Joda, kan si meg enig. Hadde jeg ikke følt at jeg har sett det spillet har å tilby på de timene vi spilte, så hadde jeg lett skaffet det.
Ellers har jeg spilt litt Dead Space 2, og med litt mener jeg at jeg har spilt et par timer eller så. Inntrykket så langt er at det er blitt veldig actiony, på godt og vondt. Der du i enern trasket rundt i mørket og lurte på hva som ventet rundt neste hjørne (vel, de første timene, det ble tross alt en smule forutsigbart etterhvert), er du i dette fra første øyeblikk klar over at det som venter rundt neste hjørne er enda mer pang-pang. På de to timene jeg har investert i det, så føles det som om jeg har knertet like mange necromoprhs som jeg gjorde i første halvdel av enern; jeg har et drøss med våpen å velge mellom, og ammo (på normal, i alle fall) er ikke akkurat en mangelvare. Fortsatt plenty med "BØ her kommer jeg ut av veggen"-øyeblikk, men det er liksom ikke like effektivt når du VET at noe kommer til å hoppe fram hvert femte minutt.
Men, det er pent å se på, og leveldesignet er et steg opp fra de endeløse, nesten identiske gangene i det første spillet. Ikke at det er enormt bra, men det duger. Litt rart er det at jeg i løpet av såpass kort spilletid har trasket gjennom tre eller fire barnerom, komplett med "creepy" barneromsmusikk, og at størstedelen av butikkfrontene jeg har sett har vært lekebutikker. Fortsatt ikke sett noen unge necromorphs da, så enten ble alle barn effektivt evakuert, eller så er the sprawl befolket av en haug med Lodiner.
Uansett, så virker det helt greit. Det er ikke like "skummelt" som det første var de de første timene, men det er for all del grei skuring. Om det er noe jeg virkelig, virkeliig, virkelig hater, så er det at en må stompe på lik for å få loot. Vedkommende som mente det var en god idé burde bli straffet på et vis. Greit at Isac er mentalt forstyrret, men å gå rundt og sinnastompe på ting etter de allerede er delt i fem ... ser ikke gleden.