Så nå er det altså negativt å bli god i multiplayerspill, altså. Jaha. Så lenge du ikke er en kuk når du spiller synes jeg det er greit, jeg da.
Jeg vet ihvertfall at det smaker ufattelig godt når man endelig klarer å gruse "that guy". Hvis det viser seg at han taper med vilje ødelegger jo det all moroa!
Her i huset har vi satt opp en server med
Freelancer, denne gangen med en rebalance mod som introduserer en hel haug med nye skip, våpen og forskjellig utstyr. Man kan for eksempel nå oppgradere skipet med bedre power plant, engine, armor, tractor beams, scanners, etc. Noen skip har også 2 eller 3 slots til skjold, pluss noen ekstra slots for skjoldoppgraderinger, hvor man kan velge å oppgradere skjold-regen eller power-regen. Minner faktisk litt om hvordan man setter opp skip i EVE-Online, bare litt simplifisert. Siden det er 4 av oss som bor her og alle spiller det (pluss de som kommer innom en gang i blandt) blir det ekstra morsomt. Akkurat nå driver jeg å opparbeider meg reputation med Zoners så jeg kan skaffe meg det beste Class 10 skjoldet (som jeg har sett til nå, that is). Modden har også gjort en hel del andre ting med spillet, AIen blir bedre, man kan snuble inn i store slag mellom forskjellige faksjoner, man møter cruisers, gun boats, dreadnoughts og battleships i missions; noe som gjør ting ekstra vanskelig og enda mer tilfredstillende når det går veien. Festlig. Eneste som trekker litt ned er at serveren til tider er litt ustabil, men det kan jeg leve med.
Hvis det er et spill jeg ønsker meg en oppfølger/oppdatering til er det Freelancer. Eller noe i samme stilen. Free roaming space sim shooty shooty adventure time er en undervurdert sjanger som trenger mer oppmerksomhet.
Ellers grinder jeg i "HIS-2001: Historie sett i lys av kildene" og "HIS-2010 - Bacheloroppgave" for tiden. Sommeren kan ikke komme fort nok.