Hva spiller du for tiden?

Prøv forresten å gjette om spillet sporer hvilke løp du har fullført uten kræsjings, da.
Med mindre jeg husker veldig feil, så er det en rekke indikatorer nederst på skjermen som gir oversikt over no-boost og no-crash registrert per løp. Kan naturligvis sjekke i kveld.

Ikke dermed sagt at det ikke også burde sagt fra umiddelbart inne i selve spillet når et krasj registreres—innimellom er det tvilstilfeller, så det er naturligvis surt om man går over målstreken i tro om at man lyktes og dette ikke er tilfelle.

Edit: Dette skjermbildet gir et innblikk i hvorfor Ridge Racer er elskelig. Dette er sånn høynivåbilene ser ut i RR6:

 
Sist redigert:
Porten av ZombiU, ihvertfall til PC er... grei. Det kjører fint og har ekstremt lave ladetider. Det har dog noen problemer som at det kun viser gamepad-knapper for hva man skal trykke til enhver tid og det er ikke alltid logisk at Use #2 er mappa til E, mens skjermen sier man skal trykke på A-knappen. Går dog greit å vende seg til. Om man spiller med mus og keyboard ser det og ut til at man ikke kan mappe items til tallknappene selvom spillet påstår at man kan det. Mulig jeg bare er idiot her. Egentlig er det sikkert like greit å bare spille dette med en gamepad.
Når det er sagt rocka jeg shit da man skal inn på kjøpesenteret og en zomble raser ut i bakgården. Å sikte med mus i dette spillet er såklart overlegent. Derfor jeg ikke bytter til padde.
Sånn ellers er ikke grafikken imponerende og de har faktisk fjerna noen effekter fra WiiU bare fordi. Om du så opp mot lyskilder i den versjonen fikk du et stilig møkkete filter, men det er helt borte i denne versjonen. Hrrm.
Jo også er ting mye lettere på normal. Jeg er helt i starten av spillet og inventoryet mitt er allerede stappa med ammo og heale-dill. Det er forsåvidt ikke noe jeg klager over for orginalen var altfor gjerrig.
Å scanne ting eller dille i inventoryet funker fint på bare en skjerm. Det er noe de har overført bra fra orginalen.

Så ja, spill dette på PS4, PC eller (lol) Bone, men bare om du ikke har en WiiU for det er platformen det er laga for. Det er forøvrig favorittspillet mitt med zombler og det sier litt.

E: Og det har fortsatt den beste ladeskjermen noensinne.
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
Dratt fram Bushido Blade på PS1 igjen. For meg er det et av de mest unike 1vs1 fighterne som er laget. Ser dog ikke særlig bra ut lengre, men spillbarheten er fortsatt fenomenal.

For meg så elska jeg æresystemet. Ved at man kan ta livet av fienden før motstanderen har sagt ferdig greia si eier, og det faktum at du ikke får kommet videre om du er for feig/ har for lite ære til å ta en fair kamp eier. Mangel på livssøyle er også helt nydelig. En kamp kan være en time, eller to sekunder. Er velplassert slag er det som skal til for å knekke fienden, men svake slag skader fienden, men tar ikke livet av h*n. Noe som eier.

Kaste sand i øynene til fienden, kutte bambus i skogen, bevege seg over enorme slåssarenaer med tilgang til nye omgivelser. Det eier.

Bushido Blade er, sammen med Rapid Reload, for meg de mest undervurderte titlene til Ps1. De eier så kraftig atte føffaen

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I går kom Mega Man Legacy Collection til øh PC iallfall, sikkert PS4 og Bone også. Siden jeg har brukt noen hundre timer på Mega Man allerede, måtte jeg så klart punge ut litt over en hundrings for å kunne bruke enda flere timer. Tok et par baner i Mega Man før jeg fant ut at jeg like greit kunne spille gjennom Mega Man 2. Litt rusten er man da, men det gikk på et vis. Hvem klarer å se hva som skjedde akkurat da jeg vant spillet, he he.



Dette bildet viser forhåpentligvis et par ting som er særegent for Mega Man Legacy Collection. Her kjører jeg med TV-filter på, noe som - for en jævla gangs skyld - ikke griser til med noe faens 2xSai eller noe sånn drit, men heller legger over troverdige scanlines og - som man ser på stjerneeffekten - billedrørsghosting. Det er en ting til som ikke kommer fram på skjermbildet, og det er at fargene pulserer litt, slik de gjorde på gamle TV-er. Jeg likte følelsen såpass godt at jeg lot det stå på, så får jeg heller godta at bildet fortsatt er alt for skarpt og at de ikke har simulert krumningen på skjermen. Apropos: Higan er en emulator som gjør akkurat det, forøvrig. Synd den er dau.

Men ja, dette er imponerende nært sånn NES-spilla var da de kom ut (pakka inneholder kun NES-spillene, altså Mega Man 1-6), bare med savestates og achievements og sånn. I tillegg får du en Challenge Mode som mikser sammen ulike utfordringer fra flere av spillene, og rikholdige databaser til hvert spill med konsepttegninger, info om robåtene som er med og så videre. Jukeboks er det også.

Men læll, da? Dette er vel omtrent null og niks for de som ikke allerede er Mega Man-fans. Ser ikke helt for meg at kidsa er villige til å punge ut for å spille snart tredve år gamle spill. Med det i bakhodet er det fortsatt innmari kos å spille Mega Man. Ikke så kos at jeg klarer å glemme at serien har ligget brakk i årevis, da. :(

Edit: USGamer har et ganske grundig intervju med en av de som styrte prosjektet hos Capcom, og en som jobba med spillet hos Digital Eclipse, som gjorde jobben med å få spillene til å kjøre på nye konsoller og PC-er.
 
Sist redigert:
Tviler på at folk med Bone blir mye imponerte. De kan plukke opp denne pakka med seks spill eller betale litt over det dobbelte for 30 spill fra Rare. Håper den portes til PC.

Spiller som sagt Ground Zeroes og om du skal spille PP er du en idiot om du ikke har kjørt gjennom det. Vil og anbefale gjenspillings for de som har det før PP slippes på mandag.
Også spiller jeg Shadowrun Hong Kong såklart. Om du likte de forrige er dette krem. Mye det samme som i Dragonfall, men Matrixen er pussa opp kraftig. Man får og de beste NPCene med seg sålangt og Hong Kong er en fantastisk setting. Historien og samtalene er og veldig mye mer utvikla denne gangen så ja, løp å sjøp.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Liten oppdatering på et spill jeg allerede har skrevet om, nemlig Fullblox. Jeg skrev noe sånt som at det er fire brettpakker tilgjengelig for kjøp, og det stemmer forsåvidt; det jeg ikke var klar over da, var at du låser opp en femte når du har fullført alt i de fire andre. Den heter Perilous Peak, har seks av fem stjerner på vanskelighetsgrad, og musikken som spilles når du holder på er antageligvis den beste orkester/chiptune-mashupen som eksisterer på kloden.


Kanskje kjøp deg Fullblox hvis du liker puslere, da. Det er innmari bra saker.
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
Dobbeltpost for å hyle ut om at THPS er så jævlig mye fetere enn jeg husker. Og jeg oppfordrer alle til å sende meg THPS-spilla dere sitter på fordi detta eier og jeg vil vie livet mitt til sensurert hiphop, catchy pop-punk og eviglange grinds som gir over 300.000 poeng
 

Shinra85

Spillegals effort emo
2 og 3 eier. Må anskaffes. Da jeg var yngre eide tilogmed BMXXX, så det sier litt hvordan jeg likte den formelen av spill
 
American Wasteland fikk mye tyn siden Activision hadde gått helt Activision på serien og ga ut minst ett spill i året, men er også absolutt å anbefale. Xbox 360-utgaven ser ut som den porten det er, men er den beste utgaven å kjøpe nå om da'n. Når det er sagt er alle utgavene—PS2, GC og Xbox—meget stabilt gjennomført, og det er umulig å velge feil.

Men ja, for min del er det Tony Hawk's Pro Skater 3 som er seriens høydepunkt rent nostalgimessig. Så mye absurd-tematisk popkulturelt vås, så mye fet metall/punk/rap, og slik en digg arkadeplattformmekanikk blir det nok fortsatt en stund til vi ser igjen samlet på samme fat.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
THPS3 ga oss manuals og åpnet for å kombinere absolutt alt til et eneste stort gigatriks. Animasjonene flyter litt bedre enn THSP2 så for min del tar det en knepen seier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men Tony Hawk's Underground, da dere! Hei, Tony Hawk er jo en kul skateserie hvor det er fett at du bare kan skate rundt og få masse fete komboer så nå lager vi en utgave hvor de store nyvinningene er at du kan gå av brettet og løpe rundt mens du blir forstyrra av en katastroferæva historie hele tida!