Hva spiller du for tiden?

Må se å få starta på Breedahood igjen nå som den ad-onen er ute. Blir noe å gjøre etter at jeg har runna:

Kirby sitt episke garn. Har du en Wii og ingen planer om å snappe opp dette på et eller annet tidspunkt så hater jeg deg, så enkelt er det. Storyen går ut på at Kirby eter tomaten til en fæl trollmann lagd av garn og som straff blir han sugd inn i en sokk fyren har rundt halsen. Der inne er alt lagd av garn, hyssing og stoff, selv Kirby som bare er litt hyssing. Her møter han Prince Fluff som er regent i dette garnlandet og sammen bestemmer de seg for å repaprere riket og være generelle helter. Også skal de spise masse kake.
Dette er en ypperlig 2D platformer hvor kontrollen sitter som støpt. Kirby og Fluff har ikke så mange moves, men alt fungerer 100% og det er ikke no waggle for de som missliker det. Fra tid til annen blir heltene om til diverse kjøretøyer og dingser som passer inn i temaet til brettet. Det veier opp for at Kirby ikke lenger kan spise og få kreftene til fiender. Omtrent hvert brett har et unikt tema relatert til verdenen det befinner seg i. Man har fek.s en havverden og her finner man brett som sjørøverskip, øde øyer eller et undervannsbrett hvor man blir om til delphin (fysj!). Særlig siste verden er noe alle fans av orginalspilla kan glede seg til. Bossene er en mix av gamle og nye, men alle byr på orginale twister i sin nye garnform. Metaknight er forøvrig som alltid en dick å fighte. :ras:
Grafikken er dritlekker til å være Wii. Faktisk er den dritlekker, punktum. Alt er lagd av forskjellige håndarbeidsmatrialer og det funker dritbra. Animasjonene er og utrolig fete i all sin enkelhet. Alt i alt gir det veldige vibber til øst-europeisk animasjon på 80-tallet.
Musikken er og koselig. For det meste går det orginale komposisjoner, men og noen av klassikerne får lov å skinne. Synd Nintendo ikke spanderte orkesterinnspilling på det som Mario Galaxy, men det funker.
Den største debatten rundt spillet har vel vært at det er for lett. Det har vel Kirbyer for det meste alltid vært og her er det ikke slutten på et brett i seg selv som er målet, det er highscoren. Man plukker opp juveler underveis og målet er å komme seg uskadd gjennom alle utfordringene. Blir man truffet ender man opp som Sonic ved at alle juvelene spretter ut og man må forte seg opp å snappe dem opp igjen. Da får man uansett dårligere score på slutten siden det og gir bonus for å spille feilfritt. Så detter man ned i et høl, mister omtrent alle juvelene og ragerestarter brettet fordi :argh:. Spillet er som sagt lett, men det er og jævla utfordrende til tider.
Sist av alt bør leiligheten til Kirby nevnes. Han har en liten stue man får lov til å innrede med stæsj man finner på bretta eller kjøper i to butikker. Det har ingen funksjon annet enn å være koselig og om ikke Nintendo tvangsinnfører det i alle spill ala Mario og Zelda framover blir det ræg.

Novastrum

Feminist-elitist
Er det i norske butikker eller må jeg vente til freddan?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er vel snart en måned siden det kom ut i Europa, men om du finner det i butikkhylla er en annen sak.

Novastrum

Feminist-elitist
Dang. Jeg sjekka tothegame nå nettopp og overså greit at vi var i mars. :D
Blir å kjøpe.

Sims Medieval eier. De har fjerna småplukket som at man hele tida må vaske seg og pisse og lar en istedet fokusere på å drive et lite kongerike. Foruten den vanlige dillinga har man og lengre quests. Her kan man fek.s se at jeg skal utrydde de onde dire chinchillaene fra kongeriket mitt.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Utrolig lite spennende å spille for tiden (finner ikke noe særlig i backcatalogen heller), så jeg kjøpte Knights of the Old Republic fra Mac App storen for ca. en hundrelapp. Enten er porten grusomt dårlig, eller så er macbook proen helt på styr, fordi jeg klarer knapt å kjøre medium uten at det hakker som en gal. Ser de har lagt ut en oppdatering nå som skal "greatly improve performance for certain graphic cards" på over 3gb, men uansett: Jævla mac.

Når det gjelder selve spillet så er det akkurat så bra som jeg husker det, med uovertruffen SW-stemning. Så en del filmer fra Pax av KOTOR-MMOen som kommer i løpet av året, og jeg vurderer faktisk å kjøpe min første windows-pc på mange år for å spille det.

Sims Medieval eier. De har fjerna småplukket som at man hele tida må vaske seg og pisse og lar en istedet fokusere på å drive et lite kongerike. Foruten den vanlige dillinga har man og lengre quests. Her kan man fek.s se at jeg skal utrydde de onde dire chinchillaene fra kongeriket mitt.

Jeg spilte ca en time av det der i går, virket veldig lovende men det krasjet når jeg kom til punktet hvor jeg måtte sjarmere noen nok til at jeg kunne gi dem blomster. Og innstillinger-knappen funket ikke så jeg fikk ikke jekket ned grafikken litt for min monstermaskin. Hvilken patch bruker du?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Gjett hvem som endelig årna seg Reach? Satt og spilte det inatt med samboen, varte vel to cut-scenes før BLA BLA BLA DIRTY BOMB BLA BLA BLA-humoren meldte seg og ca. en til før vi bare konsekvent hoppa over alt. Spillet da? Helt vanlige Halo-greier. Ble ikke wowa av noe som helst bortsett fra at jeg døde litt lettere, men oppskriften er den samme: Skyt på elite, slå elite, le barskt, bli truffet av stray granat. Eller, jeg merka at warthogen hadde litt forskjellig handing, den føltes faktisk litt bedre.

Spilte også litt Black Ops her om dagen. Hellige metusalem for et ræva spill. Kom til prison breaken og russeren skulle loke rundt med skjærebrenner, og satte seg fast i et hjørne samma hvor mye jeg reloada siste autosave. Da var det pul denne spillen, gitt, gadd faen ikke begynne forfra på et så ræva brett. Ræva sikting ræva våpen ræva AI uvanlig elendig historie.

Novastrum

Feminist-elitist
Fun fact: Black Ops singleplayer er eneste manneFPS-en bortsett fra bulletstorm jeg har giddi å runna siden ... tja. Prey. Du må slå av hjernen for å like det, men kan forstå at det suger på 360 med stikke og greier.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg holdt ut helt til Vietnam og der har jeg vært i noen måneder nå. Får se om jeg orker å ta resten av blopsene en dag.

D

Deleted member 91

Gjest
Blops enspiller varierer fra helt ok til fantastisk jævlig. Det har ingenting med kontrollen å gjøre, det er like jævlig på alle plattformer.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men altså i Vietnam så er jo korridorene laga av jord og det blir jo en helt annen opplevelse, det kan ikke diskuteres.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Rundet Homefront i starten av uka, det var MW2 med noen nye skins gitt. Varte vel i to og en halv time.

Nå skal jeg gyve løs på Crysis 2. Shootan games! Pew pew!

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg har heller ikke spilt Dead Space, men det er på josj. Teite action horror-spill er for teite.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Drauden - SGs mest intetsigende. Dead Space er ganske hyggelig uansett hvor mye Tryggve gnåler (jeg mener å huske at han gnåla (jeg kan ta feil)).