Hva spiller du for tiden?

Terje

mostly harmless
Uansett, det jeg skulle frem til var... at det suger noe jævlig at vi ikke får flere Dark Forces / Jedi Knight-spill. Og hva med X-Wing vs. Tie Fighter? Rebel Assault? Rogue Squadron?
Virkelig? Altså, det hadde jo en slags ny-fancy-ting verdi i hine hårde, men det er da faen ikke noe spill der? Vi vil ikke ha tilbake de dagene da slikt passerte, vil vi det?

Bioshock infinite. Det er fett.
Dishonored. Det er også fett.

Mer om dette når jeg blir ferdig og glemmer den jævla ravnen som fulgte etter meg da jeg hoppet i sjøen og bare BØØØØ og jeg bare SKVETT. :argh:

Drar meg igjennom Luigis Mansion 2. Så startet jeg new game på Mass Effect 3. Når de er ferdig, vil jeg enten starte på Portal 2, Lego City (Igjen) eller rett og slett kjøpe Ultimate Marvel vs Capcom

Her går det i Dishonored. Unngår så klart å drepe fiender eller bli oppdaget. Siden man kan oppgradere Blink rimelig tidlig i spillet, føles det litt som å spille Half-Life med noclip. Det gjør at det aldri er veldig vanskelig å bevege seg rundt på brettene, men jeg synes det er en veldig stilig mekanikk som også funker fortellerteknisk. Jeg føler meg virkelig som verdens beste forhenværende-livvakt-nå-snikmorder, mens jeg blinker meg frem mot mitt hjelpesløse offer.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Dishonored her også. Jeg begynte veldig solid slangeaktig, men så fikk jeg smaken for å drepe og nå har jeg bare lyst på den mørke endingen.

Siden det bare er ræl igjen i Lego City legger jeg det på hylla. Er dog det desidert beste spillet i serien. Så gikk jeg over til System Shock 2 og Satan så bra det ser ut med modder.

Og satan så vanskelig det er. Særlig siden jeg starta som psyker. :penga:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er det noen nye mods, eller er de de samme gamle som gjør at enkelte fiender ser dritt ut?

Selv om kvalitetsutbedringene ser bra ut generelt, har jeg aldri helt skjønt det store poenget med sånne modder. Bra spill visker stort sett ut de tekniske begrensningene i løpet av de første ti minuttene med akklimatisering.

Hvis jeg klarer å leve meg inn i, øh, la oss si noe sånt som Stunt Car Racer eller Eye of the Beholder, for eksempel, går det helt fint å leve seg inn i System Shock 2, og når man er ordentlig i gang med et spill er det viktigere ting her i verden enn uskarpe teksturer.

TheNormalGeek

også kalt Anders
Har tatt meg en pause fra "Sly Cooper: Thieves In Time (PS3)" og hoppet på "Professor Layton and the Miracle Mask (3DS)" istedet.

Sly Cooper så langt:
Først vil jeg bare si at det er ekstremt mange collectibles i dette spillet, i forhold til de tidligere spillene. Til nå er jeg ganske usikker på hva jeg syns. Til nå har det vært både positive og negative ting som har gjort meg usikker. Noe av det som er bra er at det føles ut som et Sly Cooper spill. Sanzaru har gjort et godt arbeid med kontrollsystemet, og det føles ut som de tidligere utgivelsene. Spillet introduserer også kostymer med forskjellige egenskaper, en av disse er en fengseldrakt med en kule du kan kaste for å ødelegge og flytte på ting. Disse kostymene åpner for noen puzzles du må løse for å komme videre, og det er helt ok for min del. Men spillet sin største feil er lastetiden, det tar
ca. 20-30sekunder for å gå ut av gjemmestedet til verdenen man spiller i. Til nå nyter jeg opplevelsen for hva den er, Jeg kommer også til å poste et nytt innlegg av mine tanker når jeg blir ferdig med spillet.

Professor Layton så langt:
Jeg har kun spillt 30min i storymoden så jeg kommer tilbake til den en annen gang (9/150? puzzles ferdig i storymoden). Jeg har brukt mye tid på "Bonuses", her kan du få et nytt "Daily Puzzle" tilogmed 365dager etter launch (Du kan laste ned alle som er lagt ut til nå, samtidig (176/365). Det finnes 20typer daily puzzles, hver dag får en av disse 20modusene et nytt level som blir vanskligere og vanskligere. Jeg har brukt cirka 12timer på denne delen av spillet, og har 35puzzles igjen til jeg må gå inn i storymoden for mer. Daily Puzzles er helt gratis og er en sterk side av spillet som en stor pakke. Hvis du liker puzzles og hjernetrim så er dette et spill du burde plukke opp med en gang, og jeg håper virkelig du vil ha det like gøy som meg når du selv spiller.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Litt blandede følelser overfor Miracle Mask selv, jeg syntes Daily Puzzles var blanda drops med mange variasjoner over samme konsept som ikke alltid var like givende. Ett av minispillene (det hvor du skal styre en båt gjennom et lumsk farvann) skjønte jeg ikke selv etter å ha lest reglene tre ganger og prøvd meg fram i ett kvarter. Så har man den match-4-greia, som jeg skrelte gjennom i ett strekk.

Uansett, selve spillet da? Vel, plottet er helt på bærtur akkurat slik det skal være i Layton, men til forskjell fra tidligere spill spretter det ikke bare opp en kis helt på slutten som du aldri har sett før og så oi det var visst han som var slemmingen ja. Men igjen, plottet er så vanvittig tynt at du skjønner tegninga etter første akt. Ikke at det er så farlig, men det er jo litt teit at noe som er viet så mye ressurser bare er noe fjas.

Ellers? Layton. Akkurat som før, bare med fancy 3D-grafikk som noen ganger ser helt fantastisk ut og noen ganger (dessverre er hver gang Layton er på skjermen i denne kategorien) bare akkurat så feil ut at du irriterer deg over det. Og musikken er helt fullstendig komplett grisejævlig, jeg sverger at musikken som spilles i politistasjonen ble komponert under et kommunestyremøte spesifikt for å formidle stemningen derfra. Det er til og med et par av trekkspillsamplene som er sure, bare for å understreke hvor grensesprengende kjipt det jævla møtet var.

Men, men, men! Underveis i historien kommer det flere avbrekk, og jeg skal ikke spoile noe her, men det var morsomme saker. Det var også noen nye, mer engasjerende, mer pek-og-klikk-aktige oppgaver underveis som brøyt opp monotonien litt.

Så... Layton har fortsatt sin sjarm, men brønnen er vel egentlig i ferd med å løpe tørr. Litt synd, for - uten å spoile noe - det legges så klart opp til en ny, ennå teitere plottråd på slutten. Stay tuned for det neste jævla spillet.

TheNormalGeek

også kalt Anders
Helt enig med at båt minispillene var ganske vanskelige å forstå. Jeg søkte opp hvordan man løste første bane (Dag 10) på youtube og lærte det med en gang etter det. Ekstremt dårlig forklart, kunne godt vist oss en lett eksempeloppgave.

Dette er den store dagen alle har venta på, Don't Starve er ute av beta og "ferdig". De skal fortsatt slenge inn nye greier hver tredje uke, noe som såklart betyr enda mer lidelse for spillern. Siden sist jeg testa det har de lagt til vær (lynnedslag), årstider (frostskader) og sanity (Du vil ikke vite det). Fler måter å ikke sulte på fordi man er et lik altså.
Første gangen nå overlevde jeg tre dager, men fant aldri no gull til å mekke vitenskapsmaskin med og da var jeg stuck med standardutstyr og ganske hjelpeløs. Så ble jeg angrepet av edderkopper og måtte rømme og rota meg oppi en masse bikuber med nye satanbier så jeg måtte løpe videre og så ble det natt og jeg ble drept. Fikk ikke grodd skjegg engang. :sukk:
Her er en ny trailer.

E: Nå begynner det å skje ting her.

Koser meg så vanvittig med Guacamelee på PSVita. Har funnet alt som er verd å finne i spelet av hemmeligheter (trur eg) så no er det hard mode som venter. Usikker på om eg skal pløye på med ein gong eller vente litt, men faen heller. Så gøy som dette er vil eg berre kose meg.

Forresten også ganske genialt å spele det på PS3 med Vita som kontroller, siden eg kan halde fram på samme plass via skylagring, og dessuten styre ein annen figur om ønskelig. Evt coop med ein venn eller nabo eller pizzabud.

Skulle gjerne tastet ned ei ordentlig anmelding av spelet, men har så sjelden tid til å sette meg ned på PC'en så dette får holde. :)