Har spilt noen spill siden sist gitt.
Etter å ha spilt meg drittlei av Ass Creed 4 (kastet inn håndkleet før jeg fullførte storyen) gikk jeg løs på Splinter Cell: Blacklist. Var ikke noen stor fan av Conviction, men siden jeg fikk det for 200 penger tenkte jeg at jeg kunne gi det en sjanse. Det er et bedre spill enn det forrige.
Der Conviction for meg virket fryktelig begrenset når det kom til å faktisk spille det slik jeg ville (stealth, baby), så er Blacklist langt, langt mer åpent for forskjellige spillestiler. Altså, dette er fortsatt ikke Chaos Theory. Ikke i det hele tatt. Her kan du, om du er en jævla nigger og spiser bæsj, gønne gjennom hele spillet, sparke inn dører og drepe alt. Men du kan la være også. I Conviction, såvidt jeg husker, var det steder hvor du ble kastet ut i uunngåelige kampsituasjoner uansett hvor ninja du hadde vært tidligere i oppdraget, og her er det ikke noe sånt tull. Vil du snike deg gjennom et oppdrag uten å ta livet av noen, så er det fullt mulig. Blacklist kaller denne spillestilen for Ghost, og det får selskap av Panther og Assault. Panther er mye av det samme som Ghost, men gir deg frihet til å drapsdrepe folk. Du får Panther-poeng hvis du unngår å bli sett og dreper alt. Sett at du gjør et oppdrag hvor ei slitsom bikkje truer med å fucke opp alt du har jobbet for, så ville du om du kjørte Ghost-stilen bedt den pent om å la være, men om du gikk for Panther-poeng så ville du stukket den med kniv. I hodet. Spilte mesteparten av spillet slik. Jeg liker å være ninja, for all del, men om jeg kan stikke noen i hodet med en kniv, så gjør jeg gjerne det. Og så har du Assault. For niggere. Den bikkja? Ikke be den om å holde munn, ikke kniv den hodet... skyt den med ei hagle, fest ei bombe på liket og kast det på ei annen bikkje. Ikke skjønner jeg hvorfor noen skulle ønske å spille et Splinter Cell-spill på den måten, men det er kanskje fint at ADHD-fjortissene kan spille det sånn som de vil. Mener uansett å huske at et rent Ghost-run gir mer poeng enn noe annet, og mer poeng betyr mer spenn, og mer spenn betyr mer stash. I praksis betyr det at spillet belønner deg for å spillet det "riktig". Liten tvil om hvordan de vil at du skal spille, altså. Ellers så er det en del sammarbeidsoppdrag man kan ta med en kompis eller helt alene, og de er enten ren sniking, gnøh horde mode (sort of) eller ... vettafaen, prøvde aldri oppdragene til negeren. Greit tidsfordriv, men man kan fint hoppe over hele stasen uten å føle at man har gått glipp av noe.
Historien er såklart noe forbanna piss. Masse tøffe folk som snakker skikkelig tøfft om å gjøre tøffe ting mot skitne utlendinger. Tortur er helt okay. Skyt først, spør senere. Vi er utenfor systemet, yo, vi gjør som vi vil. Greia er at noen terrorister terroriserer USA, og kun én mann kan stoppe dem. Én mann og noen få andre folk. Bla bla bla. Jevnt over godt produsert med greit stemmeskuespill, men alt er så jævlig piss at fy faen. Men du vet vel hva du går til om du kjøper et Tom Clancy-spill i 2013.
Uansett så likte jeg det. Spiller man det som et stealth-spill er et greit antall timer med underholdning her. Skru opp vanskelighetsgraden til hard, så er det passe utfordrende også. Det skal være tilfredstillende å naile et oppdrag uten å bli sett, og det er det i Blacklist. I neste spill kan de godt drite i å gi folk poeng for å spille det som Gears of War. Det bare... nei.
Etter jeg var ferdig med Blacklist kjøpte jeg WWE 2k14. Det er et ræsl-spill. Det er ikke spesielt bra. Hvorfor gir jeg dem penga mine hvert eneste år? Gnøh.
Og så. Xcom. Latterlig mange timer med Xcom. Spilte gjennom én gang på normal, peiset gjennom på classic uten å miste så mye som én nasjon, begynte på impossible ... og det er ganske vanskelig. Tatt en liten pause nå, men jeg skal fullføre den dritten på impossible. Spilte forøvrig Enemy Within, og det er en god del ålreit som er lagt til. Spesielt Exalt-dillet er ganske kult. Exalt er da en gruppe med folk som ... altså, jeg fulgte ikke med på historien, men de er non dicks og du må drepe dem. De er da mer eller mindre på lik linje med Xcom når det kommer til teknologi, så du møter gjerne genmodifiserte dudes med rakettkastere og sniper rifles, og de oppfører seg ... vel... litt som folk. Det føles i alle fall friskt, og tvinger deg til å tenke litt annerledes enn når du møter romvesener. Genmodfisering er kult. Mechs er kult. Men det beste EW har å tilby er Exalt. Så... nei, egentlig ikke verdt de 300 kronene de vil ha for det. Det er samme spillet med litt ekstra. Er for all del glad i Xcom. Spilte det i maaaaange timer, men jeg tror jeg ville spilt like mye om jeg bare slang på EU istedet. At jeg spilte det så mye har ikke så mye å gjøre med tinga de har lagt til. Fortsatt et bra spill da, så om du dævver etter mer Xcom eller er totalt ape og aldri har spilt det, så er det ikke så mye å lure på.
Spilte litt Rayman Legends også. Rægkvitta på et av de forbanna kake-bretta. Fuck den dritten der. Det ser fortsatt helt fantastisk ut, og de musikkbretta er artige, men eh... tror jeg likte Origins bedre. Vi får se. Kanskje jeg går tilbake til det og gir det en ny sjanse.
Hm. Far Cry: Blood Dragon. Helt okay. Fenget ikke veldig. Mye dum humor som ikke helt treffer. Prøver litt for hardt på å treffe meg i nostalginøttene. Fortsatt Far Cry 3. Har egentlig spilt nok Far Cry 3.
Testet litt Marvel Lego whatever, fant ut at jeg kanskje er litt lei lego-spill. Har spilt litt System Shock 2, men har ikke helt tålmodigheten til det nå. Øh. Og. Spelunky. Vet ikke om jeg hater det eller elsker det, og jeg tror jeg er skikkelig ræva. Spiller nok mer av det.
Akkurat nå spiller jeg ingenting. Tenkte jeg skulle gå løs på DMC. Kanskje. Ender sikkert opp med å spille mer Xcom istedet.