Hva spiller du for tiden?

Om det er en ting jeg må klage på foreløpig er det at verden er ekstremt statisk. Ingen asshole physics i mils omkrets og hver eneste colaboks og bok er limt fast. Siden man selv eksisterer så overbevisende i verden er det skuffende at man ikke kan tafse på ting.
På mange måter er det stikk motsatt av Gone Home hvor alt kunne tafses på, men man var bare et svevende kamera.
 
Fii fan, Outlast skal jeg ha. Har lengta etter et skrekkspill som faktisk kan skremme skitten ut av meg siden Condemned: Criminal Origins. Husker hvor jævlig det var å spille det, og at jeg måtte legge det ifra meg hver 10. minutt for å finne pusten igjen og roe nervene. Digger når det er sånn.
 

demake

Seksuelt godteri
Men er det survival horror?
 
Er du survival horror?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva slags utdanning må man ta for å bli en peniser?
 
En god start er å være deg. Evt. sjekke editene sine.

Sånn ellers grabba jeg Paranautical Activity nå siden jeg ikke orker å være redd hele tiden. Det er da Doom pluss Binding of Isaac med fancy pixelert 3D-grafikk omtrent som 3D Dot Game Heroes. Man løper rundt i tilfeldig genererte rom og pew pewer til kuene kommer hjem. Det er god gammaldags run and gun FPS og relativt fett, men fortsatt en smule uferdig. Og jeg hater ninjaene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Awww. Uansett, når Lodde og andre er klare for å bli... ok, kanskje ikke skremt, men unsettled som de sier i utlandet, kan man jo sjekke ut Catachresis. Så er spørsmålet om et ultra-ghetto MSPaint adventure som truer med å ramle over ende mens du spiller det kan være noe skummelt, og svaret er faktisk ja siden det har ålreit musikk og er bra skrevet. Skal ikke si noe mer enn at det er en usannsynlig effektiv miks av skrekk og humor, og selv om det virker superkjedelig innledningsvis så er dette også et sånt spill du nok vil sette pris på hvis du er glad i litt skumle ting og liker å lese. Og hvis du så en temmelig kjent blockbuster med paranormalt tema midt på åttitallet.
 
Awww. Uansett, når Lodde og andre er klare for å bli... ok, kanskje ikke skremt, men unsettled som de sier i utlandet, kan man jo sjekke ut Catachresis. Så er spørsmålet om et ultra-ghetto MSPaint adventure som truer med å ramle over ende mens du spiller det kan være noe skummelt, og svaret er faktisk ja siden det har ålreit musikk og er bra skrevet. Skal ikke si noe mer enn at det er en usannsynlig effektiv miks av skrekk og humor, og selv om det virker superkjedelig innledningsvis så er dette også et sånt spill du nok vil sette pris på hvis du er glad i litt skumle ting og liker å lese. Og hvis du så en temmelig kjent blockbuster med paranormalt tema midt på åttitallet.
Spilte igjennom dette nå og det jeg sitter igjen med er :psyduck:.
Det var jo.....noe.
 
Protip for Outlast: Når det blir for skummelt, hent den sovende toåringen fra senga hans, legg han i armkroken din, spill videre. Funker som ei kule. Mulig uheldig bieffekt: fucked up unge. Oh well.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skal sjekke hvordan det funker med en tre måneder gammel unge neste helg.
 
Nå har jeg testa litt Castle of Illusion og ble veldig gledelig overaska. Anmeldelsene så ut til å være mer Møkke enn Mikke Mus, men jeg digger det. De har gjort omtrent det samme som med Gakktales og laga stort sett samme spillet på nytt. Bretta er dog ganske annerledes utforma og noen ganger får man tilogmed bevege seg i 3D. Artig nok har de flere endepunkter man kan velge i og det er masse hemmelige steder å utforske. På første brett blir man og jaga av et eple i en scene som er veldig lik den med elgen fra Mickey Mania. :p
Der Gakktales kan være jævla vanskelig til tider (siste brett :argh: ) virker dette mer mynta på babby. Skogsbrettet var skitenkelt for å si det mildt. De har og fjerna behovet for å holde ned for å buttstompe slemminger, men det gjør ingenting. Det viktigste er at kontrollen sitter som et skudd.
Grafikken er ikke mye avansert, men den er dritlekker og absolutt lojal mot orginalen. Syns og det fortjener cudos for å ha med de ekte stemmene til Mikke og Minnie samt at fortellerstemmen som stadig vekk bryter inn er veldig god.
Om du ikke har no forhold til orginalen er det sikkert ikke mye vits å spille dette, men selvom det ikke er favorittplatformeren min med Disney så er det en klart kjølig midd. Ihvertfall jævla mye bedre enn Epic Mickey.

E: Ok, jeg kom til andre boss som er jacken i boksen og han er en morpuler. Han har som sikkert noen husker en boksehanske på fjær som skytes ut og den er no dritt å time hoppinga på. Dumme spillen.
Dog kan det nevnes at krystallene man plukker opp denne gangen fungerer som stjerner i Mario 64. Det er en litt artig vri istedefor at de bare er der for en meningsløs score.
 
Ikke når jeg prøvde og man har bare tre forsøk før man må starte på nytt. Liv har man også i dette og jeg lurer på hva som skjer når man går tom. :ehm:
 
Game Over.

Men serr, testet demoen og Castle Of Illusion er vanvittig nydelig! Så herlig stemning, bra kontroll, sømløs fortellerteknikk og flotte miljøer. Flott å spele sammen med ungene kan eg tenke meg!
 
Jeg dreit såklart på draget og man skulle dukke under hansken. Man må også stå så langt unna ham som mulig. :v
Tredje brett er og runna og det var helt nytt tror jeg. Kan ikke huske det ihvertfall. Også plukka jeg opp en av chilliene til Donald og om ikke det er en referanse til Quackshot skal jeg ta meg ei bolle.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Og der var jeg drittlei Candy Crush. Kom til level 208 og den er pur sadisme. Ser at også Maximum står fast her.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Har begynt på Mass(hole) Effect 1 litt rart og spille igjennom det når en har kjørt igjennom ME2 og ME3 først
 
Runna Max Payne 3, grei historie, Max er som vanlig hardcore :) . Rockstar kvalitet på spillet, da spillet krasja minst 4-5 ganger da jeg alt-tabba ut av spillet. Dårlig nytt for GTA V.
Heldigvis lagrer det ganske ofte.

Nå starter jeg opp med Tomb Raider da jeg fant spillet til 115 kr.
Jobber meg igjennom backloggen.