoen til de vanlige kålskallene som jeg må luffe forbi.

Det jeg gjør med Crying Wolf er å løpe fram til den trucken som står foran meg, legge meg under å dra fram Mosin-Naganten å tranqe noen av froske jævlene slik at jeg er litt forsikra mot dem, etterpå så stikker jeg inni et ytterkantene på kartet og "camper" nesten litt. Har 12,7'n framme, men hun er så fantastisk feig å bruker horelang tid på å komme fram>_< Beveger jeg meg for mye så ser de froskejævlene meg og det = alert phase = null big boss emblem... Nei, jeg får fortsette å prøve å senke tida:)
 

Novastrum

Feminist-elitist
For å si det slik, hvis man installerer IT og lager en ny karakter, så må man starte fra begynnelsen i TQ. Det er en tilleggspakke og ikke en standalone-kampanje.
Gi meg det med teskje - fortsetter jeg "som vanlig", på den levelen jeg er på nå hvis jeg starter IT nå?

edit: 'ferget it, jeg fant det ut. :)
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Det jeg gjør med Crying Wolf er å løpe fram til den trucken som står foran meg, legge meg under å dra fram Mosin-Naganten å tranqe noen av froske jævlene slik at jeg er litt forsikra mot dem, etterpå så stikker jeg inni et ytterkantene på kartet og "camper" nesten litt. Har 12,7'n framme, men hun er så fantastisk feig å bruker horelang tid på å komme fram>_< Beveger jeg meg for mye så ser de froskejævlene meg og det = alert phase = null big boss emblem... Nei, jeg får fortsette å prøve å senke tida:)
Min taktikk: Skru på nightvision og skyte de tre froskene så fort de kommer frem. Tusle fremover ved høyresiden og skyte de to neste. Skyte ulven i øyet! Så er det bare å høre etter pusting og bevege seg i den retningen. Må du tilbake der du kom fra er det bare å tranqe froskene igjen rett før de står opp. Må du den andre veien vil det kun være en frosk som er skikkelig i veien, MEN det vil komme noen bak veggen når de andre våkner, så bare ta det rolig der hvis du må tilbake. Husk å skru nightvision av og på mye så du ikke tapper greia for strøm med en gang. Det går uten tvil raskere når det er du som jakter, noe jeg er sikker på at en annen kar her kan bekrefte. Hvis du blir sett er det ikke værre enn å reloade vettu. Eller tar du sånne "no save" speedruns?
 
Min taktikk: Skru på nightvision og skyte de tre froskene så fort de kommer frem. Tusle fremover ved høyresiden og skyte de to neste. Skyte ulven i øyet! Så er det bare å høre etter pusting og bevege seg i den retningen. Må du tilbake der du kom fra er det bare å tranqe froskene igjen rett før de står opp. Må du den andre veien vil det kun være en frosk som er skikkelig i veien, MEN det vil komme noen bak veggen når de andre våkner, så bare ta det rolig der hvis du må tilbake. Husk å skru nightvision av og på mye så du ikke tapper greia for strøm med en gang. Det går uten tvil raskere når det er du som jakter, noe jeg er sikker på at en annen kar her kan bekrefte. Hvis du blir sett er det ikke værre enn å reloade vettu. Eller tar du sånne "no save" speedruns?
Ja seff så saver jeg:ler: Kjempemorro å komme til Haven å la en gekko se deg mens du snur på håndtaket... >_<

Skal prøve den taktikken der. Jeg sikter bestandig etter øyet hennes. Gjør MASSE i skade som gjør meg veldig glad og fornøyd. Ingenting er bedre enn å plante litt bly i fettkjærringa som gjør at jeg får "dårlig" tid.:p

Men, klarte du bike chasen i Act 3 uten Solar gunnern?:p
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Ja, men jeg måtte ty til masse tranq ammo, smoke og stun granater. Spiller du new game hver gang eller bruker du en save forresten, sånn siden du nevnte solar gun?

Edit: Ser du er på irc, kan ta det der hvis du vil...
 
Ja, men jeg måtte ty til masse tranq ammo, smoke og stun granater. Spiller du new game hver gang eller bruker du en save forresten, sånn siden du nevnte solar gun?
Det er jo sadistisk å prøve på BB Emblemet på The Boss Extreme under en "naked run". Jeg klarer ikke meg på den chasen uten solar gunnern, jeg har poppa og poppa smoke & stun granata, men solar gunnern må til. Det er helt sikkert mulig, men skal vi tro på overlevelsen til SIXAXIS'n min så styrer vi unna det:p

Det er akkurat det samme med Crying Wolf som det var med The End i MGS3. Det er liksom det som hemmer meg i å få en bra tid.:mad:
 
Jeg sprang etter ho med granatkaster. Når ho kom nære for å gjøre "hoppeangrepet" på meg blasta jeg ho med den. Du kan få inn noen skudd som gjør skade før ho løper sin veg. Hvis jeg oppdaget ho på avstand brukte jeg sniperen. Ellers var det vel mye av rådene deres. Brukte relativt kort tid på denne bossen, men jeg koste meg litt for mye med snikingen. Det er der jeg kan hente inn en del tid. Brukte i overkant av 4 timer hvis jeg ikke husker feil.

Edit: Brukte heller ikke solar gun når jeg spilte igjennom. I bike scena var mk.22, smoke granades og den avsagde halga min venn. Jeg fikk aldri til å bruke stun granades på en tilfredstillende måte. Hagla er lettere å treffe med i farta og ble først og fremst brukt på de folka med maskingevær på bilene siden det tar lang tid å lade den å den som kjent må lades mellom hvert skudd.
 
Fikk inn Soul Calibur IV på butikken idag. Plukket med med det og den derre Hori Arcade-stikka til PS3. Kommer til å skrive mer om det etter jeg har fått testet det, og hvis jeg får nett på datapesen. iPhone er ikke noe man skriver lengre tekster med, for å si det sånn.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Har spilt en del Geometry Wars Evolved 2 idag. Som du kanskje gjetter deg fram til helt på egen hånd er det da altså her snakk om oppfølgeren til knakelibraksuksessen Geometry Wars Evolved, som kom på XBLA ved 360-launchen. Geo Wars 2 følger samme stil som sin forgjenger, men er på alle måter større, penere og først og fremst bedre. Prisen er på 800 MSP, dvs. det dobbelte av det GW kostet da det kom ut - men har da til gjengjeld seks forskjellige modi (GW har én, og en alternativ versjon av den), lokal flerspiller, og annet småsnop. Modusene er som følger: Deadline (litt som standard Geo Wars, bare med en tidsgrense på tre minutter og et uendelig antall liv - dette er det du kan prøve på demoen), King (du kan bare skyte når du er innenfor visse felt på kartet, felt fiendene ikke kan komme inn på men som forsvinner etterhvert sånn at du må kjapp deg til neste), Evolved (dette er Geo Wars slik vi kjenner det, bare med noen nye fiender og det nye multiplier-systemet (du får nå multiplier av å plukke opp "geoms" etter døde fiender), samt et par andre småjusteringer). Så har du Waves, som er mer eller mindre likt Waves i PGR4 (som navnet tilsier er mesteparten av fiendene dine små oransje romskip som kjører på rekke fram og tilbake over kartet, i ... bølger), Pacifism (en videreutvikling av achievementen i GW: Her kan du rett og slett ikke skyte, og må overleve så lenge som mulig) og til slutt Sequence, som minner litt om Galaxies på den måten at det er en rekke småbrett med forskjellige fiender. Jeg gidder ikke taste så mye mer nå, men det er kort og greit jævla gøy og overraskende variert. De nye fiendene er dritkule, musikken er enda mer intens og fet nå, highscore-integreringa er uden sidestykke (når du spiller en modus har du dine poeng oppe til venstre på skjermen, og poengene (samt navn) på fyren over deg på leaderboardet - det står også leaderboards for hver modus på hovedmenyen, uten at du må rote rundt i highscorelista), og dritbra achievements: Nesten ingen av de er poengrelatert, men handler heller om å gjøre diverse ting i de forskjellige modusene - som f.eks å dra skipet langs alle veggene i Pacifism-modusen - og så en for å gjøre det enda en gang i samme runde. Når spillet merker at du prøver deg på en achievement, slenger det opp hjelpende tall på skjermen, f.eks hvor mange prosent av veggen du har skrapt deg langs (samt at den markerer veggene du ikke har tatt med en annen farge), og lignende. Geo Wars 2 er altså veldig høyt anbefalt, og lett en 9/10 ellernoe sånt.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Skaffet meg nettopp DS og en R4, og mesteparten av dagen har blitt brukt på det første Phoenix Wright-spillet. Veit jeg er sent ute men det er virkelig bra saker, sitter og humrer over den corny humoren.
 
Akkurat nå så sitter jeg med Metal Gear Solid: Ghost Babel på Gameboy Advance'n min:D Fytterakkern, dette spillet ruler noe helt rått. Tok nå Pyro Bison, så nå er det å fortsette med å ødelegge Powerplant'n:D
 

K999

Keystone State Of Mind
Har litt for mange spill for tiden selv, og spiller litt for lite på hver av dem. Skal vi se:

The Darkness
Skaffa meg dette sist uke, og har brukt en 2-3 timer på det. Antar de fleste vet hva spillet dreier seg om så jeg gidder ikke å skrive så mye. Fant spillet brukt for 169kr og siden jeg hadde tenkt å kjøpe det når det kom så tenkte jeg hvorfor ikke. Skal fullføres.

RE 4 Wii Edition

Dette kosta altså 269kr nytt på gamestop og siden jeg aldri fikk meg GC versjonen, så var det vel på tide? Har ikke spilt noe særlig, men har fått med meg så mye at dette skal fullføres, alt handler bare om tid. Merka fort da at Wii kontrollen kommer til å gjøre spillet kult.

Rock Band
Jepp. Spiller dette endel for tida, har bare én sang igjen på hard på trommer. Gitar delen er gjort på expert og synginga er jeg midt i på hard. (Selvom den kommer til å gjøres lett på expert etterpå.)

King Kong
Jada, 1000 gamerscores fordelt over 9 achievements til bare 40kr. Har så langt bare fått 500, og det er kjedelig som faen, og ikke noe spes verdt det. Spillet det så lite som mulig, og helst når jeg er lei av alt annet.

Call of Duty 4/Halo 3
Spilles av og til med venner, men er godt litt lei begge to.

Ninja Gaiden 2
Fikk nettopp lånt med meg hjem dette av en kamerat, spilt rundt én time og fullført første chapter. Spiller på det letteste og er ganske fett. Digga 1-en selvom jeg var aldri god nok til å fullføre det. :$ Kommer nok til å bli endel de neste dagene, siden jeg ikke kunne låne det så lenge. :(

Har også en del spill i hylla som jeg har aldri fått begynt på, og nå er sommeren snart over.