Hva var ditt første FF-spill?

Ditt først FF

  • FF I

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF II

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF III

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF IV

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF V

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VI

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VII

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VIII

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF IX

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF X

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF X-2

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF XI

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF T

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF TA

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Hva var ditt første FF spill?



Mitt første var FF VII det er også mitt favoritt ff spill. Jeg har I,II,IV,V,VII,VIII,IX,X,X-2,T og TA men VII er beste spillet ever!
 
#2
Søstra mi kjøpte FFVII, men ble ikke særlig interrisert før jeg så henne spille FFVIII et par ganger.
 
#3
Mitt første FF-spill var Final Fantasy X. Det var det første jeg skaffet meg.

Men det første jeg testet (i tja, kanskje 5-10 min?) var Final Fantasy VII.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Det er en kjent teori som går ut på at det FF-et du spilte først, også er din favoritt, så jeg foreslår at alle skriver hva de stemte på pollen, og samtidig fortelle oss hva deres favoritt-FF er. (Folka over meg kan redigere inn)

Første FF spilt: Final Fantasy VI

FF jeg liker best: Final Fantasy VI
 
#5
Det første FF spillet jeg fikk var FF VII. Det spillet var en stor skuffelse for meg. Jeg er ikke noen stor fan av FF spillene.
 
#6
Første spilt: Final Fantasy IX

Favoritt: Final Fantasy VIII (X)

Jeg beklager for et aldri så lite og kjedelig innlegg, men er trøtt nå.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#7
Jeg fikk FFVIII i julegave. Dette var mitt første FF spill og hadde det ikke vært for det mongo battlesystemet så hadde det også vært mitt favoritt FF spill. Så favoritten er nok FFVII.
 
#10
Det var Final Fantasy VII. Husker enda dagen jeg kjøpte det.

Jeg hadde hørt masse om det av Cinos. Han fortalte om hvor man skulle jage en fyr med langt sverd, og om at han var utrolig sterk. Jeg tenkte "dette er virkelig noe jeg må få oppleve", så jeg satte igang og sparte litt penger. Så kom dagen, jeg gikk ned i byen, glad og lykkelig, og rett inn i en butikk. Der fant jeg til min store glede at Final Fantasy VII var som platinum, så ikke nok med at jeg fikk spillet, jeg hadde også tre ganger så mye til overs av penger. Da jeg satt meg ned for å spille det, var jeg i en konstant ekstase. Siden den dagen, har jeg vært hektet på Final Fantasy.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#11
Final fantasy VII

Er ikke mer enn et ett og et halvt år siden jeg ble overbevist av JunJun-Pe og en annen til å spille dette spillet. Jeg dro på spiderman å kjøpte platinum versjonen av spillet. Jeg var egentlig litt skeptisk, men det fant jeg fort ut at jeg ikke hadde noen grunn til å være. Etterhvert så man forbi den noe "utdaterte grafikken" (som jeg nå har lært å digge pågrunn av at den er så artistisk og full av sjarm) og oppdaget den helt sinnsyke historien som var fyllt med den ene knallgode karakteren etter den andre. Idag er det ikke bare mitt favoritt rpg, men også mitt favorittspill totalt sett. Dette er det eneste spillet jeg kunne gitt 100/100. Skulle ønske jeg kunne ha opplevd det i 1997 når det kom, men det får bare være.Lurer på om det noen gang kommer et like bra spill....
 

EagleJin

Bear Necessity
#12
FF VII var mitt første spilte og første eide. Er også mitt favoritt-FF.

Hadde hørt mye om spillet av cOlDsNaKe og JumboJet, og hadde lyst på det lenge, men drøya'n alltid. Men en dag var det et tilbid i norsk offisielt ps magazine:
Få 6 nr. + et valgfritt spill til bare 499. Kunne jeg la være? Nei! Jeg kjøpte, fikk spillet, satte det i maskina og ble skuffet... Ga det en sjanse til, og nå er det et av mine topp favoritt-spill uansett sjanger.
 
#13
FFVI var mitt første Final Fantasy. Og hvilken øyeåpner. Etter det har jeg vært vill etter RPG. Spilte egentlig Secret of Mana først, men da tenkte jeg ikke over at dette var et såkalt RPG. Spill var spill for meg da ;)
 
#14
Mitt første Final Fantasy var VIII, fikk det i gave til PS, mange gode minner fra det altså... :)
 
#16
Første FF-spill jeg prøvde var FFVII. Det digget jeg fra første stund. Da FVIII kom, var forventningene enorme. Det innfridde til de grader, og det ble/er, etter min mening, det beste FF-spillet noensinne.

EDIT: Savnet FF:CC som alternativ.
 
#19
mitt første var 8'ern, elsket squall, og gunblade..for all del....