Hva spiller du for tiden?

Spilte gjennom to slutter i The Stanley Parable. Kjenner at humoren ikke treffer meg, så det er vel ikke mye poeng i spille det mer?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Vel, har vel 8 slutter eller noe nå. Ikke spilt det på ca en måned, men tenker fortsatt på spillet og er veldig frista til å kjøre det igang så fort det blir nevnt. Sånn var det etter ca 3 minutter ut i spillet. Tror det er en ting man enten elsker, eller ikke klarer å få et ordentlig grep om.

Vil personlig si at du bør kjøre på litt til, men samtidig så er det mye av det samme hele tiden
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Spiller Angry Video Game Nerd Adventures og det er virkelig ikke lett. Valgte normal vanskelighetsgrad hvor du får 30 liv, og det holder liksom akkurat på hvert brett. Ganske artig da, og musikken er jo helt konung.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
orker, ingen diskusjoner. har spilt Starbound til 6 om morran.

Det er Terraria 2 og et ganske stort sprang fremover sådan. Du har et eget romskip som du bruker til å reise mellom verdener i en galakse som er delt opp i solsystemer. Monstrene er tilfeldig generert som gjør det ganske artig å utforske. Vi fant en barney-bjørn i går som hadde en body-slam ability. Da døde jeg.


En ganske liten greie som egentlig hever spillopplevelsen ganske mye i forhold til Terraria er at pickaxe graver 3x3 blokker om gangen. Så sånn er det.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
TotalBiscuit og Jesse Cox sin serie på Starbound er en av de få let's play-greiene jeg ser. Liker Terraria godt, men synes Starbound ser rimelig snacks ut.
 
I dag skal jeg på Gogol Bordello. Jeg eregentlig ingen fan, men ble overtalt på fylla engang, så da kjøpte vi billetter! Men hva har dette med pill å gjøre?

Jo, det skal jeg si dere. Roomien min sitter og spiller metall på 11 mens jeg sitter og tyller i meg det jeg finner av drikkevarer, og spiller gamle spill. Har dratt frem challenge mode i Arkham City, og faen som kampsystemet i dette spille eier. Perfect timet slo-mo ftw! Ingenting er som å backflippe rundt i en 50X-combo mens amon amarth growler om voldtekt og pillaging, og rusen min stiger. Faen som kampsystemet i dette spillet eier. Føkk Yetipants. Skal så jævlig kjøpe Arkham Origins i morra.

Skål.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Klaymen gone ExciteMike
 

Nabbe

Har fin hatt.
Hadde jeg vært klar over at Gogol spilte i dag, så hadde jeg nok tatt turen. Meh. Må følge bedre med.

Ellers så... nei vent dette er ikke skjera-tråden!

Jeg øh... spiller Arkham Asylum. Fordi jeg fikk lyst. Det er fortsatt en bra spillen.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Gogol eier live!

OT:
Jeg spiller på PS4-en min. Akkurat nå Knack, siden jeg scora en promo-kopi jfr snapen tidligere i dag. Må si at det ikke er så ille som jeg trodde. Gameplayet og levlene er veldig likt det man fant i Crash Bandicoot-spilla på godt og vondt, og rent grafisk er det ren nytelse. Ikke er det spesielt lett heller, så foreløpig ligger det an til å bli runda, som jo er en hedersbetegnelse i disse dager.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Spiller også Knack. Det er overraskende langt. Veldig gøy, men frykter at det kommer til å bli litt ensformig i lengden? Jeg mistenker også at Knack på hardeste vanskelighetsgrad er noe for selvhatere.

Når jeg ikke spiller Knack, så går det i Need for Speed Rivals. Første NFS jeg har spilt siden Drift. I ekte EA-ånd, er spillet nedlesset i glorete menyer, Origin, NFS Network, kronglete systemer, apper man kan laste ned på ifonen og så videre. Veldig overveldende i starten, men det blir mer håndterlig etter hvert. Selve spillinga er som verdens beste biljaktscene, Der Du Har Kontrollen (tm). Alt fra grafikk til lyddesign oser høy produksjonsverdi. Spillet er også lagt opp slik at man enkelt kan hoppe inn og ut for å ta et oppdrag. Man trenger ikke noe langvarige runder for å få glede av det. Perfekt for pause-funksjonen til PS4!

Kan også nevne at jeg nå har prøvd DS4 til førstepersons-manneskyter, bilspill og plattform. Den har bestått alt med glans. Beste kontrollen jeg har prøvd. Punktum!
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Enig i det med kontrollen, utrolig bra. Stikkene er fenomenale, gode å styre med og utrolig resonsive. Cod-gamet mitt er betydelig bedre på PS4 enn 360.

Disclaimer: kan hende psn-folket er dårligere og at det er grunnen. :p
 
Irriterer meg at Knack fikk så mye slakt de fleste steder mens Ryse of the Romebots kom ut av det ok. De har en tilsvarende funksjon på sine konsoller, nemlig å vise fram fancy ny grafikk, men det ene har helt ålreit gameplay mens det andre såvidt kan kalles et spill og har QTEer man ikke kan feile. :ras:

Om noen bryr seg har en kis slippi no greier som gjør at DS4 emulerer en 360 kontroll. Noen bør gi en trip report på det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk epost fra Blizzard her om dagen, hvor de spurte om jeg ville være med på Hearthstone-betaen (de legger antageligvis til grunn min voldsomme innsats i WoW-betaen (spilte som en Tauren i tre kvarter før jeg ikke gadd mer)). Og, vel, jeg kan avsløre at dette er ett av mine 2013-spill. Kort fortalt så er prinsippet mye det samme som Magic: The Gathering, bare at du slipper å bruke masse spenn på kort hvis du ikke vil. Og at de har tatt vekk et par greier som gjør Magic litt tregt.

Hvis du har spilt Magic, veit du at poenget er å drapsdrepe motstanderen din ved å legge ut kort med magiske effekter eller monstre på. En av de fineste tingene i Hearthstone er at du ikke har mana-kort; isteden får du en Mana Crystal hver runde, sånn at på runde 2 kan du legge ut et kort som koster 2 mana osv. Monstre fungerer nøyaktig som i Magic, bare at de angriper ett og ett, og angriper velger hvem som er målet (sånn at du angripe andre monstre, for eksempel). I tillegg har hver helt du kan spille som ulik klasse (som styrer hvilke kort du kan bruke) og Hero Ability, som er en unik egenskap som loker det til for motstanderen eller hjelper deg. Jeg har bare standard-helten ennå, og hun har en rimelig uspennende ildkule som gjør hele 1 skade. Men! Den koster bare 2 mana, og ofte er 1 skade akkurat det som trengs.

Uansett, Hearthstone er laget av Blizzard, så dermed er produksjonsverdiene på topp. Bare det å åpne en booster er en egen liten seremoni, for eksempel. I alle tilfelle så er Hearthstone et knakelibrakbra spill, og det kommer nok noe mer i 2013-tråden.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy


Så, ja. NFS Rivals på PS4. Jeg er offisielt hekta. Det er bare utrolig gøy og vanedannende. 'Bare en gang til!'-faktoren er skyhøy og du blir konstant bombardert med ting å gjøre. Plutselig kommer en purk bak deg og en 'Hot Pursuit' blir utløst, en annen online-sjafør kjører opp på siden din for å utfordre deg, du finner alternative ruter, svære hopp og spillverdenen er så variert som du får det. Alt er i tillegg dynamisk: Holder du på med en 'Time Trial', så kan du plutselig bli involvert i en biljakt som foregår på den samme strekningen. Awesomeness ensues.

Gjennom alle disse aktivitetene, så akkumulerer du poeng (Det gule ikonet øverst på midten av skjermdumpen) og får en etterlyst-rangering (Det oransje ikonet, ved siden av poengikonet). Poengene blir brukt til å kjøpe bedre biler, oppgradering av våpen og så videre. Du får også en greie som ganger poengene dine opp (Midten av skjermdumpen, X3), så poengsummene blir høyere dess lenger du klarer og/eller tør å tøye strikken. Du får nemlig ikke innkassert poengene om du ikke klarer å komme deg til en 'Hideout', uten at purken har tatt deg. Dermed blir det et element av gambling i spillet. Det er hysterisk gøy når du tøyer strikken akkurat passe langt og kommer deg helskinnet hjem med en gigantisk poengsum, og vice versa når du blir tatt av fem illsinte Lamborghini-purk med EMP-våpen, spikermatter, helikopter-support og veiblokkeringer, og ender opp med null poeng.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
NFS-serien blir utviklet av Ghost Games i Göteborg, som nesten utelukkende er sammensatt av gamle Criterion-utviklere, så Burnout-sammenligningen er høyst reell.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oh yes. NFS: Most Wanted (som kom ut i... fjor?) føltes som Burnout Paradise 2.