Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Om det er vanskeligere enn Ninja Gaiden på NES så begynner jeg å grine.
Folk som synes de nye Ninja Gaiden-spillene er vanskelige kan prøve seg på det der. Til å begynne med så er det greit nok, og man tenker "tjah, dette var da ikke så vrient", og så kommer man til det tårnet hvor det er sånne hoppemenn og ørner ved alle hopp og en skitvanskelig boss på toppen. Har prøvd på den biten minst tredve ganger nå. >_<
 
Er kommet til samme brettet selv. Bossen på toppen er jo brütal as fuck. Trodde det var meningen at man skulle dø første gangen, for det er ikke menneskelig mulig å komme i nærheten av han en gang. Ninja Gaiden er mulig det spillet som har gitt meg mest tilfredsstillelse når jeg endelig greier et brett. Spillet er aldri urettferdig(utenom overnevnte brett, det er bare føkked) og det er bare din egen skyld om du ikke husker hvor alle fiendene dukker opp etter å ha død av de et par hundre ganger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du sa det. Sist jeg prøvde meg klarte jeg å komme meg til toppen uten å bli truffet en eneste gang, og likevel var bossen for hard for meg. :(
 
Nei, Demon's Souls. Det er spillet for folk som syns Monster Hunter og Disgaea er for nubbs. =D
Fikk endelig detta i postkassa på.... Fredag tror jeg. Spilt det en del timer i helgen... And this game is fucking hard!
Jeg valgte å prøve meg som "knight" første gangen(vurderte "hunter"), til min overaskelse var jeg for svak for å håndtere bastard sword... Er det noen som har spilt dette og klart første bossen som kommer i tutorialen? Jeg klarte å hakke ned _nesten_ 50% av livet hans før han faen meg 1shottet meg!

Tror jeg skal ha det veldig mye morro med dette spillet! Kommer nok til å være bra fornøyd når jeg kommer til å se meg ferdig med dette spillet.

Super vanskelig, jeg synes grafikken er ålreit. Masse secrets. Just up my alley.
 
Fikk endelig detta i postkassa på.... Fredag tror jeg. Spilt det en del timer i helgen... And this game is fucking hard!
Jeg valgte å prøve meg som "knight" første gangen(vurderte "hunter"), til min overaskelse var jeg for svak for å håndtere bastard sword... Er det noen som har spilt dette og klart første bossen som kommer i tutorialen? Jeg klarte å hakke ned _nesten_ 50% av livet hans før han faen meg 1shottet meg!

Tror jeg skal ha det veldig mye morro med dette spillet! Kommer nok til å være bra fornøyd når jeg kommer til å se meg ferdig med dette spillet.

Super vanskelig, jeg synes grafikken er ålreit. Masse secrets. Just up my alley.

Hvor kjøpte du det og når kommer det vestover?
 
Hvor kjøpte du det og når kommer det vestover?
Helt ærlig så tviler jeg på at det noensinne kommer til å komme vestover. Fant ut at den faktiske release datoen i Asia var 5 februar. Så jeg personlig tror ikke spillet kommer seg hit :(

Men spillet finnes i 3 versjoner allerede da!
Edition​
Text Languages​
Voice Languages​
Japanese​
Japanese​
English​
Asian​
English and Chinese​
English​
Korean​
English and Korean​
English​

Så sikkert skikkelig dumt ut :p
Uansett!

Jeg kjøpte spillet igjennom ebay, siden de fleste sider har en helt sinnsyk shipping rate..
Tror ene siden jeg tittet på (http://www.japanvideogames.com/) skulle ha 40 dollar for shippingen osv.

Men med tanke på at eneste måten å få spillet på er utenlands er jeg villig til å betale litt ekstra men ikke sånn 110dollar:p

Ebay med ok shipping så det ut som! 75dollar sammenlagt
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg kjeda meg så jeg fikk med meg en sånn dærre betanøkkel til mmoen Dragonica fra eurogamer.

Det var overraskende artig, og jeg tror jeg kommer til å bruke litt tid framover på å sjekke det ut. Det er som en castle crashers (eller golden axe for oss mannfolk), med devil-may-cry type knock-ups og air combos. Dishwasher: Dead Samurai er også noe man kan sammenligne det med. Slåssesystemet er veldig artig, og kanskje det mest actionete jeg har sett i en mmo så langt. Lægg merker jeg ingenting av og jeg mistenker at mye av actionen skjer på klientsiden.

Grafikken er av type maple story, bare 3d og litt mer polert. Det ser egentlig ganske pent ut når du slenger på litt AA og en smakfull bloom. Engrishen har dem klart å holde på et minimum også, hvor de værste synderne er egentlig gramatisk korrekte, bare at dem klikker ikke helt ("You cannot use this yet" hvis en skill er på cooldown osv). Britisk voice acting har dem også, og musikken høres dyr ut med et par catchy låter her og der.

Eurogamer hadde bare 500 nøkler til den lukkede betan, men jeg regner med at dette blir en free-to-play greie med item shop.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har Dragonica-beta jeg også, så hvis noen ser Biscuit rusle rundt så er det meg.
 
Helt ærlig så tviler jeg på at det noensinne kommer til å komme vestover. Fant ut at den faktiske release datoen i Asia var 5 februar. Så jeg personlig tror ikke spillet kommer seg hit :(

Men spillet finnes i 3 versjoner allerede da!
Edition​
Text Languages​
Voice Languages​

Japanese​
Japanese​
English​
Asian​
English and Chinese​
English​
Korean​
English and Korean​
English​

Så sikkert skikkelig dumt ut :p
Uansett!

Jeg kjøpte spillet igjennom ebay, siden de fleste sider har en helt sinnsyk shipping rate..
Tror ene siden jeg tittet på (http://www.japanvideogames.com/) skulle ha 40 dollar for shippingen osv.

Men med tanke på at eneste måten å få spillet på er utenlands er jeg villig til å betale litt ekstra men ikke sånn 110dollar:p

Ebay med ok shipping så det ut som! 75dollar sammenlagt

Neida. Så oversiktlig ut. Takk skal du ha. Skal nok skaffe meg dette spillet. Savner et ordentlig rpg. Persona 4 ble bestillt i starten av april, men det kommer jo aldri...
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg skaffa meg endelig cod 4. Stikk den.


Nå må jeg bare bli kul nok til å innse at lista er lagt, så skal jeg knuse alle online. YA HERD MEH.
 
Left4Dead går det ofte i helgene. Kuleste multiplayer på år ass.

Spiller Persona 4 for andre gang...

GTA4 spiller jeg litt av, men man blir fort lei det. San Andreas var perfekt.

Resident Evil 5. Spiller litt mercenaries og runner det på proffesional med en venn.
 
Driver å tumler litt på MGS4 for tiden.

Ellers savner jeg et jrpg spill egentlig. Jeg satt meg til med Shadow Hearts coventant for en stund tilbake, men det henger seg opp som et helvete selv om disken er nær perfekt. Noen som har hatt samme problemet med sin versjon? Jeg spiller på PS3.

Hadde jo tenkt at jeg skulle kose meg med Persona 4, med det har jeg jo venta på i snart siden starten av april. Kanskje jeg skal fyre opp et FF spill?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
GTA4 står alltid i PS3 for tiden. På PC går det mest i... WoW. Jeg hater også meg selv for det, men en venn av en venn som har en fetter som spiller WoW fikk meg til å kjøpe mer spilletid. Den jævelen.
Logger også på Steam noen ganger og spiller Left4Dead og Team Fortress 2.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg måtte kjøpe X-Men Origins: Wolverine-spillet på PS3. Klarer ikke å motstå GoW-kloner, og dette er nok den beste så langt.

Spillet er uventet langt, og Logan får aldri nye våpen gjennom hele spillet i motsetning til Kratos og Conan, men det er fortsatt moro om litt uvariert. Fox hadde visst glemt å fortelle Raven at filmen var PG-13, for her er det avkutting av lemmer, hoder som eksploderer, folk som blir kastet i helikopterrotorblader, spiddet på gaffeltrucker, og muligheten til å røske armen av folk og slå dem til døde med den.

Bosskampene er høydepunkter og vil nok glede Marvel-nerdene mye mer enn filmen gjorde.

For de som spilte demoen, så er det ikke fæl slowdown og tearing i fullversjonen.


edit: Og hvis du ikke planlegger å spille det kan du se Gametrailers-anmeldelsen, for den spoiler alle høydepunktene.
 
Hadde jeg hatt litt mer penger skulle jeg nok skaffa meg Wolverine jeg også. Demoen var rett og slett kos. Har spilt igjennom den opptil flere ganger.

I min RPG sult fant jeg ut at jeg ikke har runda Lucifer's call. Starta på nytt der idag, og har akkuratt kommet forbi introen. Det jeg fort kom på var at dette spillet er skikkelig digg.

Til og med Yeti må like dette spillet :p
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Dagens kveldsspilling etter eksamenslesing har vært Medal of Honor: Allied Asault. Fant den for tredve kroner hos Datakjeden, der der bedrev en særdeles tvilsom videresalg av diverse eldgamle OEM-spill (NOT FOR RESALE). :D

Jeg merker godt at det er lenge siden dette spillet kom ut, kan nevne mange spennende og nostalgiske ting:
- Fiender som noen ganger må dyttes til for å merke at du er der og andre ganger skyter deg med pistol på fem hundre meters hold.
- Sniper-scopes som er 100% stødige mens du sikter.
- Healthpacks i forskjellige størrelser, er det noen som husker dem?
- Deilige rettvinklede murer av vegetasjon overalt som leder deg på en smal sti.
- Baner bygges i stor grad opp av ca. ti bygninger som går igjen overalt, og tyskere er tydeligvis veldig spartane ettersom mange av bygningenes rom inneholder bortimot ingenting.
- Fastmonterte maskingevær går aldri varme.
- En bane i Trondheim!!! Som består av snø og de tidligere nevnte bygningene.
- Ingen Melee-knapp, kun som en secondary på pistolen!
- Ingen ironsights å finne.
- En Omaha-landing som hukommelsen husket som særdeles engasjerende og fullt av liv (og ikke minst død) har blitt forvandlet til noen identiske gjenstander spredd rundt på en særdeles tåkete strand og et irriterende minefelt.

Men til tross for at det helt klart er gammelt, er det fortsatt gøy. Man aner alle de tidlige elementene som senere skulle bli til Call of Duty (mange av utviklerne derfra dannet senere Infinity Ward), og man kan se at selv om FPS har kommet langt de siste syv år så bygges de på det samme grunnlaget. Set-piecene imponerer ikke i det hele tatt sett med dagens øyne, men man kan lett tenke seg hvordan tilsvarende scener ville vært gjort i dag.

Siden spillet blir så grunt lever man seg ikke inn i spillet på langt nær så mye som med f.eks. CoD4, men spiller heller litt mer arkadeaktig for å drepe tyskerne fortest mulig. Og det er jo faktisk ganske underholdende i seg selv.