Hva spiller du for tiden?

Dragon Age Origins er et av mine favorittspill. Tror jeg har spilt igjennom alle starthistoriene (forskjellige for hver rase og kaste) tre-fire ganger. Beste er kanskje å retunere til til Orzammar og bli spytta i trynet for så å, vel ja. Det eier. DA2 suger. Kotor er et av mine andre favorittspill, så den forrige siden liker jeg. Awakening er forøvrig en av de siste ordentlige expansion packsa som finnes.

e: Feiga ut og kjøpte DA:O Ultimate som inkluderer awakening. Romjula er reddet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og jeg kjøpte Shadow Warrior på salg i går, hadde det på radar'n i forkant av salget pga. godord rundt om. Viser seg at det er et bedre FPS enn Bioshock Infinite iallfall, noe jeg ikke hadde venta av en reboot av et spill som selv da det kom var rimelig krise siden det bare baserte seg på enorme mengder gørr, litt pseudo-hentai innimellom og casual racism for lulz. Jeg kan forøvrig avsløre at noe av pseudo-hentaien fortsatt er med i denne utgaven. Som i, de bare kopierte bertene fra 1997-utgaven og limte dem inn i denne.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nice. De har teaset en PS4-utgave av Shadow Warrior, men de bruker istedet tid og ressurser på å lage mer gratis DLC til PC-versjonen. Tsk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Antar det ville vært en tredjeparts-port i alle tilfelle, de som har mekka Shadow Warrior (firmaet med det klingende navnet Flying Wild Hog, jeg gjetter de ville hete "Flyvende villsvin" og så ble det litt krøll da de skulle google-oversette) er polakker og som man alle vet er Øst-Europa den stolteste mesterrasebastionen du finner på kloden; på hjemmesida gjør de et poeng ut av at spillmotoren er PC-only. Har lite å si at PC fortsatt er den beste plattformen for en eventuell PS4-utgave, med andre ord.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Begynte på Kingdom Hearts: Chain Of Memories. Det virker ganske kjedelig og kampsystemet gir meg kreft.
 
Lego Marvel Super Heroes dukka endelig opp på salget til Steam og da coppa jeg fortere enn The Flash. Det er såklart ikke like bra som Lego Batman-serien og stemmeskuespillet er til tider skuffende. Spider-Man og Wolverine fek.s er de vanlige folka fra tegnefilmene, men de har hyra inn en kis som høres ut som han er 17 til Iron Man og Nick Fury er verdens mest generiske hvite kar som prøver å spille svart. Det er dog grei skuring all den tid man får være masse Marvels og denge Legoklosser til kuene kommer hjem.
I likhet med Batman 2 og Ringenes Herre har dette en enorm hub i New York City med sinnsykt mye dill å finne på og oppdage. Ganske fett når det viser seg at Marvel sine kontorer ligger rett ovafor The Daily Bugle.
Noe jeg ikke er helt fan av er at storyen følger etter Avengers-filmen så folk som Loke og Hawkeye har de shitty draktene sine derfra. Handlinga er dog at Silver Surfer har dratt til jorda for å finne mat til Galactus så den innvaliderer bedritne Fantastic Four fra noen år siden. Ihvertfall har brettet til surferen blitt sprengt i masse biter av Doctor Doom så Avengers og venner må ut å leite etter bitene.
Standard Legospill fra TT sånn ellers, men de er så drevne på dette etterhvert at ingen kan klage. Også får det bonus for å slenge med Stan Lee og Deadpool i en masse ubruklige cameos.

Om nå bare ryktene om at Marvel vs. DC er det neste prosjektet stemmer dør jeg på meg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Fyrte akkurat opp GBA-emulatoren, siden jeg tenkte jeg skulle spille litt mer Pokémon FireRed i (heh) ROMjula.
 
Ble ferdig med Killzone Shadow Fall, var ganske grei utfordring på Normal. Men historien... en av de verste sluttene jeg har vært med på. Det bygde opp til en episk slutt så blir du avspist med ingenting.

Virker som budsjettet tok slutt.

Ellers har jeg begynt med Knack, det er ganske morsomt, synes kritikerne har vært litt harde mot det.
 
Siden jeg er i Syden og sånn, og jeg var så smart å ta med 3dsen min, som inneholder alt det beste fra esjappa, bortsett fra at jeg måtte starte på nytt på alle spilla (for dere som husker den historien) så går det i veldig, veldig mye animal crossing, Pokemon, og Monster hunter.
Mh er det eneste spillet jeg kan huske på lenge, at jeg har mista 200 timers progress, og startet på nytt like blid. Det er naturligvis en klar fordel med min tidligere erfaring med spillet, men akk så morsomt det er. Og definitivt utfordrende. Uansett om Jeg hadde hatt 500 timer i det spillet, hareide jeg fortsatt frydet meg over hver eneste stakkar jeg kverker.

Så på animal crossing da. Det var tungt å starte nå, rundt juletider, etter den fantastiske suksessen med Ninville. Men min nye by Skromp, er i full sving for tiden. Alle innbyggerne er mye triveligere enn de forrige jeg hadde, og beliggenheten på huset mitt er helt perfekt. Nå for tiden driver jeg bare og småpuler innbyggerne for verdifulle eiendeler mens jeg venter på at den eksotiske øya åpner seg. Håper jeg får besøk av dere når jet kommer hjem, @oblivione @buggz @yetipants @lodin.

Også er det Pokemon da. Men det kommer i eget emne.
 
I dag har jeg kjøpt Cities in Motion på Steam. Har spilt tutorialen nå og fy faen som jeg liker det veldig godt.

Ellers i jula har jeg spilt gjennom Portal, begynt på Portal 2, og kost meg med Civ V. Hvorfor skaffet jeg meg ikke Steam før, hæ? Pokemon X har jeg også spilt litt, men har ikke fått tid til å sitte lenge med det og nå har jeg så mye jeg må ha gjort før nyttårsaften at jeg ikke tør sette meg ned med det. Det får jeg ta ordentlig fatt på når skola begynner igjen og jeg faktisk har ordentlig viktige ting jeg heller burde gjort.

Animal Crossing har jeg ikke rørt på et par måneder. Det verste er at jeg har innsett det fine med å ha ting digitalt i stedet for fysisk, pga av det spillet. For om jeg setter i et annet spill så blir det et ork å bytte og styre for å stikke innom byen sin.
 
Endelig fått fiksa (tror jeg?) de derre skjermgreiene jeg sleit med (reinstallerte catalyst, knota rundt med masse innstillinger og nå fikk jeg ihvertfall kjørt Bioshock Infinite sånn at det bruker hele skjermen - men kun i 1600x900, jaja) og har da kjørt et slag Bioshock Infinite. Det ser umåtelig kult ut og har litt stilig stemning men det minnet meg også kjapt om hvorfor jeg ikke har likt Bioshock-spilla noe særlig. Det er noe med skytinga og hele gameplayet som ikke funker for meg. Det vanskelig å forklare, men jeg blir ikke helt komfortabel med det. Men men, skal prøve igjen senere.
 
Fikk Wii U til jul:

Wind Waker HD eier (duh) og er uten tvil den beste versjonen av det spillet, til tross for at enkelte grep de har gjort med shadingen på ingen måte er forbedringer. Bortsett fra akkurat det så er det uten tvil den peneste versjonen av spillet. Ikke bare kjører det i HD-oppløsning, men teksturene har høyere oppløsning, draw rangen er lenger, lys- og skyggeeffektene er langt bedre enn før og de har hevet på noen nye post-effekter med god effekt. Et nydelig spill ser nå enda bedre ut og dem har attpåtil gjort små forandringer som gjør at flyten i spillet er langt bedre. Igjen: beste versjonen av Wind Waker, uten tvil.



Og man kan ta selfies.

Super Peach 3D World er også veldig fett. Likte alltid Galaxy-spillene bedre enn 3D Land, men dette er tilbake i toppen med Mario på sitt absolutt beste. Spilte selvsagt som Peach gjennom hele spillet.

Pikmin 3 er også veldig bra. Jeg hadde glemt (eller egentlig aldri tenkt over) hvor grusom den serien egentlig er. Flere Pikmans ble spist, knust, brent eller drukna på min gjennomspilling enn hva jeg hadde igjen på slutten. Det ser sukkersøtt ut om man tar en kort titt på det, men dette spillet minna meg på at det må være en av de mer groteske seriene til Nintendo. Elsker hvordan de har designet fiender basert på søte dyr og innsekter, men gjort dem jævlige i det at de er gigantiske i forhold til spilleren og Pikmennene. Gøy å spille, fantastisk å se på og akkurat passe vanskelig. Har tatt sistebossen, men har absolutt planer om å vende tilbake for å hente mer frukt og slake fler innsekter.



Ellers eier maskinen.
 
Noen ganger dukker det opp spill som er så dumme at jeg bare må prøve dem. Det siste av disse er Iron Sky Invasion og som det går fram av navnet er dette tie in til filmen hvor en masse nazier rømmer til månen etter krigen får så å invadere jorda i våre dager. Gameplayet foregår etter filmen og tar sted mellom jorda og månen. Nazzene er fortsatt ikke ferdige med å invadere så man må hoppe i diverse cockpiter på mer eller mindre improviserte romskip og skyte ned zeppelinere og ufoer. Det er et ganske typisk rom pew pew ala. Wing Commander med en diger konstant kampanje hvor man fritt farter omkring til det målet man selv velger. Omtrent like strategisk som Dynasty Warriors. Kontrollen er laga for gamepads så den er ganske enkel, men den sitter bra nok og de har greid å skvise inn ting som boosting av energi til våpen, skjold og afterburner samt at man må targete spesifikke mål på de større skipa. De fleste ufoene er ikke mer imponerende enn en standard Tie Fighter så man ender opp med noen veldig høye kill counts etterhvert. Desverre er det ganske ensformig siden så og si alt man gjør er å hoppe mellom deler av flåten å utrydde folk, gjøre diverse missions som er litt mer innvolvert, men fortsatt går ut på å drepe romnazier og reparere og oppgradere skipa sine. Flere av bretta er og altfor lange uten at man kan save så det blir vel drygt i lengden.
Det som dog redder det fra middelmådighetens stempel er skuespillet. Dette er mekka av Two Worlds folka så det er som alltid fantastisk ræva. Nei vent, det de har gjort er å hyre inn en haug av skuespillerne fra filmen og fått dem til å spille inn kuttescener i gloriøs Command & Conquer-stil. Det betyr at man hele tida får oppdrag fra folk som president ikke-Sarah Palin og hu hawte naziberta som defekterte. Som noen sikkert vet er jeg en total sucker for FMV og dette spillet hiver dem etter deg hele tida. Var forøvrig hovedgrunnen til at jeg kjøpte det. :p
Klart mekka på budsjett og 20 Euro var en helt ok pris for dette tullet. Ender vel med at jeg og copper DLCet hvor man får spille som naziene siden det er noe alle spill trenger. Ble sluppet under julesalget til Steam og kommer til konsoller i april så i forhold til filmen har de virkelig tima det bra. Ser heller ikke ut til at det har noen utgiver i USA.
 
Jeg driver å spiller Project Spark beta om dagen.
Det er ganske fett, fordi det i praksis er en spilleditor.
Det er for tiden bare på windows 8, men kommer til xbox one (og 360?), da kan du blandt annet bruke kinect for å ta opp lyder og lage dine egne animasjoner.

Har prøvd noen player created ting, ene tingen var tetris, den andre en final fantasy lignende sak med goblins.

Jeg tok den enkle veien, valgte et predefinert map hvor du velger plassering av hus, hvilket quest du skal ha og hvilke fiender bosser, som da blir preprogrammert.

Eller man kan starte med et blankt ark, sette opp hva fiender skal reagere på, items, timere osv osv

Har ikke dykket så dypt inn i det enda, men regner med man kan lage sine egne modeller.

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Spark
 
Fy faen, Broken Age ass. Det er morsomt og dramatisk og pusslene er artige, men hovedgreia så langt er at det er et av de peneste spilla noensinne. Om det ikke vinner haugevis av priser for grafikk og animasjon ved utgangen av året skal jeg ta meg en bolle. Historiene virker og veldig bra. Det er to personer man fritt kan spille som og settingene og motivasjonene deres er totalt forskjellige. De møtes sikkert underveis, men så langt er det to spill til prisen av et.
All overbudsjeteringa og utsettelsene til DF er vel verdt prisen, selv etter at de måtte splitte det i to episoder.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa det såvidt i går jeg også, det eneste jeg har å utsette på det så langt er at det bare er en quip når du sjekker noe du ikke kan gjøre noe med sånn at du får akkurat samme greia hver gang du klikker. Men ja, enig. Jeg spilte bare som Shay (gutten til høyre), men jeg likte hele opplegget.
 
Jeu, kan konstatere at med mindre akt 2 blir no ordentlig skrot så er "det første store Kickstarter-spillet" en suksess. Vellaget fra start til slutt og det må være det mest sjarmerende spillet Double Fine har produsert siden Psychonauts. Og Lodin ljuger ikke når han sier at spillet er pent:
(Ikke spoiler, bare stort bilde)
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Feis også gjennom hele Act 1 i Broken Age så fort jeg fikk tak i keyen min. Som de fleste nevnte tidligere er det egentlig lite å utsette på det, var god stemning hele veien gjennom. Det eneste jeg stanga litt på var den gåte-questen helt i slutten av arken til Wella, som jeg føler godt kunne hatt litt bedre hint i dialogen om hva man faktisk trenger (kjenner man blir litt bortskjemt av Telltale som er helt fantastisk flinke på det der). Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet til når enn neste akt kommer ut...
 
Topp