Hva var ditt første FF-spill?

Ditt først FF

  • FF I

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF II

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF III

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF IV

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF V

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VI

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VII

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF VIII

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF IX

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF X

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF X-2

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF XI

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF T

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF TA

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#41
Jeg var ni år når FFVII kom ut. En kamerat hadde kjøpt det, men forsto ikke så mye av engelsken. Jeg hadde hatt engelsk i nesten to år. Det gikk litt tregt i starten, men jeg er overbevist at det spillet gjorde mer for engelsken min enn det flere av engelsklærerene mine har prestert. Da min lillebror (10 år) ønsket seg det til bursdagen sin nylig, ble jeg svært opprømt, og løp ned på Spiderman for å kjøpe det. Nå, med en snau uke igjen til tentamener, forstår jeg at jeg gjorde en veldig feil. Jeg klarer nemlig ikke å stoppe å spille det...
 
#42
Det var nok FFVII, ja, men det kunne kanskje ha vært FFVI. En gang i 1997 var jeg usikker på om jeg skulle kjøpe FFVI eller Chrono Trigger, ...endte opp med Chrono Trigger. Fikk FFVII like etter at det hadde kommet ut i USA (September, 1997)... Kjøpte en PSX som ble chippet i den anledning. Og ja, ...det er favoritten.
 
#44
I motsetning til et par stykker her, digga jeg FFVII første gang jeg spilte det. Ja det virka litt rart, men jeg syntes det var helt genialt fra første stund. Det synes jeg den dag i dag. Bare sjekk Spillegals Topp 100 spill, hvis dere ikke tror meg. Dette spillet er utrolig. Historien, gameplayet, karakterene, musikken...
 
#45
Mitt første Final Fantasy spill er FFVII. :D
 
L

Lenne224

Gjest
#47
mitt første var FFX, FFIX, FFVII og holder på med FFVIII
Det bester er jo FFVII, og alt dette på 1 og et halvt år.
 
#49
VII var det første mitt. Var så liten at jeg ikke kunne engelsk (tror jeg). Skjønte heller ikke hva "potion" var, så jeg kom aldri lenger enn til den første bossen.
 

Lodin

Der Waaaah
#50
Hvorfor er ikke Mystic Quest på den lista? :mad:
Vel suger det egg, men det var det første (og eneste) FF spillet jeg kjørte gjennom.
 
#52
Er det bare jeg her som ikke kan fordra Final Fantasy VIII? Spillet ble for meg en gedigen skuffelse etter FF VII. Det største problemet jeg har med spillet er karakterene man følger. Jeg hater Squall og hans personlighet (jeg hater han faktisk i slutten av spillet også). Jeg liker egentlig ingen av personene i spillet særlig godt. Mye av grunnen er at jeg synes de virker litt uinspirerte, på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Har kanskje noe med at personene har et veldig realistisk utseende. Systemet i spillet har jeg heller ikke mye til overs for. Det er mildt sagt et helvete å dra magi ut av fiender. Kunne Square gjort det noe kjedeligere? Det er meningen at spill skal være gøy! Jeg liker heller ikke det faktum at man har et spesielt antall av hver magi. Dette får magi til å virke som et vanlig item som skader fienden, noe som av en eller annen grunn plager meg veldig.

Heldigvis kom FF IX etterpå og rettet opp inntrykket av serien. Final Fantasy IX er utvilsomt min favoritt.
 
#53
Jeg begynte å spille FFVIII med en gang jeg var ferdig med VII, og selv om jeg syntes det var litt rart så ble jeg helt hekta etter noen timer. Det er et fantastisk spill, storyen er flott og fin og det er generelt sett et sykt bra spill som jeg faktisk har jævlig lyst til å spille igjen. Junction-systemet kan være litt tungvint å bli vant til, men etterhvert som man setter seg inn i det så gjør det spillet mye, mye lettere. Her snakker vi 2500 HP bare etter noen få timers spilletid.

Alt i alt, et klassisk FF spill som selv om det ikke er like bra som VII og IX, så er det fortsatt evig mye bedre enn ps2-titlene.
 
#54
Begynte med Final Fantasy 7. Kjøpte det kun fordi det hadde ett fett navn. Spilte det lite i begynnelsen, men da en kamerat av brodern fortalte meg om spillet var jeg tent.
 
#55
Opprinnelig skrevet av Shigsy@22.04.2005, 23.23
Er det bare jeg her som ikke kan fordra Final Fantasy VIII? Spillet ble for meg en gedigen skuffelse etter FF VII. Det største problemet jeg har med spillet er karakterene man følger. Jeg hater Squall og hans personlighet (jeg hater han faktisk i slutten av spillet også). Jeg liker egentlig ingen av personene i spillet særlig godt. Mye av grunnen er at jeg synes de virker litt lite uinspirerte, på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Har kanskje noe med at personene har et veldig realistisk utseende. Systemet i spillet har jeg heller ikke mye til overs for. Det er mildt sagt et helvete å dra magi ut av fiender. Kunne Square gjort det noe kjedeligere? Det er meningen at spill skal være gøy! Jeg liker heller ikke det faktum at man har et spesielt antall av hver magi. Dette får magi til å virke som et vanlig item som skader fienden, noe som av en eller annen grunn plager meg veldig.
210278​
Jeg mener faktisk det helt motsatte av deg. Jeg synes FFVIII har herlige personligheter, siden jeg kunne identifisere meg så mye med dem. Jeg klarte å leve meg inn i historien, nettopp fordi jeg synes de var så gjennomtenkte og da spesielt den dynamiske utviklingen til Squall. Og jeg er enig at det kan være litt kjedelig å drawe masse magi for å bli bedre, men det er strengt tatt ikke nødvendig for å runde det. Jeg gikk i hvert fall ikke rundt og maxet magien første gang jeg rundet det, selv om det ble noe drawing. Men FFVIII er et elsk eller hat spill innen FF-serien. Og hovedgrunnen er nok Squall og magisystemet som kan virke merkverdig og annerledes, som du selv påpeker.

Personlig ble jeg delvis skuffet over FFIX, siden det på mange måter var en rip-off av de eldre spillene i serien (Vet at det er blitt kalt en hyllest til de eldre, men å rippe av alle gameplay-elementene fra de eldre spillene og kun tilføre en ny historie og quester og slikt, blir litt for tynt. FFVII, FFVIII og FFX har i hvert fall nye slåssesystemer). Men jeg synes FFIX er et godt spill, siden det har alt annet et godt FF-spill har: God historie, gode personligheter, vakre animasjoner, herlig musikk og ikke minst god stemning.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#57
Final Fantasy II til Gameboy, som egentlig bare er en port av Dragon Quest II med en FF-tittel slengt på for å øke salg.
 
#59
Opprinnelig skrevet av Egle+23.04.2005, 11.53-->
<!--QuoteBegin-Shigsy
@22.04.2005, 23.23
Er det bare jeg her som ikke kan fordra Final Fantasy VIII? Spillet ble for meg en gedigen skuffelse etter FF VII. Det største problemet jeg har med spillet er karakterene man følger. Jeg hater Squall og hans personlighet (jeg hater han faktisk i slutten av spillet også). Jeg liker egentlig ingen av personene i spillet særlig godt. Mye av grunnen er at jeg synes de virker litt lite uinspirerte, på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Har kanskje noe med at personene har et veldig realistisk utseende. Systemet i spillet har jeg heller ikke mye til overs for. Det er mildt sagt et helvete å dra magi ut av fiender. Kunne Square gjort det noe kjedeligere? Det er meningen at spill skal være gøy! Jeg liker heller ikke det faktum at man har et spesielt antall av hver magi. Dette får magi til å virke som et vanlig item som skader fienden, noe som av en eller annen grunn plager meg veldig.
210278​
Jeg mener faktisk det helt motsatte av deg. Jeg synes FFVIII har herlige personligheter, siden jeg kunne identifisere meg så mye med dem. Jeg klarte å leve meg inn i historien, nettopp fordi jeg synes de var så gjennomtenkte og da spesielt den dynamiske utviklingen til Squall. Og jeg er enig at det kan være litt kjedelig å drawe masse magi for å bli bedre, men det er strengt tatt ikke nødvendig for å runde det. Jeg gikk i hvert fall ikke rundt og maxet magien første gang jeg rundet det, selv om det ble noe drawing. Men FFVIII er et elsk eller hat spill innen FF-serien. Og hovedgrunnen er nok Squall og magisystemet som kan virke merkverdig og annerledes, som du selv påpeker.

Personlig ble jeg delvis skuffet over FFIX, siden det på mange måter var en rip-off av de eldre spillene i serien (Vet at det er blitt kalt en hyllest til de eldre, men å rippe av alle gameplay-elementene fra de eldre spillene og kun tilføre en ny historie og quester og slikt, blir litt for tynt. FFVII, FFVIII og FFX har i hvert fall nye slåssesystemer). Men jeg synes FFIX er et godt spill, siden det har alt annet et godt FF-spill har: God historie, gode personligheter, vakre animasjoner, herlig musikk og ikke minst god stemning.
210457​
[/b]

Ja, jeg har i ettertid merket at Final Fantasy IX låner veldig mye fra de eldre spillene i serien, men jeg hadde kun spilt FF VII og FF VIII før jeg begynte på nieren, så dette merket jeg ikke noe til. Jeg liker fortsatt Final Fantasy IX veldig godt, og tror det har noe med alle de gode minnene jeg har fra spillet. Jeg spilte gjennom det igjen for et par måneder siden, og da var det herlig å gjennoppleve det. Det var da veldig lenge siden sist jeg spilte det.

Jeg tror forresten jeg overdrev min kritikk av FF VIII over her. Jeg hater ikke akkurat spillet, det er et bra spill og jeg har spilt gjennom det en del ganger. Men jeg likte det på langt nær så godt som VII og IX, som i dag står som to av mine absolutte favoritter innen spill.