Hva spiller du for tiden?

Haha, tror jeg må teste Mount & Blade, høres ut noe for meg iallefall, å ja, jeg skal skaffe meg det, ser for moro ut til å ikke teste.

Runnet Prince Of Persia igår og sier meg meget fornøyd med spillet, er nok et spill jeg kan finne på å runne igjen en annen gang. Neste spill ut er Gears Of Wars 1, ante ikke om jeg skulle gå for PC- eller 360versjonen, men ender opp med 360 tenker jeg, til tross for at jeg hater å spille noe som ligner på FPS med pæd, men en kompis av meg overbeviste meg at det er ikke så ille bare man setter seg i det, klarte jeg å runne army of two to ganger så burde jeg klare å bli vant med dette også. Uff, minuset med å kjøpe seg 360 såpass sent at det er et hav av spill som jeg er keen på, damn you WOW, stjålte fire år av livet mitt ! :mad:

Jante

privileged CIS shitlord
Gjort meg ferdig med hovedhistorien i GTA IV, så derfor har jeg tatt meg en pause fra det. Tror jeg blir å leke meg mer med det etterhvert. For tiden går det i Mass Effect, og det fenger absolutt. Jeg er en sucker for god sci-fi, så det er kanskje ikke så rart. Det eneste som er litt kjipt er at det fremdeles er ganske buggy, og jeg har hatt problemer med at det låser seg helt. Jeg har gjort en del tweaking, så nå har jeg spilt det en stund uten at det har låst seg, men jeg merker fremdeles at spillet sliter av og til. Nå skal det komme en ny patch ganske snart, så jeg håper den endelig vil fikse dette problemet.

PS. Obligatorisk EA is fucking us again :argh: osv.

Var en stor fan av Kotor, så jeg har tatt en tur innom Kotor 2 (aner ikke hvorfor jeg ikke spilte det, jeg er en gigantisk idiot)

Jeg har prøvd meg litt mer på Half Life 2 nå. Har ikke spilt mange timene, men jeg må si at jeg er på en måte litt skuffet. Jeg har hørt så mye bra om dette spillet, men jeg synes ikke det virker som noe annet enn et gjennomsnittelig fps. Jeg gir likevel ikke opp helt ennå. Jeg har planer om å spille noen timer til.

Spiller også litt GTA4 igjen. Spillet er ikke dårlig. Men det er langt ifra så bra som enkelte skal ha det til.

Gleder meg til Street Fighter IV.

Novastrum

Feminist-elitist
Har du fått grav-gun enda?

Jeg spiller Bionic Commando (gav opp når jeg først kjøpte det, har mer tålmodighet nå), Burnout Paradise og selvfølgelig de obligatoriske rundene med Left 4 Dead. Left 4 Dead er en herlig multiplayeropplevelse, både co-op og vs. Burnout Paradis tar seg av behovet for å smæle ting, og Biånik gir meg old skool pleasure.

Edit: alt på PC forresten. Spiller Burnout og BC med pad.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har prøvd meg litt mer på Half Life 2 nå. Har ikke spilt mange timene, men jeg må si at jeg er på en måte litt skuffet.
Det som er litt greia er at Half-Life 2 fikk omtrent alle andre FPS-mekkere i verden til å drite på seg og kjappe seg med å plagiere (som med forgjengeren), så i 2009 er det ikke like GADDÆM som det var for fem år siden. Fortsatt et kvalitetsspill, og fortsatt et av ganske få spill jeg ville gitt 10/10 hvis jeg skulle omtalt det (andre i den kategorien er Thief: Deadly Shadows, Super Mario World, Super Mario Galaxy, Darwinia og Bangai-O Spirits, så veit dere det).

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og Transport Tycoon Deluxe selvsagt, til tross for en AI som klarer å snuble over sine egne toglinjer.

På emne: Left 4 Dead, men jeg kjører det på konsoll. Ellers går det i hva enn andre folk vil spille, så jeg hiver meg med på ting à la Halo, og det har over tida blitt enorme mengder Battlefield: Bad Company.

Det blir litt som å fyre opp GTA4 i 2013 og si "jaha, dette var da ikke så imponerende som alle skulle ha det til".

Når det er sagt, Half Life 2 kom ut i 2004 og er fortsatt bedre enn samtlige FPS som har kommet ut før og siden.

(andre i den kategorien er Thief: Deadly Shadows, Super Mario World, Super Mario Galaxy, Darwinia og Bangai-O Spirits, så veit dere det).
Når du er inne på det, så må jeg si at nesten all karaktersettingen på spill fra anmeldelser i dag er helt på trynet. Alle spill som er "mediocre" får sjuern eller høyere på skalaen, eller verre: Hannah Montana ligger på over 70% på gamerankings (uten at jeg har spilt det). Hvis man setter så lave mål for at et spill skal få en så høy karakter, når kan man da sette 4/10 for eksempel? - Wow, et spill som får 4/10 må virkelig suge hardt.

Og jeg er som oftest ikke enig med med anmelderne som gir spill 10/10 - så og si aldri. 10/10 skal være et nærmest feilfritt spill. Nei, spillanmeldere er som oftest alt for snille på karakteren, men så er jo dette noe man lett kan være uenig i.

Ville bare ha litt diskusjon rundt dette. :p

Jostein skrev:
Jeg har prøvd meg litt mer på Half Life 2 nå. Har ikke spilt mange timene, men jeg må si at jeg er på en måte litt skuffet. Jeg har hørt så mye bra om dette spillet, men jeg synes ikke det virker som noe annet enn et gjennomsnittelig fps. Jeg gir likevel ikke opp helt ennå. Jeg har planer om å spille noen timer til.
Satt med samme følelsen selv når jeg runna det selv. Husker ikke helt når det var, men jeg kan uansett si deg at det blir heldigvis bedre. Nå føler jeg "hele verden" har gitt spillet toppkarakterer, uten at jeg føler spillet egentlig fortjener det. Yeti har rett i GADDÆM faktoren er ikke like stor i 2009. Men etter min mening var det heller ikke GADDDÆM i 2004. Men smaken er som baken og alt det der..

Btw, Episode 1 var skuffende kjedelig. Men Episode 2 tar seg kraftig opp :)

Edit: Spiller litt Quake Live om dagene, får som oftest grisebank av Q3 veteraner. Ellers har det blitt litt Red Alert 3 og BF:Bad Company.

Ti dollar på at Magster ikke selv har prøvd Hannah Montana-spillet han klager over.

Det er for øvrig ikke noe nytt at folk er for rause med karakterskalaen. Det har vært slik så lenge jeg kan huske, med noen hederlige unntak riktignok.

Her i gården går det nå i Alone in the Dark (2008-spillet), som er fornøyelig delvis fordi det er så ambisiøst, men mest fordi det er et togkrasj av et spill, ødelagt og usammenhengende og surrete. Men det er litt av et skue. Vi koser oss. Ler høyt, til og med. Ikke alle spill man kan si dét om. :)

Er også vendt tilbake til Geometry Wars 2 for kvelden, ny high score fra min side på Pacifism på 52 millioner. Jada, jeg vet at Nicholololas utnegrer meg ganske heftig. Litt stolt uansett. Space Giraffe er også fortsatt sakene sine, og Super Puzzle Fighter HD holder som nevnt koken, som jeg også nevnte lenger opp.

Ellers går det også litt i Phantom Hourglass om dagen -- denne gangen skal jeg faktisk gjennom det hele -- og Wind Waker sånn for kosens skyld. Ingen som gjør Zelda som Nintendo, det er sikkert.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det som er litt greia er at Half-Life 2 fikk omtrent alle andre FPS-mekkere i verden til å drite på seg og kjappe seg med å plagiere (som med forgjengeren), så i 2009 er det ikke like GADDÆM som det var for fem år siden. Fortsatt et kvalitetsspill, og fortsatt et av ganske få spill jeg ville gitt 10/10 hvis jeg skulle omtalt det (andre i den kategorien er Thief: Deadly Shadows, Super Mario World, Super Mario Galaxy, Darwinia og Bangai-O Spirits, så veit dere det).
Jeg er sånn delvis enig. Jeg syntes ikke half life 2 var så bra som alle skulle ha det til. Misforstå meg rett, jeg liker spillet, har rundet det og spilt det en god del, men det var altfor mange dødpunkter for min del, eller.. Kanskje ikke dødpunkter, men på slutten, dvs etter at man fikk kontroll over de bugsa og man liksom begynte på slutten av spillet. det ble litt som å rydde rommet. Man må jo gjøre det, men det var ikke spesielt gøy.
Men det er så mange bra ting i spillet at andre folk føler at de er pent nødt til å kopiere ting fra spillet. :) jeg ville gitt "halflife 2" en 8 av 10, veldig veldig bra, men ikke nok til å få meg superhappy.

Nåja, jeg vil vel si at ett spill som Bioshock er bedre enn Half-Life på egentlig alle områder.
Du digger Gønsn. Nøff sæd.

EDIT: ÅJÅJÅJÅJÅJ! Var det en sneken ninjaedit jeg så der? Det stod nemlig "Mass Effect er bedre enn Half-Life" da jeg trykket quote.

Eller ... er jeg bare i ferd med å bli gal? :gal:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du er i ferd med å bli gal, for det stod BioShock i går natt også.

Men for the record HL2 >>>>>>>>>>>>>> BioShock lzm

Jeg ble forresten ferdig med Persona 4 i helga (103 timer tok det å få "True Ending"), så nå skal jeg starte på Resistance 2 og spille mer Dead Space. Og i går fikk jeg spilt litt LittleBigPlanet-custombrett sammen med KratosLodin. Trapper i LBP = FAIL