GTA-spillene er blant mine absolutte favorittspill. Det er noe med friheten, alle ulike mulighetene og mange av de uforglemmelige situasjonene som dukker opp i spillene...
Men hva kan gjøre spillene ENDA bedre? Nå tenker jeg ikke på selvfølgeligheter som mer detaljert grafikk og mer presis kontroll, men hva som kan gjøres innen gameplay, setting, story og generell design av spillet.
Her er noen forslag jeg har:
Svømming
Dette er egentlig noe jeg har savna siden GTA1. Hovedpersonen kan falle av motorsykler i 200 km/t og tåle en god del hagleskudd, men den minste kontakt med det våte element medfører en rask død. Hvordan det skulle funka gameplaymessig er jeg ikke sikker på, men det får Rockstar finne ut av.
Lagring
Utenom når man er i et mission bør man kunne lagre når man vil, hvor man vil.
Mer interaktivt miljø
I stedet for å gjøre byen altfor stor (noe jeg synes True Crime var på grensen til å gjøre), vil jeg heller ha en mer interaktiv by. Man bør kunne gå inn i de aller fleste bygg. På det punktet synes jeg Vice City var en voldsom forbedring med kjøpesentret og alle de ulike bygningene man kunne kjøpe. Men hva med fornøyelsespark, hoteller, universitet, kinoer, sykehus o.l. man kan gå fritt ut og inn av. Tenk alle ulike missions som kan være knyttet opp mot slike ting. Det skal heller ikke være noe form for loading når man går inn/ut av et bygg, noe som skal være teknisk gjennomførbart med next-gen hardware.
Årstider
Ja, noe á la Shenmue 1. At det snør om vinteren og at bilene faktisk får problemer på glattisen. Julegater, løv som faller av trærne om høsten. You know, the little things...
Diverse spill og gamblingOgså en idé fra Shenmue. Byen skal jo selvsagt ha et stort kasino. En grei måte å kunne tjene/spille bort noen kroner. Kan også tenke meg mange spennende missions rundt et kasino...
Men hva kan gjøre spillene ENDA bedre? Nå tenker jeg ikke på selvfølgeligheter som mer detaljert grafikk og mer presis kontroll, men hva som kan gjøres innen gameplay, setting, story og generell design av spillet.
Her er noen forslag jeg har:
Svømming
Dette er egentlig noe jeg har savna siden GTA1. Hovedpersonen kan falle av motorsykler i 200 km/t og tåle en god del hagleskudd, men den minste kontakt med det våte element medfører en rask død. Hvordan det skulle funka gameplaymessig er jeg ikke sikker på, men det får Rockstar finne ut av.
Lagring
Utenom når man er i et mission bør man kunne lagre når man vil, hvor man vil.
Mer interaktivt miljø
I stedet for å gjøre byen altfor stor (noe jeg synes True Crime var på grensen til å gjøre), vil jeg heller ha en mer interaktiv by. Man bør kunne gå inn i de aller fleste bygg. På det punktet synes jeg Vice City var en voldsom forbedring med kjøpesentret og alle de ulike bygningene man kunne kjøpe. Men hva med fornøyelsespark, hoteller, universitet, kinoer, sykehus o.l. man kan gå fritt ut og inn av. Tenk alle ulike missions som kan være knyttet opp mot slike ting. Det skal heller ikke være noe form for loading når man går inn/ut av et bygg, noe som skal være teknisk gjennomførbart med next-gen hardware.
Årstider
Ja, noe á la Shenmue 1. At det snør om vinteren og at bilene faktisk får problemer på glattisen. Julegater, løv som faller av trærne om høsten. You know, the little things...
Diverse spill og gamblingOgså en idé fra Shenmue. Byen skal jo selvsagt ha et stort kasino. En grei måte å kunne tjene/spille bort noen kroner. Kan også tenke meg mange spennende missions rundt et kasino...