Driver akkurat og installerer Guacamelee på PS3-en selv, faktisk. Har spilt litt forbi første bossen på Vita, og det er... hmm. Altså, det er ikke DÅRLIG på noen måte, og jeg har det jo koselig, men det var det der med at alt er brukt før, da. Det mest oppfinnsomme så langt har vært at noen steder må jeg vegghoppe mellom vegger jeg må trykke på en knapp for at skal dukke opp, liksom. Men ja, manus har gått en litt annen retning enn jeg forventa, så jeg er happy med at det er noe som i det minste er litt uforutsigbart. Med strek under litt, for jeg spiser hatten min hvis jeg ikke har forutsett den uunngåelige plottwisten allerede. Kan jo også bare si at rassling-gameplayet som virka såpass ålreit i starten, fort har dukka ned i dominant strategy city. Uppercut, juggle, grapple, finisher, ferdig snakka på alt unntatt to fiendetyper. Den ene typen må du gjøre det to ganger på, med den andre må du bruke spesialangrepet som samsvarer med fargen på skjoldet først. Hei og hå. Men, det visuelle trekker merkbart opp. Det ser stilig ut - enkel, pen 2D uten å falle i verken pixelart- eller trad-tegnefilm-grøfta - og det meksikanske preget er i det minste fortsatt freshere enn mye annet.