Hva spiller du for tiden?

K999

Keystone State Of Mind
lol gern du ass.

Sånn ellers så ble jeg av ymse årsaker minnet på Legend of Zelda: Majora's Mask her om dagen, og kom på at det er det eneste Zelda-spillet jeg ikke har runda. Fiska fram Collector's Edition og plugga den i Wii-en, så nå er det hva som kjøres.
Er heldigvis ikke det beste, hvertfall ikke min favoritt. Sånn ellers så starta jeg og 2 kamerater (de samme som jeg nettopp ble ferdig med Ocarina of Time med.) med Twilight Princess på Mandag. Spilte videre i kveld. Hadde glemt det litt av, selvom jeg sa ofte etter lanseringen at jeg skulle kjøre igjennom det på ny. Går også en del i Muse track pakka til Gutiar hero 3, COD 4 online og GTA IV.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spilte mer Majora's Mask nå nettopp, og det er riktig så staselig. Akkurat ferdig med første tempel, og det er toyt like a tiger som man sier hvis man er distingvert og med på tingene. Jeg liker det at man for første gang i et Zelda-spill faktisk må forholde seg til hendelser som skjer uavhengig av hva man selv gjør, det er en fin kontrast til "Ja, forresten: Gidder du redde verden mens du først skal ut, eller? Bare sånn når du har tid, er ikke noe stress" som har vært tonen tidligere. Man må planlegge spilløkta, noe som gir en ytterligere dimensjon til opplevelsen, og jeg liker det. Veldig godt. Nesten bra jeg ikke har spilt det før, sånn at jeg kan koze meg med det nå. ^_^
 
Syns jeg husker du var bastionen som maste om hvor evig mye bedre det var enn OoT, når vi diskuterte denslags back in the day? Eller var det Shadar?

Uansett, fikk lyst til å spille det igjen, merker jeg. Det er virkelig noe helt eget, jeg har aldri spillt noe lignende i allefall. Merkelig at ingen har kopiert ideer fra det, egentlig. Irriterer meg litt jeg byttet vekk Zelda-discen jeg en gang hadde. :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var nok SHDR som mente det var mye bedre, ja. Jeg maste bare om at Ocarina of Time ikke var så jævla fantastisk som alle skal ha det til.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Enig med deg når det gjelder Majora's Mask. Jeg er såpass teit at Wind Waker er det første Zelda-spillet jeg spilte (og det er morsomt nok også favoritten), og da jeg begynte på Collector's Edition merket jeg at jeg ikke ble så veldig imponert av Ocarina of Time. Virket på meg som om "verdens beste spill" ikke hadde tålt tidens tann så godt som alle nostalgikerene later til å tro, og selv om jeg koste meg med det var det slett ikke det beste jeg hadde prøvd. Da jeg hoppet til Majora's Mask derimot, var det andre boller. Den tre-dagers-sykluser var en veldig stilig mekanikk, og jeg tilbrakte mye tid på å bare løpe rundt å se hva som foregikk på de forskjellige tidspunktene. Det å runde spillet var også så utrolig mye mer engasjerende når du alltid kunne kikke opp på månen og se hvor langt unna verdens undergang var. Da jeg en gang lagret spillet og lot månen kræsje i Clock Tower var det ikke uten et visst sug i magen :baby:

Det som irriterte meg litt dog, var at jeg ikke hadde anelse om hvordan jeg startet opp med en del side-quest. Tydelig at det var mange som hadde problemer i Termina, men jeg klarte aldri å komme i gang med disse sekvensene, og har aldri gjort det berømte Anju & Kafei-oppdraget. En annen ting jeg merket med for eksempel det derre spøkelsesoppdraget på ranchen, var hvor utrolig irriterende det var å tabbe seg, for så å måtte spole tiden tilbake, samle opp hundre kroner igjen, kjøpe den store bomben og vente til midnatt.

Men uansett, gleder meg til å utforske Termina ytterligere når dette legges ut på VC :dumbells:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Represent, Wind Waker står særdeles høyt i kurs her også. Men ja, lurer jaggu på om ikke jeg skal klinke til med litt mer Majora's Mask før jeg køyer. :p
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Majora's Mask hadde så absolutt en kulere tanke bak seg, men alle dungeonene og sånn var halvhjerta versjoner av OoTs brillianse (minus oppnedtempelet). Anju og Kafei var enkle greier, det eneste jeg sleit med gjennom hele spillet var å få tak i hjertebiten på månen for Goron-Link (tricky bane det der), men ellers klarte jeg alt.
 
Personlig syntes jeg faktisk at OOT er vanvittig dølt. Wind Waker er derimot for rulekonger. Har faktisk en kopi av spillet liggende fortsatt selv om jeg ikke eier verken Gamecube eller Wii lenger.
 
Majora's Mask hadde så absolutt en kulere tanke bak seg, men alle dungeonene og sånn var halvhjerta versjoner av OoTs brillianse (minus oppnedtempelet).
Jeg syns at dungeonene i Majora's Mask er mye bedre enn de i Ocarina of Time. De fleste i OoT er enten middelmådige, eller kjedelige, med noen få veldig gode. I MM har man færre, men bedre dungeons, og et mye større fokus på det som skjer mellom dungeonene. Nå fikk jeg lyst til å spille MM igjen, det er gode greier.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg ville heller påstå det var noen få virkelig kjedelige - ildtempelet og Jabu Jabu. Og Ganons tårn som var relativt kjedelig, men til gjengjeld en episk fet boss. Majora, derimot - jungeltempelet var helt ok, men bossen var helt latterlig; snøtempelet var relativt lettglemte greier; vanntempelet var ikke bare kjeisamt, men hadde en forferderlig håpløs boss i tillegg; og steintempelet var knakandes fett (især med introen i Ikana). Månen og Majora selv? Nigguh please.

Men men, smaker og baker.
 
Legg til at vanntempelet i Majora i tilegg til å være håpløs og ha en håpløs boss, hadde en absolutt kjedsommelig affære å åpne det på. Hver gang jeg setter meg ned for å spille det igjen, gruer jeg meg til å måtte dra fram og tilbake for de hersens egga, bare fordi jeg ikke har flasker nok.
Snowhead, derimot, liker jeg. Finfin dungeon design, og pillaren i midten gjør det interessant. Topper det med en kul boss. Men: det som gjør MM så kult er jo uten tvil alt det som skjer i Clock Town, og der er MM ett hestehode foran samtlige andre Zelda spill.
Vil forøvrig føye til at jeg syns Twilight Princess har fornøyelig dungeon design, og er det beste i serien i den avdelingen.
 
Assassin's Creed på 360. Spørsmål: Blir det større variasjon? Etter to targets merker jeg at spillet begynner å bli som en jævlig rutine. Blir Middle District og Rich District i samme stil som Poor District? Altså, at distriktene har masse dølt innhold, og én fyr du må drepe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei. Ingen variasjon.
 
GTA4!! Yay!! Eller, iallefall seinere dag, når dama kommer hjem fra jobben med bilen min... eh.. vår. Vår bil. etter at jeg fikk samboer eier jeg jo ikke noe selv lengre. Men iallefall. Jeg gleder meg stort. Alle har snakket om dette spillet som den nye religionen vi alle må følge for å komme til himmelen så dette må bli bra. Er snart ferdig med suikoden 3 også, et fornøyelig og langt spill, er på siste kapittel nå, fått samlet 104 folk og klokka står på 63 timer. Ellers tenkte jeg at jeg snart skal starte og bygge meg opp til MGS4 ved å runde samtlige mgs spill. Det er en fin tid jeg går imøte nå, bare jeg blir ferdig med den helvetes eksamen.
 

Alexander

frilans ufør
Perfect Dark Zero. As in zero value for grunkene. EB skal få hele den 27-foters failboaten tilbake sammen med Passport to ... Paris og Vice City som ikke funket. Ja, jeg tenkte nemlig at jeg var too cool for school og begynte på Vice City istedenfor GTA IV, som jeg hadde i hus her om dagen. Men den gang ei.
 

oma

Village Drunk
Da fikk jeg meg til å teste ut bioshock også, har vel spillt i en 1-2 timer nå, reddet min første little sister, og føler ikke helt magien enda. Litt lei av atlas, og at all dialog (frem til nå) har vært gjennom denne shortwaveradioen, mister litt det personlige med fortellelsesopplevelsen syns jeg. Det resterende av historien derimot, alle diaryene og denne legen er egentlig ganske fortreffelig som bakgrunnsinfo. Leste i en annmeldelse (husker ikke hvor) der de sa at det var veldig mye snadder i å lete gjennom alle stedene, så det har jeg gjort nå da, funnet en del ekstra ting jeg normalt sett ville nok bare ha gått forbi.

Det som slår meg som det svakeste pungtet her må være selve gameplayet. Irriterer meg ganske mye over at jeg ikke kan beskytte meg med vrenchen (som man kan i condemned). Flere typer amunisjon gjør at jeg ruger på de diverse typene, og kun bruker vrenchen, som jeg ikke kan beskytte meg med, som gjør at jeg spammer electroshock. Noe jeg egentlig ikke har lyst til.

En annen ting, man finner jo telekineses. Så kjøpte jeg enrage. Og jeg måtte erstatte slotten med telekineses. Får jeg telekineses tilbake igjen? Er den forsvunnet? Eller ligger det ett sted i menyene jeg ikke vet om?

Gir det noen timer til, satser på at disse Big Daddy kampene er værd å se frem til.