Hva spiller du for tiden?

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg har hørt at det er gøy å edite excel-filer, kanskje jeg skal begynne med det. :smug:
Like gøy som å betale for det privilegiet det er å få lov til å oppdatere databasene til Blizzard. :smug:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joda, kjøpte jo Mass Effect på Steam i helga siden det var så jælare billig og jeg ikke orker 360-versjonen på grunn av at den føles som å vasse i sirup. Det var en briljant plan, viser det seg.

Fett, jeg kan maks spille i 720p! Og ikke bare ser det ut som ei sprengt bikkje, det kjører sånn også! Denna fiksa dere fint, Bioware. Tut tut. :durrdog:

Bare for å si det så kan jeg smelle Dragon Age på full pupp og få noen veldig sporadiske framedrops, forresten. Hei og hå. Og: Mass Effect får meg til virkelig å sette pris på at hovedpersonen min i Dragon Age holder godt kjeft mesteparten av tida.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er vel ikke balansert for 60FPS.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan nevne at det siste bildet der hadde den høyeste FPS-en jeg fikk til, det hakker som et hælvete hele tida. Gleder meg enormt til jeg kommer til Citadel for å si det sånn.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Eurgh? Da jeg kjørte Mass Effect på maskinen min i fjor kjørte det nå glatt som faen i 1920x1200, og PC-utgaven har jo fått masse skryt. Må være no mafian.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har alltid kjørt helt greit her også. Jeg kjører allt på fullt i 1680x1050 og får som regel 40-60fps. Haxet tilogmed et par inis for å doble skyggeoppløsningen og femdoble lydkanalene (mistenker at defaulten er en typo - 28, som glitcher til helvete mens 128 høres mye mer sensibelt ut og funker helt greit). Det har aldri treget til den grad at jeg merker det, og kjører betydelig bedre enn bioshock og slikt.

Så HD var ikke skjegget på xboxen min!

Dette er forresten en annen grunn til å skaffe til pese :agradula:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette er garantert no plot, jeg får mekke litt i innstillinger og se hva som skjer.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg tror ikke spillet oppdaterer seg selv, så du får sjekke via config-utilityen om du har siste, og evt laste ned.

http://www.gamershell.com/download_50234.shtml

Dette var patchen som pulte opp lyden min, dog. Jeg stakk innom bioengine.ini og søkte etter "channel", og la til en "1" foran et par verdier som var satt til 28 og 26.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjøpte Steam-utgaven, så det skal jo laste ned alt nytt automatisk. Men jeg får sjekke om flere har problemer og eventuelt hva de gjør for å løse saken.

Terje

mostly harmless
Hvis det hakker nå før du har kommet til Citadel så bare drit i å spille det. Jeg prøvde på et nvidia 7800 GT kort for et par år sida og opplevde det samme, men fortsatte til jeg kom til Citadel. Der raste frameraten i dørken, særlig hvis du prøvde å snakke med en av de lilla svevende snørrklysene og fikk en closeup av de. Ga det bare opp til jeg oppdatert maskina mi. Bygde nylig ny med et Radeon 5870 og fikk endelig spilt gjennom det, da gikk alt på skinner i 1920*1080. B)

Jante

privileged CIS shitlord
Hadde tidvis store problemer med Mass Effect selv, men det kjørte vanligvis ultrasmuud. Tror dette var på GeForce 8800-kortet mitt. Plutselig frøys det bare, og dette er visstnok et velkjent problem. Det skulle komme en patch i vår som fiksa det, så det er vel egentlig bare å lete etter updates.

Modern warfare 2. Spilt gjennom en gang på hardened, og er nå halvveis gjennom på veteran. Stusser litt over at jeg, som ikke er noen dreven kar i skytespill, har relativt få problemer med å spille gjennom på den vanskeligste graden.

Killstreakbonuser fryder/irriterer jeg meg like mye over som i COD4. Fikk 17 i killstreak i går, hvor de fleste av de var på frøken Harriers regning.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjøpte meg Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts og Blue Dragon på sånn billigsalg her om dagen. Banjo-Kazooie er faenmeg 100% teksta på norsk. :argh:

Mens jeg prøver å komme over den skuffelsen der prøvde jeg å spille litt Blue Dragon (Age). Det er da et veldig standard JRPG, med noen små ekstra finesser som at du aktivt kan bruke random encounters til din fordel, ved at du tegner opp en sirkel og kan slåss mot alle monstrene inni sirkelen samtidig. Hvis du har valgt klokt, begynner monstrene å slåss mot hverandre og sånt. Dessuten har alle folka i partyet ditt (iallfall så langt, etter litt over en time) en magisk skygge som angriper for dem. Skyggen kan du levle opp akkurat som med figurene dine, og etterhvert kan du låse opp nye klasser og sånt for dem.

Sånn ellers så er det vel kisen som mekka Dragonballz og Chrono Trigger som har mekka figurene i Blue Dragon, og det merkes. Det ser veldig stilig ut, om enn litt stivt. Historiemessig så er det veldig... japansk. Dvs. irriterende unger og masse deus ex machinings som ikke mekker sans og som ikke blir forklart før etter cirka seksti timer (tipper jeg). Samma det, jeg aner at kampsystemet kan bli artig så jeg får dille litt mer med dette i ledige stunder.

Begynte på Assassin's Creed i dag på PS3. Ble aldri ferdig med det når jeg spilte på PC. Føler jeg må gjøre meg ferdig med det før toern kommer torsdag.

Spilte nettopp ferdig MW 2. Brukte ganske nøyaktig seks timer på Regular.

Tror man må bytte Location hvis man vil ha vekk Norsk tale/tekst. Jeg hadde det samme problemet med Viva Pinata, hvor språket var norsk :)vegg:), og jeg var ikke så keen på dårlig dubba hagesimulasjon, så jeg bytta, og jeg tror jeg gjorde det ved å bytte Location.

Synes faktisk første Ratchet & Clank-spelet på PS3 var ganske bra på norsk! :)

Sitter og leker med Eat Lead: The Return of Matt Hazard som eg fekk for ein femtilapp på play.com. Faktisk ganske underholdende med heilt ok gameplay.

Historiemessig så er [Blue Dragon] veldig... japansk. Dvs. irriterende unger og masse deus ex machinings som ikke mekker sans og som ikke blir forklart før etter cirka seksti timer (tipper jeg).
Dette høres ut som Flower, Sun, and Rain.

Jeg spiller Flower, Sun, and Rain. Det er et spill som spytter deg i ansiktet og ler av deg etterpå, og så forventer at du skal le med. Jeg ler fortsatt med, det er gått ca. 20 timer, artig artig, men det bør ha en jævlig bra forklaring på slutten for ikke å føles som en sjarmerende, men ultimat sett substansløs, samling galskap.

Ja altså for den uinnvidde:
1. FS&R et eventyrspill. Du trasker rundt og hjelper folk med å løse oppgaver. Alle oppgavene har et svar som angis med tall. Mange av oppgavene er banale, men mange av dem er passe vanskelige og morsomme også.

2. Det er masse filmsekvenser. Ingen av filmsekvensene kan trykkes gjennom. For å komme seg fra første til femte etasje må man gå gjennom fire trappeoppganger, hver med sin enter- og exit-animasjon. Spillet er med andre ord laget for folk som trenger å slå ihjel tid. (Eller som har faglig interesse av å finne ut av hva Suda 51 og Grasshopper Manufacture gjorde før Killer7 = meg).

3. FS&R har også den tvilsomme æren av å være den eneste PS2-til-DS-porten (jeg kjenner til/husker i farten). . Musikken er skeive remikser av klassiske spor.

4. Det at jeg har spilt 20 timer av et spill som strengt tatt er rein eksposisjon og fortsatt virker stort sett usammenhengende, er kanskje et kvalitetstegn. Men det er ikke så mye pent å si om selve spillet, så jeg antar dette bare beviser at jeg er staere enn Suda. Det er et par punkter i spillet som gjør seg morsomme på spillets og min bekostning, og de er veldig morsomme. Men jeg vet ikke om dette egentlig er verdt strevet.