Hva spiller du for tiden?

Testa litt Quantum Conundrum nå og det var artig nok. Det er da gansk likt Portal fordi det er mekka av flere av de samme folk som mekka Narbacular Drop i sin tid og så ble hyra av Valve til Portal 1 og 2, men det varke indie nok så de starta eget studio. Denne gangen er man en guttunge på ferie hos en onkel som er gal oppfinner. Der går ting galt bare man kommer inn døra og dagen må reddes. Det gjør man med en hanske som kan endre hvilken dimensjon man befinner seg i og tilhørende fysiske lover. I praksis er gameplayet det samme som Portal bare at man ikke har portaler, men da nevnte dimensjoner. Fek.s kan man først gå over i den fluffy dimensjonen og plukke opp en safe som nå veier en tiendedel mindre enn ellers. Så kan man hive den mot et vindu, skifte tilbake til den normale verden og safen knuser ruta.
Det har fått litt slakt i visse sirkler fordi det ikke er like elegant eller morsomt som forgjengern. Sånt driter jeg derimot i siden det fortsatt er mer morsomt enn de fleste spill og pusslene fortsatt så godt mekka at man føler seg litt smart. Veldig ålreit om man vil ha noe ala. Portal nå i sommervarmen.
 
Putt det i en spoilertag, eller resize :argh:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:eng: Bilder blir fortsatt automatisk nedlastet selv om de er i spoilertag.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mens jeg har dilla med Vitaen på ferie og der har det gått en del i Gravity Rush. Det er da ikke et actionspekka plattformspill slik jeg trodde, men et lett action-RPG som virker mest av alt som en japansk take på Infamous-spillene. Bortsett fra at istedenfor strøm så er det å endre retningen på tyngdekraften som gjelder her.

Du spiller da som Kat, ei dame som så klart har hukommelsestap noe som garantert ikke er opplegg for historien videre, og hun våkner i byen med det klingende navnet Hekseville og så skjer det greier. Dermed må du flakse rundt og bytte retningen på tyngdekraften til kyrne kommer hjem, og hvis det noen gang blir gammalt å kunne sveve i lufta før du orienterer deg og flyr av gårde så tar det iallfall lengre enn de timene jeg har spilt så langt. Kameraet kan være ordentlig ordentlig råttent innimellom (tror det er et påbud), og kampsystemet er ikke akkurat komplekst, men det er artig siden du hele tida mikser det opp med svevespark og sånt.

Det ser jævla pent ut og det er en drøm å spille siden det er veldig snappy og tilpasset håndholdt-formatet til tross for at det er et fullblods sandkassespill. Musikken er også flott, og mange av filmklippene har stemmeskuespill (av en eller annen grunn er den på et fantasispråk istedenfor engelsk, men men), så det er ikke så mye å utsette på noe som helst. Og... da er vi igrunn inne på det eneste virkelige aberet. Hva er det som gjør at dette måtte være et Vita-spill? Berøringsskjermen brukes bare til å dodge eller trykke videre samtaler/historieklipp, gyro-kontrollene er en mulighet når du skal sikte (heldigvis ikke påkrevet), og noe mer Vita-spesifikt enn det har man ikke ut over småsnacks som at du kan vinkle historiesekvensene (utformet som tegneserier) ved å vippe på konsollen. Men men, så sånn er nok det, og det er nok best at action-RPG-fans kjøper seg Vita nå. Det sverre!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er vanskelig å forstå at Solium Infernum krever at jeg har plass til å rigge opp PC-en og internettilgang, forstår jeg.

Så du, Lodin, hør her: Solium Infernum krever at jeg har plass til å rigge opp PC-en, og dessuten krever det internettilgang. Siden jeg ikke er millionær har jeg ikke råd til å bruke dataroaming på mobilen i USA. Mer du trenger å få vite, eller.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Mysteriet er hvordan Hestfetta får skrevet disse innleggene. :eek:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Selvom pc'n ikke er satt opp, kan det finnes nett (hotspots) rundt omkring i USAnia. Og han har da Vita med nettilgang, evt også en sånn derre smarttelefon

Mao: lite gjennomtenkt av deg, kakmeister
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Dobbelpost da jeg fikk to spill i posten idag. Tatt en 10min runde med begge to.

Første da;
ImageUploadedByTapatalk1340892527.614712.jpg


kjapp innholdsgreie som settes i spoiler for de som ikke har spilt det ennå
Etter ca 15minutter har jeg sett en halshogging og full frontal female nudity. :brainfuck:

Det aller første som slår meg er at jeg bør skaffe en ny xbox med HDMI-utgang, da det å måtte bruke audio/ video-kabel på en HD-tv ikke gir spillet et fnugg av rettferdighet. Men det ser ennå bra ut; animasjonene ser ganske så bra ut og generelt sett så... Ja, ser greit med andre ord.

La også merke til stemmeskuespillet, og blei gledlig overraska. Synes det her overgår Skyrim og Kingdoms of Amalur: Reckoning med replikkleveringer og innlevelse. Spillet virker voksent, virker som humoren er tilstede og at dette er noe jeg kan kose meg med.

Neste, da;
ImageUploadedByTapatalk1340892826.403162.jpg

ImageUploadedByTapatalk1340892868.614301.jpg


Etter en kjapp runde følte jeg kun dette
:eek: :brainfuck: :mysensibilities: :psyduck: :riffa:

Kan forklares som en sær, sær Super Smash Bros-ish klone. Med rare japanske ting. Gleder meg til å sette meg mer inn i det, men her er iallefall en kjapp tubb så man kan gjøre seg opp en mening

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
audio/ video-kabel
I motsetning til kabler som ikke inneholder lyd og bilde? Men for å ikke kake det helt ut, så regner jeg med du mener kompositt? Skaff deg komponentkabel. Skal ikke gi dårligere bilde enn HDMI på 360.

INB4 TV-en din ikke har komponent
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kak on, my son

Ja, kompositt. Nei, ikke komponentinngang

:(
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Lollipop Chainsaw i posten idag \o/

ikke fått testa ennå, men verdt å poste om det
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siden PSVita-spill er hønnbillige her borte kjøpte jeg Wipeout, Ninja Gaiden (dette var vel fjerde gang jeg kjøpte det) ooog Lumines. Wipeout er Wipeout og Ninja Gaiden er Ninja Gaiden (dette betyr at begge to er veldig bra), men jeg vil si litt om Lumines.

Lumines er et spill jeg liker forholdsvis godt. Hadde over 100 timer på Lumines 2-saven min på PSP-en da jeg ved en feiltakelse sletta den, så da mekka jeg ny save og fikk over 100 timer på den også. Lumines 2 var favoritt-Lumines-spillet mitt rett og slett fordi det hadde musikken jeg likte best, siden alle utgavene av Lumines er forholdsvis like. Vel, det var omtrent da jeg plutselig fikk høre Windowlicker av Aphex Twin at jeg skjønte at dette var den nye favoritten. Ikke alle låtene er like bra, men det er ikke noen som er SKIKKELIG jævlige som et par i Lumines 2, og så har man låter som nevnte Windowlicker, Block Rockin' Beats av Chemical Brothers, noe Faithless-greier som var OK, faens Underworld, og Air.

Ja, og så er det det første Lumines-spillet siden eneren som legger til nye regler i enspillerdelen. Kjedeblokker trenger nå ikke å være en del av en match for at den skal slå til, du har en ny stokkeblokk som... stokker om på blokkene dine, ooog Avataren din har en superevne som varierer litt ut fra hvem du velger (ikke at jeg lar meg presse, spiller med anda uansett). Så, ja, dettane er ålreit.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Da har jeg spilt Lollipop Chainsaw i ca 15 min, og man kan her se at han Lodin, han må nå trekke sei

Jeg mener ... Little Jimmy Urin fra jævla Mindless Self Indulgence kjører musikken på bossene. Det er dårlige sexvitser over hele fjøla. Detta eier på alle mulige måter, selvom kamera og kombosystemet er passe mjeee.. Detta er grisefett
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg gleder meg til Lollipop Chainsaw, men før det ræger jeg meg gjennom Deus Ex: Human Rævolution. Situasjonene i spillet virker veldig mye som de er satt opp som puzzles, hvor en av løsningene nesten alltid er å utforske området for å finne en luftekanal. En annen løsning er å skyte folk og gå glipp av 500 exp (du får 10 exp for å drepe en fyr (20 ved headshot)). Etterhvert er det roboter og kameraer og heavies utta rævhølet og da må du finne på lurere ting, som å hacke roboter hvis du har brukt altfor mange poeng i det, bruke double takedown hvis du kjøpte det, etc.

Det tar en ganske lang stund før spillet blir noe moro, fordi når du starter ut kan ikke Jensen gjøre en dritt. Han hopper lavt, kan ikke løpe mer enn to sekunder før han blir sliten, han kan ikke flytte tunge objekter som blokkerer luftekanaler, han kan ikke hoppe ned én etasje uten å slå seg ihjel, han kan ikke hacke noe over security level 1 … og det er ikke spesielt moro. SHDR hadde en fin sammenligning med Crysis 2; hvor du i Crysis 2 har alle tingene dine fra begynnelsen av og må bli flink til å bruke dem, så må du unlocke å bli flink i HR.

Jeg har det ikke spesielt moro med dette spillet. Tabber man seg ut er det rett til loadeskjermen, historien er ganske uinteressant, og Jensen er bare en pikk. Vet ikke om de prøver å skrive han som en badass med den hese stemmen og sånt, men han syter og oppfører seg som en kuk, og jeg har null sympati med han.