Hva spiller du for tiden?

Har en del å spille om dagen siden jeg just har fått ps3 igjen. Så går en del i MGS HD (ville ikke tro at den pakka trenger noen nærmere presentasjon, og om noen husker meg her fortsatt så husker de at MGS er spill jeg synes er over middels bra).

Men derimot så spiller jeg LA Noire. Og jeg ble ganske skuffet. Jeg synes det var oppdelt og kjedelig for å si det rett ut. Skytinga var meh, crime scenes var meh, kjøring var meh og intervjuer og forhør var meh. I starten. For en eller annen gang i løpet av dagen så ble jeg revet med i spillet. Skytinga og kjøringa er fortsatt ikke fantastisk, men dette er jo ikke et skytespill, og kjøringa kan du lett hoppe over. Derimot ble det veldig spennende å gå rundt å finne spor, sette disse sammen, snakke med vitner og mistenkte og sende forbrytere i fengsel, selv om det er ganske åpenbart at jeg sender uskyldige i fengsel av og til. Sjefene dine er nemlig mer opptatt av statestikk enn å arrestere de som faktisk har skylda. Jeg er langt fra ferdig, men konklusjonen så langt er at dette er et kjempeflott spill, om du bare gidder å spille igjennom den kjedelig starten.

Ellers går det også i dark souls og skyrim, også blir det assassin's creed og uncharted når jeg får tid. Big fun!!

Shinra85

Spillegals effort emo
Spilt litt mer Dark Souls.

Igjen: Damn

Synes Dark Souls er, om mulig, mer rettferdig enn Demon's Souls. Mest sannsynlig pga at områdene er til tider lysere og åpnere. At man lettere kan se feilsteg og kan tenke taktisk. Jeg elsker det. Samtidig så går det ikke mange rundene før jeg må skru av; ikke pga jeg er sint og lei av å dø, men pga jeg slåss en del med

Heh

Indre demoner og blir litt for arrogant og tenker "jaja, kakestøkke å komme seg dit!" og blir rævkjørt av rotter eller lignende.

Elsker å kjenne panikken bre seg pga man ikke aner hva som er bak neste sving, og man møter på f.eks en griseschvær ridder som voldtar deg i stompen med et gigantisk sverd. Panikken over at man på en side har en bulldog-lignende demon, og på den andre siden har overnevnte ridder, og man bare VEIT man må ta et valg og at man som regel titter ned i bakken med en tåre i øyekroken pga man ikke har funnet en campfire på en stund.

Kjører forsåvidt en Wanderer dame, iført Chainmail med schimitar og Hollow Shield for øyeblikket. Spillet virker gigantisk, kampmekanikken er så og si feilfri og stemninga er ubeskrivelig ekkel og deilig

Hei allihopa! For tiden har det gått littegrann i resident evil remaken, som jeg aldri har spilt før, men virker som et uvanlig bra spill. Har spilt i kanskje en time, og fått tak i sword key, så nå skal jeg ut og utforske, men det er sannelig ikke lett når du skvetter av din egen fis.
Så tankene mine nå er at jeg sliter litt med motivasjonen til å utforske dette huset.

Den Eldra Skrulla Fem: Himmelkant. Tråkler meg gjennom mainquest'en med vikingen Odin, som økser og skjolder ned alt som er. Egentlig bare for å få tak i Dragonrend ropet, for å gjøre det enklere for en stakkars nærkampjævel å sloss mot drager. Har akkurat nådd Blackreach, som er litt for melankolsk og dystert for min likings, men jeg kommer vel likevel til å rote rundt etter alle crimson nirnroots'a, for når jeg først har den på oppdragslista så må den jo selvfølgelig bort også.

demake

Seksuelt godteri
Blackreach eide.
Dette var meg når jeg snubla over Blackreach og hele tiden når jeg rota rundt der nede: :brainfuck:

Jeg også.

Nirnrootsa kan reise til helvete forresten, ikke faen at jeg gidder å gjøre den dritten. Det samme gjelder de jævla steinene.

Kjøpte Wrecked Revenge Revisited i går og testa ut med en kompis.

Korte trekk typisk bilkamp-spill i den sjangeren. Våpnene man har til rådighet er bra, muligheten til å pimpe bilen din med forskjellige valg av farger, paintjobs, felger osv , skreddersy sin egne gamemodes med valg av våpen, hvor lang eliminasjonsstreken er, bilfysikken osv.
Desverre er det rimelig verdiløst som sofamultiplayer. Finnes ikke CPU i spillet, så det begrenser seg til 1v1, og det er ikke spesielt artig i lengden. Finnes heller ikke en mesterskaps-modus, så det blir med ett løp hele tiden.
En ordentlig singleplayer-modus er det heller ikke, men istedenfor er det såkalte "challenges". Ting som å slå en tid, skyte i stykker motstandere, kjøre med en campingvogn på slep på den mest e-sporte måten.
Kun 6 baner hvorav 2 av de er kjipe. Heldigvis kom det DLC på dagen med to nye maps, én ny bil og flere challenges til singleplayer til 40 faens kr, som er nesten halvparten så mye som spillet koster sadrofl.

Så fram til det her, men mangel på CPU gjør spillet verdiløst som sofamulti som var grunnen til at det ble kjøpt. Skuffa, hadde håpet at det her kunne erstatte det ihjelspilte TNT Racers.

Silent Hill ØsPøs minner i starten mer om Alan Wake enn Silent Hill. Det er forsåvidt ikke noe problem siden det og er et veldig bra spill. Murphy, fyren man spiller med er ikke en særlig hyggelig kar noe de allerede etablerer i introen. Jeg satt å lurte på hva i faen når jeg skjønte hva som var forventa av spillern.
Største negativet sålangt må bli kampsystemet som er ganske bedritent. Men men, jeg har finni en gunner og noen av kampene får man unngå så det er ikke så ille.
Det viktigste er stemningen i byen, områdene rundt og den mørke verdenen og disse virker det som Vatra har spikra ganske bra. Fra tid til annen skjer det helt uventa ting som snur hele situasjonen til Murph på hodet og det er bra.
Virker ihvertfall veldig lovende sålangt.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Kjøpte MGS Håde Kolleksjon i går og spilte omtrent konstant til jeg stakk på jobb halv fire. Begynte selvsagt på MGS3. Kult med achievements i MGS.

Tok også en runde Red Alert, siden jeg visstnok hadde kjøpt det på PSN. Fortsatt moro.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har også spilt litt TV-spill i det siste.

Etter en travel spillhøst trengte jeg et avbrekk fra de nye store titlene (selv om jeg fortsatt ikke har gjennomført Uncharted 3, Skyrim eller Dark Souls) så i høst startet jeg et nytt game Final Fantasy X. For de uinvidde er dette mer Final Fantasy, gloriøs jrpg og første gang i serien det brukes stemmeskuespillere som ikke alltid er like heldig:

Uansett da, jeg vil gå så langt å si FFX er noe undervurdert. Ikke at spillet er så utrolig bra men det er til tider ganske gøy å spille og det leverer en del interessante elementer å leke med. Men først litt spoiling, den feminine guttevalpen (og blitzballstjerne) Tidus blir gjennom en storslagen intro mystisk transportert 1000 år frem i tid til en verden som terroriseres av et forferdelig monster kalt Sin og eneste måten å få litt ro og fred på er å bygge opp en såkalt summoner så han/hun kan gjennomføre en supersummoning og ofre sitt eget liv for å få Sin til å gå i dvale 10 år. For å ikke gjøre Sin og the powers that be sinna styres verden av en streng religiøs retning som bl.a. forbyr alt maskineri.
Jeg kan snakke lenge om bakgrunnshistorien men det er begrenset spennende, grunnet til at jeg valgte å spille gjennom dette på nytt er fordi jeg etter noen timer med FFXII ønsket en mer strømlinjeformet spillopplevelse. Dere som har spilt FFXII vet hvor åpent spillet er: en masse områder å utforske, en hel haug med sidequests og muligheter til å gjøre og gå nærmest hvor man vil, mens forgjengeren i FFX er veldig lineært. For det aller meste løper man fra A til B med random encounters men i motsetning til FFXIII besøker man byer og andre interessante steder å utforske som sørger for at det ikke føles så ensformig det muligens fremstår.
Kampsystemet er det lite å si noe om, tur-basert slossing med mulighet for å bytte ut figurer i kamp som for e-atleter som meg utnyttes til å bytte inn alle figurene som skal levles i kamp så alle får like mye exp. Mer interessant er hvordan man bruker denne experiencen til å opparbeide seg Sphere Levels som deretter brukes til progresjon på the Sphere Board (eller hva det heter). Litt kronglete å forklare men på dette brettet er det en masse 'nodes' som gir mer styrke, HP, nye ablities etc, i utgangspunktet har hver figur sin egen linje å følge men ved litt planlegging (og ikke minst innsats på grindingen) kan man utvikle figurene i relativt frie former og ikke minst gjøre de mye kraftigere enn spillet legger opp til.
Dette gjøres i kombinasjon med hvordan våpen fungerer, da alt av utstyr har opptil 4 åpne slots. Finnes en haug våpen med forskjellige statuseffekter og egenskaper men det blir moro først når man jakter Celestial Weapons (supervåpen) eller lager de selv, da kan man ende opp med utstyr som bl.a. bryter max skade man kan gjøre (fra 9999hp til 99999hp), automatisk bruker en phoenix down om noen dør, bryter max hp på figuren (igjen fra 9999hp til 99999hp) og så videre. For å maksimalt utnytte dette krever det igjen planlegging og taktisk tenking og det gir en god følelse når den nye kombinasjonsrutsningen du lager fungerer minst like godt du håpet på.

Vel, nå nærmer spillet seg slutten for min del som er stor del av grunnen til at jeg endelig skriver om det. Jeg tok kanskje litt hardt i med grindingen tidlig i spillet (som jeg ofte gjør) så hittil i spillet har jeg ikke hatt noen utfordringer som er littegrann kjedelig men mest baws. Har anskaffet og grindet opp bra utstyr (som nevnt over) samt fått fem av syv figurer opp på unødvendig høye stats noe som viste seg da jeg skulle gjøre de siste alternative utfordringene i går: Skulle gjøre ferdig Omega Ruins med de to ekstrabossene Ultima -og Omega Weapon som var helt latterlig da førstnevnte boss gikk ned på ett fysisk angrep mens Omega Weapon hadde nesten en million hp så det tok et par runder ekstra. Ingen av de rakk å skade meg i det hele tatt riktignok.
Har også spilt meg mange timer Blitzball som er dette FF-spillet sitt gloriøse minigame (de fleste i serien har ett eller fler): Se for deg en blanding av amerikansk fotball og undervannspolo. Blitzball er en favoritt i min bok da det er mulig å reise over hele verden for å scoute og signere spillere og bygge seg et slagkraftig lag, hver spiller kan opparbeide seg forskjellige teknikker som gjør alt fra å gi negative statuser som å takle og skyte bedre. Men som resten av spillet kan det fort bli ubalansert om man har litt erfaring så etter å ha fått laget til level 5 (vinne 25 kamper) og gruse all motstand (scorte en gang i minuttet) så jeg meg ferdig med det.

Dette betyr jeg ved neste spillmulighet gjør ferdig endgamet og redder verden, på mitt nivå burde det være sjarmøretappe. Det er riktgnok mer å gjøre i spillet, summons i dette spillet kalles Aeons og det finnes en Dark utgave av hver av disse men for å drepe de og ikke minst den siste superbossen man får tilgang til når alle er beseiret er man avhengig av max stats som langtfra er umulig, bare tar dritlang tid så det flipper jeg fingeren!
Alltid litt vemodig å avslutte et spill man har lagt så mye i så lenge selv om man har spilt det før, fant heller ikke mitt gamle eksemplar av FFX-2 så jeg kunne fortsette i universet.

Men nå kan jeg jo begynne på et annet spill! Først i køen står Journey men det er ikke lange sakene så blir spennende å se hva jeg drar ut av hylla. Har sett litt på Dirge of Cerberus, en spinoff av tidenes objektivt sett beste spill FFSju, men det har fått så dårlige skussmål jeg er redd det er for dårlig til å være verdt det men ryktene sier at FFVI er på PSN og det er et kvalitetsspill jeg ikke har rørt på mange år. Eller kanskje noe annet?

demake

Seksuelt godteri
Plukka opp igjen Skyrim, and lo and behold, Bethesda har fiksa bugs mens jeg var vekke. Nå kunne jeg endelig fullføre companionsquestene og Whiterun lagger ikke så mye at jeg har lyst å hive burken ur vindauget.

Stas. Skal se å fullføre thieves guild og dark brødrehette snart. Muligens i dag. Vi får se. Fare for at jeg er lei igjen om en times tid.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Påbegynt på Portal 2 på PS3 (skammen akk ja skammen) men så spilte jeg uironisk gjennom HL1 på PS2 (den co-op kampanjen) og Orasjeboksen på PS3 :psyduck:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hehe, det står allerede i hylla siden det har FFVII i tittelen men har fortsatt ikke spilt det. Utsetter nok en liten stund til.

Edit: Til Patney altså.

Runda resident evil revelations i dag mens jeg passet på at polakkene gjorde jobben sin før jeg tok påskeferie. Jeg må nok si meg uenig i anmelderne som ikke har gitt det full pott grunnet dårlig kontroll. Personlig synes jeg kontrollen er lett og lære, og er lagt opp slik at hele spillet er behagelig og spille. Sammenlignet med det andre jeg har vært borti på 3ds i det siste som kid icarus uprising og slange spider 3D.

Men nå er det tilbake til resident evil remake. Og fortsatt er det et spill jeg elsker og hater på en gang. Det er et skikkelig horrorspill, noe som jeg ikke har vært borti siden condemned som jeg kjøpte når 360 hadde release. Spillet gir meg skikkelig angst noen ganger, og de få gangene jeg velger å plante litt bly i de store kjøttkakene som jager meg, føler jeg at jeg virkelig har gjort noe fornuftig.
Jeg må vel også påpeke at siden jeg begynte og spille det, har kroppen min fått i seg moderate mengder alkohol for å holde nervene i balanse.

Ps. Jeg har nok ikke kommet meg lenger denne gang enn sist gang jeg spilte det, men den atmosfæren og lyden, og hele stemningen drar meg tilbake.

Kjøpte både Ninja Gaiden Σ+ og Tales From Space: Mutant Blobs Attack på PSN for PsVita for ikkje lenge siden, så dei speler eg på då altså. Forelsket meg meir i Mutant Blobs enn Rayman, faktisk! Redd det er litt kort, men det kostet kun ein femtilapp og tar heller ikkje opp stor plass. Musikken er fantastisk, kontrollen sitter så vanvittig bra og både touch + tilt blir brukt med jevne mellomrom til bra effekt uten at det føles gimmicky. Mektig imponert! Når det gjelder Σ+ så er det nøyaktig like bra som originalen, og det seie litt. Grafikken er skarp og fin, teksturene føles foreldet men er likevel pene nok. Kontrollen sitter som eit skudd, og gyroskop kan brukes for å sikte med pil og bue. Merker eg ikkje er særlig flink enda, men eg kommer meg. Deilig å spele litt, slå maskina i standbymodus når eg må legge det bort og så plukke det opp igjen. Lyden er knivskarp, må nevnes! Ein ting som er morsomt er at mens lastetiden på PSVita generelt kritiseres for å være for lang har dette spelet faktisk kortere lastetider enn andre utgaver. Det er digg! Anbefales på det varmeste!!

Så med Unit 13 og Ninja Gaiden Σ+ føler eg virkelig at eg har komplett konsollfølelse i lomma. <3

ninjaedit: Reformattert tekst. Pent nå!

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ordene var vakre, men bokstavene ser ut som bæsj.

EDIT: Og nå er det en annen font.. hva faen?

EDIT2: Nope, bare zoomen som fikk det til å se enda jævligere ut.

Ordene var vakre, men bokstavene ser ut som bæsj.

EDIT: Og nå er det en annen font.. hva faen?

EDIT2: Nope, bare zoomen som fikk det til å se enda jævligere ut.
Heilt enig, kopierte det derre sigma-tegnet for å virke kul, så havner alt i ein eller annen rævva font eg må standardisere for å ikkje fullstendig ødelegge posten min. Kva som er standard font og størrelse på denne forumet, egentlig? Sånn for seinare.

Og, takk forresten! Kjekt de likte mine ord. Litt trist at det er så fryktelig lite begeistring for PSVita så langt, men eg håper uansett at Sony holder ut evt manglende salg og satser maksimalt på denne maskina her. Kjedelig å være einaste frontrunneren på SG.