Hva spiller du for tiden?

Drauden

SGs kollektive lillebror
Apropos MGS, kjøpte HD-collection i stad. Starta rett på MGS3 fordi det var slik Kojima ville ha det (sånn seriøst, det er førstevalget av spill på discen)

Fremdeles det beste spillet forresten, bare enda bedre.
 
Testa PS Vita, med Rayman, Fifa, Unit 13, Uncharted, NGSp, og litt annet.
Artig maskin. Grafikken er ganske nærme PS3 på noen spill. Rayman er ca lik samme kvalitet som på konsoll. Oled skjermen gir fantastiske farger i det spillet.
Litt krøkete å spille på i lengda, tror slike "håndtak"- tilbehør gjør at man kan slappe mer av. Syntes R,L topp- triggerne er så som så, de kunne gjerne hatt en annet "klikk" eller litt mer lik DS3. Små face-knapper, men god respons. D-pad er en av de bedre. Layout og systemet er bra, enkelt å pause spill, gå ut og åpne andre programmer. 3DS har noe å lære her. Men er fortsatt visse restriksjoner. Egen musikk funker i noen spill som WipeOut. Andre spill så pauser musikken automatisk da man åpner spillet. Svake kameraer, bare litt bedre kvalitet enn 3DS. Man kan dog ta bilde ingame (Home+Start-knappen) som gir veldig nær lik kvalitet som selve spillet og er en kjekk funskjon om man liker å dele bilder.
Thouch er responsiv og god, men har ikke testa så mye spill som bruker mye av rear og front touch ingame.

Hvis man kan sette spill til side, syntes jeg Vita er en klart bedre konsoll enn 3DS. Zelda og Mario på Vita kunne vært veldig intressant^^
 
Bare jeg som husker at framerate i Snake Eater på PS2 til tider nesten klappa sammen under cutscenes? La merke til at de har fjerna en del detaljer i brettene for at spillet skal gå kjappere på 3DS, syntes det var null stress selv. Men så var det dette med hvor mye vits i det er å kjøpe Snake Eater 3DS hvis det ikke følger med noe ekstra - eller for den saks skyld mindre - i forhold til HD Collection-utgaven.
Hallo? 3D? Det er liksom en hel dimensjon ekstra.
 
Aww yeah, Saint's Row 3 har endelig gjort no riktig i Gangstas in Space. I motsetning til første DLC som bare var resirkulert dritt er dette nye missions med story og det er en jævla bra story. Man spiller hovedrollen i no sci-fi dill Michael Bay kunne mekka og får sprenge en masse dritt. :D
 
Orket ikkje lage egen tråd til dette, men tenkte å nevne ay eg kjøpte meg PSVita. Ingen spel, på Elkjøp. Blir nok å returnere greia, er kun sånn passe imponert men det er kun pga manglende spel. Uncharted var pent, men føles berre feil. Unit 13 fekk eg ikkje testet pga bugs og fjerning av demoen fra markedsplassen. Hadde eg ikkje hatt 3ds fra før hadde nok engasjementet mitt vore anleis, men no er det sånn likevel. Rayman er fantastisk forresten! Lumines skuffet siden det ikkje ekspanderer på kontrollmulighetene i det heile tatt, tåpelig at man kun kan styre menyen med touchskjermen. Rask respons på avslutting av spel og å skifte mellom dei. Gleder meg til Mortal Kombat, blir kanskje å skaffe maskina seinare, men ikkje no.

Veldig rotete post, beklager dette. :)

Tldr: bra konsoll, ikkje Nintendo.
 
Hvorfor kjøpte du deg det når det ikke er noen spill?
 
Patney skrev:
Hvorfor kjøpte du deg det når det ikke er noen spill?
Ville prøve og holde den fysisk, var nok av demoer å velge mellom. Når Elkjøp har returretten dei har taper eg uansett ingenting.

Gjorde jo for øvrig det samme med 3DS. Kjøpte pga potensial. Tviler på kjøpere av PSVita blir like sulteforet, skjønt eg er mest gira på ordentlig FPS på vegen. COD etc hadde vore gyllent med så bra stikker!

Asphalt var forresten overraskende morsomt! Og Wipeout er wipeout. Med dubstep.
 
Jeg spiller for tiden Battlefield 3 på PS3, og det er gøy nok det, men jeg er selvfølgelig missunelig på alle som kan kjøre det på PC, ettersom det spillet er objektivt sett(og ingen kan motsi meg her, seriøst) bedre på PC. Jeg har forresten ikke spilt BF siden BF2, Jeg har derimot spilt utallige timer forskjellige MW-spill og må si jeg synes begge spillene har sine sterke og svake sider satt opp mot hverandre. jeg liker BF2 sine kjøretøy/fartøy og store, åpne maps, men jeg synes MW knuser BF på skyting med gønnere, eller 'infanteri' som det heter, uten at jeg helt kan forklare hvorfor.
 
jeg er både konsollbabby og PCbabby innerst inne i hjertet, men jeg mistenker kanskje at det har noe med at MW på konsoll har litt automatisk sikte som hjelper meg med å eie i det spillet. Jeg vet jo at det er likt for alle, men i BF2 på konsoll, som jeg ikke tror har noe autosikte i det hele tatt, lurer jeg alltid på hvordan folk klarer å sikte så bra mens jeg panisk skyver kontrollstikka alt for langt i alle retninger i forsøk på å treffe noe. Jeg får da noen kills med våpen og er ikke helt udugelig, men det er nok derfor jeg har likt å bruke mye kjøretøy og fly, men også derfor jeg skulle ønske jeg hadde en PC som drar spillet.
 
Tviler på kjøpere av PSVita blir like sulteforet
Men 3DS har allerede fått noen gode spill og det kommer drøssevis av fler i fremtiden, jeg kan ikke si det samme for Vita så jeg vet ikke helt hva du snakker om? Og FPS på håndholdt XD

Jeg har brukt de siste dagene nesten eksklusivt på Xenoblade, herregud for et spill. Jeg er usikker på om jeg noensinne har sett mer imponerende omgivelser i noen spill, selv om Wii er den svakeste nåværende konsollen. PS3/360, are you even trying??? Shadow of the Colossus kommer nær, men dette spillet er hakket mer fantasifullt og svært. Det er deilig hvordan dette spillet unngår omtrent alle jRPG-irritasjoner som kjedelige langtekkelige kamper, gå fram og tilbake konstant (fordi dette spillet har fast-travel!), uinteressant historie, irriterende karakterer osv osv osv. Det er voldsomt mye å styre med rundt karakterene for å gjøre dem klar for kamp, uten at det blir noe overveldende. Jeg hørte at stemmeskuespillet skulle suge litt, men de britiske stemmene her passer veldig bra, så jeg gikk utifra at det bare er amerifatene som sutrer. Mye bedre enn å høre Yuri Lowenthal overalt uansett. Dette er rett og slett fantastisk og er nok foreløpig på min topp 3 2011-liste.
Kort oppsummert: Liker du jRPG (selv om det bare er litt) MÅ dere spille dette, hvis ikke er dere helt mongo i huet.
 
Men 3DS har allerede fått noen gode spill og det kommer drøssevis av fler i fremtiden, jeg kan ikke si det samme for Vita så jeg vet ikke helt hva du snakker om? Og FPS på håndholdt XD
Du får like for Xenoblade, siden eg har lyst på den spelen. Men jaggu ass, 3DS hadde ikkje stort i vente då den kom heller, skjønt Nintendo etc. Og Resident Evil Revelations ble ganske fantastisk, så gleder meg til kva fremtida viser for den saken!

Btw, min reaksjon på siste setning i sitatet er som følger: FPS på håndholdt!!\o/

Du må nesten berre prøve stikkene på PSVita, dei er fabelaktige! I håndholdtverdenen er det litt sånn PSP -> 3DS -> PSVita. Skjønt røv utført på Uncharted, dessverre. Spel som COD, BF og MOH klarte å naile følelsen ganske bra, mens Far Cry-spela på Xbox360 f.eks var uspelbare pga dårlig programmering. Har håp for fremtida.
 
Vel, men når jeg synes FPS på selv hjemmekonsoll er ganske "XD" kan jeg ikke forestille meg det på en håndholdt greie.

Og 3DS er verdt prisen alene for Paper Mario og Luigi's Mansion 2. Alt annet blir nesten små bonuser i forhold, så mye gleder jeg meg.

Ghaz: Jeg er så sykt sånn "bare en quest til siden jeg allerede er her"-type så jeg har allerede gjort grusomt mye sideoppdrag og greier. Tror jeg burde roe litt ned på det, ting har en tendens til å bli litt kjedelig om det blir for mye. Har du noen tips for å få høyere affinity med lagkameratene forresten? Tok sikkert 5 timer før jeg fikk grønt ansikt med Sharla. Og hvorfor får jeg aldri en ekstra stjerne på de byene, og hvordan forbedrer jeg affinitiene til folka som bor i byene? Må jeg bare fortsette å komme tilbake for å få nye quests av dem?
 
Ghaz: Jeg er så sykt sånn "bare en quest til siden jeg allerede er her"-type så jeg har allerede gjort grusomt mye sideoppdrag og greier. Tror jeg burde roe litt ned på det, ting har en tendens til å bli litt kjedelig om det blir for mye. Har du noen tips for å få høyere affinity med lagkameratene forresten? Tok sikkert 5 timer før jeg fikk grønt ansikt med Sharla. Og hvorfor får jeg aldri en ekstra stjerne på de byene, og hvordan forbedrer jeg affinitiene til folka som bor i byene? Må jeg bare fortsette å komme tilbake for å få nye quests av dem?
For å få ekstra stjerne i byene må du bare fortsette å ta quests ja, og snakke med innbyggerne. For å få høyere affinity med lagkameratene dine, så tror jeg det mest effektive er å ha dem i battle. Hver gang du roper noe til dem, forbedres den litt. Vet også at det hjelper mye å hjelpe dem når de har en affliction. Ellers er de samtalene du kan ha med dem rundt omkring i verdenen en ekstra mulighet til å forbedre affinity.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Dro ned God Hand fra PSN.

Dette er meg:


innvendig er jeg slik: