Hva var ditt første møte med FF?

#22
Så moralen er vel at man ikke alltid skal stole på førsteinntrykket sitt eller noe sånt...
Tidligere var jeg en stolt eier av en N64(?), og spilte glad og fornøyd, uviten om at jeg gikk glipp av all moroa som foregikk på alle andres PSX'er...
Første møte med FF var med FFX, på PS2, etter at jeg hadde råna og digga MGS2, og en kompis av meg(Sheffield:D) fortalte meg hvor genial grafikk det var på FF spella, og jeg absolutt måtte ha det nye som skulle komme (Sheffield var den som anbefalte MGS2 også, og etter det stolte jeg blindt på ham).. Så da kjøpte jeg jo det, men ble jo selvfølgelig skuffa etter å ha spilt MGS. Men siden jeg hadde brukt 699 kr på det, måtte jeg jo teste det litt mer, og takk gud for det!

Genialt spill, gleder meg vanvittig mye til FFXII..
 
#23
Jeg husker så vidt at jeg satt fast i ett gammel FF på SNES. Men så var det jo FFVII. Jeg hadde tatt PS'en med på ferie, så glemte jeg alle spillene (hadde en demo1 til overs). Så jeg gikk til butikken for å kjøpe. Og jeg kjøpte kun FFVII fordet jeg trodde det var ett snowboard spill. Jeg ble utrolig skuffet da jeg spillte det, men nå er faen blitt det beste spillet jeg eier!
 
C

Crizpy

Gjest
#24
Opprinnelig skrevet av Spathi@29.07.2004, 08.55
Cloud: Christer (meg)
Barret: Atle (kompis)
Tifa: (Pamela)(....off da >.<)
Red XIII: Crunch
Aeris: Aeris (vet ikke hvorfor)


80349​
En skummel tilfeldighet her, er at broren min heter Atle, og han kalte Tifa for pamela en gang :ler:
 
#25
jeg kan ikke huske når det var, men jeg var på sommerferie i hjembyen til far,( i sogn og fjordene en plass) Jeg har noen venner der, så var den en ny som hadde flytta der, og han kom fra polen. Så spurte han meg om jeg ville være med å spise polsksnop og spille et spill som het final fantasy 7.. tja tenkte jeg.. kunne vel ikke gå glipp av polsk snop:p

ja han sa at han satt fast en plass, husker ikke hvor det var. Men det dreit jeg i, for jeg ville ha snop. Og så sa han at jeg kunne starte et nytt game.
Jeg hadde egentlig ikke lyst, som dere andre og mente da dere for første gang så det, at det så drit ut. Men jada, jeg spilte et nytt game jeg, kommer hoppende ut av toget med cloud, og så fighter jeg min første FFVII fight, og da så jeg litt lysere på spillet. Så spilte jeg en stund. Fikk låne mem.card og spillet med til der jeg "bodde", jeg hadde egen ps med noen crap spill, og etter hvert kunne du se rompeavtrykk i stolen der jeg satt å spilte ffvii, dag inn og dag ut.

Men har ikke spilt det på over 2 år nå. Jeg ble forelsket på ny for 3-4 dager siden, etter at jeg har fått det på data'en. Har spilt i 30 timer allerede :)

Men sitter fast ved Demon gate :( han er stress :p

Dette var i alle fall min historie =)
 
#26
Ser at ingen har nevnt FF til SNES, eller NES for den saken skyld. Første møte jeg hadde med FF var FFVI (det er vel FFIII i USA eller noe). Ble hakta ganske fort ja! Spilte det på PC med emulator. Etter jeg var ferdig med det så var det bare å tråle nettet etter flere av disse perlene. De jeg ikke har prøvd enda er FFI og FFII, samt FFX-2 og utover.

Nå om dagen så går det på FFX, holder på å trene meg opp i monster arena.

Har foresten musikk fra FFVI på mobilen, de er konge :p