Jeg spiller for tiden det nye Prince of Persia (PS3) og synes igrunn det er utrolig lite engasjerende. Har riktignok ikke kommet særlig langt (har bare unlocket én av de fire... dingsene), så kanskje det blir bedre. Et av de største problemene er at kontrollene ikke er tighte nok. Det er ofte vanskelig å vite hvilken vei jeg må dytte stikka for at Prinsegutten skal gå dit jeg vil. For eksempel følger spillet det gode gamle "dytt stikka den veien du vil at Prinsegutten skal bevege seg, sånn som du som spiller ser det på skjermen" så lenge man surrer rundt på bakken, men så fort man klatrer på en vegg, forandrer skjemaet seg til "trykk venstre om du vil at Prinsegutt skal klatre til SIN venstre, trykk høyre om du vil til PRINSEGUTTENS høyre". Irriterende og forvirrende.
En annen ting er at veldig mye av akrobatikken går på autopilot, men ikke alt, og det er tilsynelatende umulig å vite når man trenger å utøve avansert tommelgymnastikk for å manøvrere seg dit man skal, og når det holder å bare trykke en gang på X for å f.eks. slippe tak i en stolpe, løpe fem meter opp ned langs taket og ta tak i neste stolpe (noe man skulle tro skulle være litt mer vrient å få til). Dette er helt sikkert noe man lærer seg når man spiller litt videre, noe som bringer oss videre til neste problem:
Dette er repetitive saker. De samme plattformoppgavene går igjen og igjen og igjen, og det er ikke noe gøy å samle på de perlegreiene. I tillegg er Prince Sixpack en utrolig malplassert fyr. Han var morsom da han het Nathan Drake i Uncharted, men her er han bare masete og like out-of-place som soundtracket i Beowulf-filmen fra 1998.
Det er mulig jeg bare pirker fælt her nå, men spillet er jo rett og slett kjedelig. Og GUD, jeg glemte jo å nevne fightingdelen av det. Sånn, nå har jeg nevnt det.
Veldig fin grafikk, da.