Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Plukka opp Dynasty Warriors 6 igjen, og klarte endelig det brettet jeg har vært stuck på med Zhao Yun ... på åttende eller niende forsøket. Faens Liu Bei som alltid skal gå hen og daue hvis jeg ikke passer på han 80 % av tida. Brettet går slik: Løp fram, ta fiendebasen rett foran deg, løp ut, drep en general som kommer løpende opp bakken med en bøling soldater. Har du ekstra tid kan du angripe fortet rett nedenfor, men det er et par generaler der som kan ta litt tid. Omtrent nå kommer Wei-drittsekkene til å sette fyr på Liu Bei sin camp, hiv deg på hesten og svøm dit (du kan angripe fra hest i vann, så her er det en del gratis kills å hente). Ca fire generaler med regimenter er her, en av dem er ganske sterk, en av dem er abnormt sterk. Mens du sliter med dette, vil Zhuge Liang befale en retrett inn i steinlabyrinten. Du vil være opptatt med å få ræva di eid av han ubergeneralen med masse hit points, så du rekker ikke å komme deg inn sammen med Liu Bei og gjengen hans før dørene lukkes. Når du så endelig har clearet campen for fiender vil Lin Xu, en annen Wei-general, være på vei inn i labyrinten. Nå har du ca to minutter på deg til å komme dit selv (det er selvsagt mange regiment mellom deg og målet) for så å måtte navigere den (zoomet inn minimap hjelper). Er du flink kommer du deg inn til det midterste rommet før Lin Xu massakrerer sjefen din. Når disse generalene er døde, kan du endelig angripe det sørvestlige fortet sammen med hele hæren din. Puh!

Det neste brettet klarte jeg lett, og siste tok jeg på tredje forsøk. Hvis du driter i bonus-targets, kan du suse gjennom brettet før Cao Cao sperrer veien til slottet med et steinras. Og så er du ferdig!

Startet en ny story mode med Xiahou Dun, fordi Lodin sa han var tøff, men ... du skulle tro at en gigantisk stridsklubbe gjorde mer skade. I tillegg er han supertreg, og mens du prøver å treffe en general med et wind-up power attack, vil løytnantene hans stikke deg i ribbeina med sverdene sine. At Xiahou Dun slår vertikalt i motsetning til horisontalt hjelper heller ikke.

Tredjebrettet hans, Battle of Guan Du, er sinnssykt. To enorme hærer mot hverandre, og det er så ufattelig mange fiender på skjermen på en gang at det er helt overveldende. Brettet funker slik: Løp helt vest for å ta ut et regiment som prøver å snikangripe deg. Gå så mot det midterste fortet. Her vil det være, og jeg overdriver ikke, over tusen soldater og seks generaler. To av dem er veldig sterke, og alle har løytnanter. Daua tre ganger i dette fortet, og på siste forsøk hadde jeg bare noen få pixler med liv igjen. Hadde ikke Mousouen ladet seg opp så fort at jeg kunne fyre igang spesialangrepet mitt to ganger i minuttet hadde jeg aldri klart det. Endte med en kill count på like oppunder 1900 på det brettet. o_0

Dette innlegget ble litt lenger enn planlagt, men dere får iallfall en ide om hvordan spillet fungerer. :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Prøvde en demo av noe Dynasty Warriors-tjohoi på 360-en for noen måneder siden, og det virka artig nok, men jeg mistenkte også at alle brettene kom til å være stort sett like. Er heller ikke noen stor fan av å spille gjennom samme spillet en gang til bare med en annen figur (Resident Evil 4, jeg ser på deg), sååå jeg tror nesten jeg skipper Dynasty Warriors. Med mindre jeg får tak i det til 360/PS3 til en billig slant, da.

Uansett artig å lese om, det virker jo som noe jeg burde prøve hvis jeg ikke hadde gjort det allerede. :p

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Vil tro noen av brettene er like, iom at du kan spille med andre folk fra samme side, men det er tilsammen 17 forskjellige Mousou Modes (story mode) å spille gjennom, med egne cutscenes og objektiver. Tilsammen er det 41 forskjellige figurer du kan låse opp og spille med, men de som ikke har Mousou Mode kan kun spilles i Challenge Mode og Free Mode. En ting som er verdt å nevne er at figurene du spiller med beholder levels/skills/våpen sine uansett hvilken modus du spiller. Hvis jeg hadde startet på nytt med Zhao Yun, ville jeg vært level 18 på første brett, og kunne fortsatt å levle han. Kom under halvveis på skill-treet hans ved å gå gjennom spillet med han.

Du kan også samle tilsammen åtte hester, og disse har alle figurene tilgang til. Hestene kan selvsagt også levles, og etterhvert som de går opp får de egenskaper, som f.eks at spesialangrep-måleren din ikke går ned mens du rir, eller at du ikke kan bli slått av hesteryggen av piler. I tillegg får du et elementangrep, som gjør at fiender f.eks fryser til is eller blir satt fyr på når du rir gjennom dem. :D

Vet ikke om det ligger en DW6-demo på Marketplace, men det ligger ute en Bladestorm-demo på både XBLA og PSN ... Laget av samme folka, men ikke veldig likt Dynasty Warriors, da du her kontrollerer hele regimenter, og det er mer strategisk anlagt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay. Da var det nok Bladestorm jeg prøvde, hvis det foregikk i England og gikk ut på at man skulle snu krigens gang ved å ta leiesoldatoppdrag.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers kan jeg jo rapportere om en liten skuffelse i Ninja Gaiden Sigma. Spilte litt i går (som vanlig), og da jeg kom til en kuttscene i sjappa til Muramasa kunne jeg se at noen tydeligvis hadde vært litt slappe på QA siden huet til Ryu konstant glitcha mellom ørten forskjellige posisjoner. Så tidvis ut som om han rista superfort på huet eller headbanga noe enormt. Siden jeg flirte godt, tenkte jeg å spare på saven sånn at jeg kunne filme det seinere. Som sagt så gjort, men tror du glitchen kom tilbake? Å nei du. Sukk. :(

ohh Dynasty Warriors!. Jeg elsker disse spilla. Jeg bestillte 6'ern fra yesasia, og fikk det for 300 kr eller noe. Jeg har spilt igjennom alle mushou oppdraga, skaffa alle folka og levla Lu Bu til maks. Den mannen er hard til beinet. Skal nå heve meg på den store oppgaven det er å samle de beste våpena til folka jeg liker. Men.

Dynasty Warriors 6 må vike for Suikoden 3. Jeg har spilt dette noen timer nå, og jeg er veldig glad for å se at det levde opp til mine forventninger. Det er ingen voice actors på spillet, noe som egentlig er greit, siden de ikke akkuratt har gjort noen fantastisk jobb på det område på de senere spilla. Du spiller historien fra tre forskjellige sider, noe som er svært interessant, og noe jeg ikke har vært borti tidligere. Jeg er ikke helt overbevist om at jeg liker kampsystemet like godt som i de andre spilla, men vi får se når jeg kommer mer inn i det. Dette spillet er så bra at jeg nesten angrer på at jeg skal skaffe meg gta4 til tirsdagen, siden det sikkert kommer til å ta vekk en del av fokuset. Jeg trang virkelig et bra rpg spill nå. Jeg hadde høye håp for vagrant story, men brunere spill skal du lete lenge etter. Alle som har spilt det skjønner hva jeg mener.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvem er dynasti-krigerne du liker best da, Griever? :loth:

Suikoden III har jeg liggende klart for en regnfull dag. Nå framover blir jeg å spille Persona 3 FES og GTAIV.

Ja, det er sant. Jeg har forhåndsbestilt GTAIV. :(

Er neimen ikke helt sikker. Jeg synes det var flere kule krigere her enn i de tidligere spilla, men til gjengjeld var det færre som skilte seg skikkelig ut synes jeg. Jeg har nesten ikke spilt med noen i free mode, men av de jeg har spilt med er nok Zhao Yun og Lu Bu fortsatt favorittene. Hva med deg?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Eh, har kun spilt med Zhao Yun (som jo er kul og har noen skikkelig feite Renbu-angrep når du kommer litt opp i gradene) og Xiahou Dun, som til sammenligning er treig til å angripe. Ser fram til å teste de andre Shu-folka; Guan Yu, Zhang Fei, og ikke minst Liu Bei. Hun som bruker en bue virker også artig.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
ohh Dynasty Warriors!. Jeg elsker disse spilla. Jeg bestillte 6'ern fra yesasia, og fikk det for 300 kr eller noe.
Hvordan blir det med toll fra Yesasia? Ser at de har ganske greie priser og fri frakt over hele verden, så de kan jo fort bli et alternativ til f.eks. VG+.

Jeg har begynt på Warcraft III mens jeg venter på å få tilsendt Call of Duty 4. Var rimelig stor fan av RTS-sjangeren for noen år siden og det føles godt å være tilbake.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Frankrike. Men ellers, ja. :p
Appappapp. Sjekka her nå, og det foregår både i England og Frankrike. Demoen husker jeg bestemt at foregikk i England, serri. :p

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg har nettopp gjort meg ferdig med Advance Wars: Days of Ruin, og oppdaget til min skrekk at det ikke inneholder flere vanskelighetsgrader, ikke inneholder ekstrabrett med ranking, og ikke inneholder time/money/turn-attack. Hva er dette for slags slappe greier? Advance Wars DS nispilte jeg til jeg fullstendig lei, og selv da hadde jeg ikke gjort alt iløpet av to-tre års t-bane-gaming. Jaja, får prøve å S-e alt, og ta siste brett uten walkthrough (det er seriøst lite tilgivende).

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Yeti:
jassågitt. 100-årskrigen er noe jeg ikke vet særlig mye om, så jeg slo opp på Wikipedia, og skulle du ha sett--franskmenn slåss mot engelskmenn på engelsk jord. I stand corrected.

Hvordan blir det med toll fra Yesasia? Ser at de har ganske greie priser og fri frakt over hele verden, så de kan jo fort bli et alternativ til f.eks. VG+.

Jeg har begynt på Warcraft III mens jeg venter på å få tilsendt Call of Duty 4. Var rimelig stor fan av RTS-sjangeren for noen år siden og det føles godt å være tilbake.
Major point my friend. Yesasia sender ikke spill(ikke us version spill iallefall) til norge. Jeg har dog en venn i Thailand som bestillte de og sendte de til meg, så jeg slapp tollen, og jeg kan bestille fra yesasia. Yay!

Bare i deler av hundreåsrkrigen i så tilfelle. For det meste var engelskmennene seiersherrer, men krigslykken snudde mot krigens slutt.

Halky

Veteran bruker ;)
Hehe joa GTA:SA leser jo mere fra plata det er jo sant når du nevner det. Uansett tror den laseren er litt slitt.

Men om noen her har spilt MOH:AA? Hvem med respekt for seg selv har ikke prøvd det spillet i løpet av årene? Var jo ett av de beste krigs FPS'ene når det kom ut sin tid ;)

EDIT, til Yetien. Fikk ikke med meg at det var en ny side her ;s

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Major point my friend. Yesasia sender ikke spill(ikke us version spill iallefall) til norge.
Kanskje en grunn til at det ikke er så mye snakk om å bestille ting fra Yesasia. :p Det var igrunn ikke så lett å finne ut av heller, når det står "free worldwide shipping" på toppen av siden og Europa er oppført som en av verdensdelene de sender til. Oh well.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
VG+ merker i hvert fall alle pakkene sine slik at de går under tollgrensen. Gjorde det blant annet nå sist, i forrige uke, når jeg fikk tilsendt Dual Shock 3.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Må slutte meg til det der med VG+, har handla der snart tjue ganger og har enda ikke måttet punge ut med noe moms (stickin' it to the man ITT). Spørs vel kanskje om det ikke blir litt MGS4-forhåndsbestilling derfra også, gitt. :)

Til Halky: Du tok ikke vitsen. Og Medal of Honor er dølt. :(