Hva spiller du for tiden?

Nabbe

Har fin hatt.
Hei, dere, skjer med å spamme ned en fornuftig tråd da?

Drauden

SGs kollektive lillebror
For tiden spiller jeg ikke en dritt. Ikke fordi jeg ikke har noe å spille, men jeg orker bare ikke.

Eller, jeg tok en time med Amnesia i stad, men det spillet tar jeg i små doser. Dét spillet. Dét er oppriktig skummelt uten å ty til simple skvettegreier, i motsetning til Dead Space.

CyberK

Finner ikke på noe.
For å fortsette trenden med folk som spiller populære spill lenge etter at de kom ut, har jeg endelig satt tennene skikkelig inn i Red Dead Redemption etter at den har sittet i spillhyllen og sett på meg med anklagende øyne i et halvt år. Det er et ganske så greit fengende spill når man er i gang med det, jeg liker å ri på hest mye mer enn jeg forventet og det er alltid knallgøy med lasso. En ting jeg ikke skjønner med spillet er at det skal legge opp til at du er så jævlig outlaw og kan bli etterlyst, få dårlig rykte og greier. Altså, jeg har nettopp krysset grensen og hittil har alle oppdrag, uansett hvor mange folk jeg skyter og dreper vært helt ok i lovens øyne. Jeg har ikke noe stort behov or å lage kvalm bare fordi, spesielt siden jeg ikke tjener noe på det, så da har lovens lange arm og jeg tydeligvis blitt bestekompiser.

Klokkespill

Velfungerende female zombie.
Men hva om jeg LIKER å skvette? Det fine med jumpscares er at de er så ufarlige! Jeg liker egentlig ikke hverken space eller actionspill, men jeg liker muterte monster! Og det jeg har sett av f.eks. Amnesia, som ble nevnt her, er at det er ikke horror, men terror! (Jeg blir selvfølgelig til å spille det en gang, ca 2-4 år etter at alle andre har runda det.)

Javi

elsker dette landet
For mye jobbing med master for tiden så det blir liten tid til å spille noe som helst.:( Lan på studenthuset i helgen, så da blir det noe. Ble litt glad i Alien Swarm igjen når det faktisk var folk å spille med. Fun fun fun!

Spilte en del Dead Space da jeg var på sci-fi-kjøret for en stund siden, nå har det råtna i PS3'n de siste par ukene. Har lyst til å elske det, men det er så mye shit som ødelegger for opplevelsen min. Jeg har et prinsipp som at hoppeskrekk, langt mer et spill som kun består av det, er dølle greier og skal sees ned på. I Dead Space derimot, er lyddesignet så helt vilt bra at jeg blir svett likevel. Jeg er derimot svett kun 5-7 minutter av gangen, fordi en av utviklerene synes det å stappe inn et totalt unødvendig RPG-system i form av våpen/item-kjøp, og oppgraderinger. Det er noe som er fundamentalt galt med spilet, hvis jeg er mer redd for å brenne meg øknomisk, enn å bli spacefucked av necromorphs. Største irritasjonsmomentet med spillet for min del. Kunne tenkt meg et soundtrack kun bestående av ambienten fra spillet for øvrig.

Men hva om jeg LIKER å skvette? Det fine med jumpscares er at de er så ufarlige! Jeg liker egentlig ikke hverken space eller actionspill, men jeg liker muterte monster! Og det jeg har sett av f.eks. Amnesia, som ble nevnt her, er at det er ikke horror, men terror! (Jeg blir selvfølgelig til å spille det en gang, ca 2-4 år etter at alle andre har runda det.)
Må spille Silent Hill-spillene, hvis du ikke allerede har gjort det. Sporter det beste monsterdesignet by far. Minimal vekt på action, men mer over på story, springing og puzzles.

Sikkert totalt unødvendig info, for SH er ikke akkurat underground. Men tanken min er god og det er noe det og.

Så mye spenn som spillet hiver i trynet på deg burde vel strengt talt det være en rimelig liten bekymring.
Det er det som er poenget; spillet legger opp til at du skal innom den jævla automaten hele tiden. Mesteparten av looten er spenn, og med mindre du kun bruker det første våpenet man får, må man innom.

Klokkespill

Velfungerende female zombie.
Dead Space er ikke et spill hvor jeg bekymrer meg for hverken spenn eller ammo, og det uten at man trenger å være fullstendig loot-hore! Og siden jeg spiller DS for underholding, jumpscares og fun, trenger jeg ikke å måtte slite ræva av meg for å overleve.

Spiller også Silent Hill: Homecoming for tiden, men mye mer sporadisk. Mye mer varierte monster og våpenbruk. Men i starten skremte spillet livet av meg. Jeg skvatt bare av å åpne ei dør. Det liker vi.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Det er det som er poenget; spillet legger opp til at du skal innom den jævla automaten hele tiden. Mesteparten av looten er spenn, og med mindre du kun bruker det første våpenet man får, må man innom.
Du grein over at du bekymra deg over å ha nok spenn, jeg sa det ikke var noe å bekymre seg over, og nå er du enig med meg. Så da er det vel bare å nyte spenninga?

Du grein over at du bekymra deg over å ha nok spenn, jeg sa det ikke var noe å bekymre seg over, og nå er du enig med meg. Så da er det vel bare å nyte spenninga?
Det var satt på spissen om du ikke skjønte det. Poenget var det at jeg må innom den jævla automaten mer enn jeg vil, og det er det jeg klagde på; det tar meg inn ut og ut av den spenninga på en særs dårlig måte.

Er det noe verre enn å plukke opp våpen her og der i Resident Evil f.eks., da?
Å plukke opp våpen og ammo er helt greit. Det stopper ikke flyten i spillet, og i survival horror-spill er det å plukke opp ammo den beste følelsen.
Hvis du tenker på systemet til RE4 derimot, er det helt ok, for det spillet har ikke på langt nær like trykkende stemning som DS har. Det er ikke noe jeg blir tatt ut av.

Dead Space er oppskrytt og altfor slitsomt til tider.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg syntes bare Dead Space var for lite bemerkelsesverdig til at jeg orka å bruke noe særlig tid på det. Fiender som bare er random klædder "inspirert" av The Thing, settingen fra Event Horizon og gameplayet fra Resident Evil 4. Ikke at noe av det er dårlig, men Dead Space hadde ingen egen identitet. Det skal ekstremt mye til for at jeg gidder å bry meg en døyt om historien i et spill, og når så godt som alt i spillet er henta annetsteds fra forsvinner alt av stemning rett ut av vinduet.

En annen ting er at sjappa ødelegger stemningen helt i spillet.
Hurr durr, hvorfor faen er det oppgraderingsbokser for armeringa til sveisefolk over hele baser og romskip og hvorfor har de en masse våpen liggende klare og hvorfor må man betale for dem under ei krise?

I Bioshock er det i det minste logisk siden folk har rigga om maskiner etter at ting gikk åt skogen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke at Dead Space er unikt i så måte, da. De fleste JRPG-er har jo butikker som umulig kan ha unngått å ha fått med seg at verden er i ferd med å rives i stykker og at du er den eneste som kan stoppe det, men å få våpen gratis eller engang få rabatt på supersverdet til tredve millioner gull som er det eneste som kan drepe sistebossen kan du glemme.