Hva spiller du for tiden?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Starta like gjerne på Pokémon Fire Red siden jeg ser på animen for tida. Valgte Skvøtel og har kommet til første treningssenter.

 
Yeah beibi.
Det er et deilig Pokemon spill.
Giovanni står fortsatt på lista over beste skurker fra et spill.
Og uansett hvor fantastisk de svære byene i de nyere spilla er, så finner jeg ikke koseligere steder i serien enn Saffron og Celadon. Jeg husker jeg syntes lavender Town var creepy når jeg var yngre. Good times.
 
Jeg coppa Adventure Time: Explore the dungeon because I DON'T KNOW! på Steam for det var noe jeg hadde glemt at skulle komme ut i Europa. Jo også fordi AT eier og det er mekka av Wayforward. Storyen er da at Princess Bubblegum har en dungeon under slottet sitt og sender alle slemminger dit, men nå har de starta å rømme. Det er såklart Finn og Jake som får jobben med å rydde opp og Marceline og Cinnamon Bun blir med dem bare fordi.
Det er da et ganske standard action RPG hvor man kravler seg nedover, sanker skatter og denger monstere. Mellom hvert femte brett kan man dra opp igjen å oppgradere skills og kjøpe dingser. I starten er det ganske treigt, men allerede på tredje brett dukker det opp fiender som kan være kinkige. Hver karakter har unike ferdigheter som at Jake kan strekke seg over høl i bakken mens Finn kan utstyre seg med ekstra buffs. De har også spesialangrep som bygges opp av å drepe fiender. Underveis finner man og sekundærvåpen som råtne egg, en kattepistol og replikaer av Finn sitt sverd. Etterhvert dukker og andre folk fra serien som Lumpy Space Princess opp som spillbare karakterer og det blir artig å se hvordan de funker.
Desverre er dette langt fra det beste WF har mekka på ei stund. Bretta virker ikke tilfeldige, men fiender og våpen er det, men jeg vil ikke kalle det for en roguelike. Det har multiplayer som sikkert gjør det mye bedre, men den er såklart bare lokal. Ganske overprisa er det også, men men. Det er også ganske treigt med altfor få fiender på hvert brett. Hadde foretrukket om alt var mye kjappere. Gameplayet sitter dog og det er ganske gøy å denge fugler og skellingtons.
Det reddes klart av lisensen og både Pendelton Ward og stemmeskuespillerne fra serien er innvolvert. Grafikken er også veldig fin i klassisk NES 8-bit stil og Virt lager som alltid jævlig fete låter. Om du digger serien (og det bør du) er det ganske bankers.

E: Var bare de to første bretta som ikke endres, resten er random. Det hjalp på. Hjalp og å få spille som Lumpy. XD
 
Poabbledoast fordi jeg har spilla mer Adventure Time og inntrykket er kraftig forbedret. Når du kommer til level 16 begynner de å dumpe mye mer interessante fiender på deg. Det har også spøkelset fra Spelunky i form av at døden spawner om du bruker for lang tid og han er skikkelig jævlig. Du får mye gull av å drepe ham, men det tar evig lang tid og et feilsteg så dreper han deg på noen få hits.
Så kom jeg til andre boss og den er også forjævlig. Ihvertfall til du skjønner hva du skal gjøre og ikke bruker noen som flyr. Grugleder meg til å se hvordan ting utvikler seg når man nærmer seg siste brett som er level 100. :ehm:
Et annet problem jeg hadde var hvor lite penger man får i starten. Det uppes ganske fort sammen med fiendene så etterhvert kan man lett grinde spenn og levle folk man ikke har spilt så mye med.
Digger og hvor forskjellige folka er. De fleste sitt hovedangrep er diverse melee mens Lumpy kaster deler av seg og Peppermint Butler har ei dropsrifle. Den som virkelig er et beist er Marceline siden hu kan absorbere kuler og bruke dem til å bli om til en diger flaggermus og kille alle på skjermen. Hu og Lumpy flyr også så de er veldig manøvrerbare over høl og leire.
Har nå egentlig bare et problem med at mye i spillet er vagt. Det er jævlig mange pickups som sikkert refererer til serien og er opplagte for de som har sett alt, men når du ikke aner hva ting er blir det litt frustrerings. Håper noen lager en wiki eller guide.
Etterhvert begynner dette å minne om Svinebindingen av Isaac, bare at det såklart er mye lettere for babby. Skal dukke opp til 3DS e-sjappa i morra så det er jo også noe man kan gå for.
 
Som nevnt tidligere er jeg i gang med Skyrim igjen, rettere sagt Dragonborn-utvidelsen. Jeg fikk såvidt bare spilt et par timer på Xboxen i fjor og sist vinter men orka ikke siden jeg hadde fått helt overdose på Skyrim (klokka sto vel på rundt 110 timer på saven min) så det har blitt liggende helt til nå. Har tilbragt noen timer med det de siste dagene og dæven døtte det er godt å være tilbake. Solstheim er kanskje litt i overkant brunt og jævlig, men har bra dungeons og en brukbar hovedquest. Sidequestene er også fine, og det er en litt annen stemning enn resten av spillet. Sånt kan jeg like. Som jeg nevnte da Dragonborn kom ut er det en skikkelig god gammeldags expansion - det er digert som faen! Elder Scrolls-wikien sier jeg har haugevis av greier igjen, og det er masse snadder å utforske.

Tror tiden også er inne for å sette meg litt mer inn i crafting og smithing og den dritten der. Løper fortsatt rundt i vanlig Ebony Armor med Chillrend-sverdet og en stygg Orc helmet. Det må byttes ut med noe bedre. Så ja, Skyrim er fortsatt 10/10 og jeg har et titalls misc-quester igjen på fastlandet jeg ikke har fullført. Det kan fort bli 40-50 timer til på denne saven før jeg legger spillet på hylla.
 
Aaahh halo 2 er bra. Jeg fikk det originale halo på Xbox (one?) av Shinra85 for litt siden. Så når dreamcast uka mi er over blir det å dra seg gjennom det og Halo 4 som jeg forsatt ikke har fått spilt no særlig.
 
Fant faktisk fram Halo 2 spillet mitt i går. Åpnet eska for nostalgien's skyld og der fant jeg det orginale Halo spillet mitt. Det lå klemt fast inn mellom Halo 2 manualen og soundtracket.
Skal ikke se bortifra at det blir en Halo weekend på meg.
 
Jeg liker alle kampanjene i de tre første spilla hvertfall. Reach og Halo 4 har jeg ikke spilt. Unntatt første delen av firern.

Blir vel å prøve seg på høy vanskelighetsgrad coop når jeg får tid.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
MIKE!

Jeg har Halo 4 i hylla, dratt en kak og ikke tatt ut av plasten. Skal vi coope campaignen eller bro?!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
FUCK fittemicrosoftjeghaterdere

(tror kanskje jeg har en 48-timers kupong eller noe liggende, hadde vært kult å gjort i morgen Mike!)
 
Halo 4 virker som det var litt kontroversielt men jeg syns kampanjen var en av de beste FPS-kampanjene jeg noensinne har spilt. Jeg slukte det rått. Likte dialogen og skuespillet mellom Chief og Cortana veldig godt. Jeg aner ikke hva folk ikke likte med det. Den eneste tabben spillet gjør storymessig er å ikke forklare nok om bakhistorien, de antar av og til at man har lest bøkene og det er litt unødvendig. Men det går an å følge, stort sett.
 
Du får stort sett alt av bakgrunnen med deg om du unlocker alle de småfilmene man får fra terminals i spillet. Eller gir faen og ser på tubbsene.
Har aldri vært storfan av Halo som episk historie, men enig med de som mener det virkelig hoppa haien med 4.