Hva vil dere se i kommende GTA-spill ?

#22
Er enig med alt Kilik sa i starten, men også pluss flere framkomstmidler, som blades, skateboard, sparksykkel, hester til og med... En slags create a player i stedenfor en karakter du må ha uansett.

Hadde vært morsomt med en litt RPG inspert versjon av GTA...
 

Novastrum

Feminist-elitist
#24
Har vel egentlig ikke noe mer å tilføye, men jeg synes forslaget om ragdoll/havok er veldig viktig. En av grunnene til at jeg digga Carmageddon 2 så mye, var at det var morsomt å kjøre på mennesker og se hvordan de fløy. Fysikken på bilene i GTAIII/Vice er jo rimelig flott fra før, men menneskene har hittils dødd på kjedelige måter.

Et kasino og små minigames i form av arcadespill, hadde også vært veldig morsomt. Tenk dere om det var mulig å gå inn i en arkade og spille gamle space-invader og frogger-kloner for pengene man har tjent. Det hadde vært gøy! :)
Hadde vært kult å kunne satse penger på Blackjack, Poker, Videopoker og enarmet banditt også. Det er jo ikke så vanskelig å implementere heller.

Ellers leste jeg nettopp at San Andreas har release 22. oktober 2004. Er ikke det akkurat to år etter GTA Vice kom ut? Har faktisk begynt å glede meg litt. :)
 
#25
Bedre styring og flere moves
Kan legge til at jeg synes at kontrollen i GTA III og VC var veldig lite responsiv. Med de aller fleste våpenene måtte man stoppe opp og vente nesten et helt sekund for å begynne å skyte. Det burde de fikse. Det hadde vært veldig bra om de gjorde styringen så automatisk som den er i Prince of persia: SoT.
Det hadde også vært gøy om man kunne ta gisler eller leke lommetyv leke lommetyv.
 
#26
Håper å kunne se interaktive omgivelser og mer interesante byer...
Elllers gjøre litt mer utenom historien, som gambling, diverse småjobber som er med på de forrige spillene...
 
#27
Veldig mange gode forslag her inne.
Mange av de kunne gjort seg i San Andreas.
Uansett, her er mine ønsker:

Jeg vil ha....

*Et bedre bevegelses system. Synes at hovedpersonen har i både
Vice og GTA 3 beveget seg stivt og kjedelig. Som bedre hopping,
løping osv.

*Svømming er blitt helt essensielt i mitt hode.
Kan bli nyttig i nesten alle sitausjoner. Men for å unngå
at havet blir en slags frisone er ikke riktig. Politiet bør ha båterpatruljer,
ikke like mange som biler, men du skjønner...

*Jeg liker den idèen at man kan i starten av spillet velge
jobb. Enten som politi, sjofør, militært, leiemorder osv.

*Overhaling av fly mekanikken i spillet. Det hadde gjort helikopter og
flytuer mye morsommere. Hadde også vært kjekt om flyving blir en større del
av spillet, ikke kun småmissions.

*Flere kjøretøy. Som skateboard, sparkesykkel, vannscooter osv.
Jeg synes Rockstar har vært flinke med dette i tidligere spill,
men det krever mer.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#28
Opprinnelig skrevet av Alucard@28.04.2004, 13.18

*Overhaling av fly mekanikken i spillet. Det hadde gjort helikopter og
flytuer mye morsommere. Hadde også vært kjekt om flyving blir en større del
av spillet, ikke kun småmissions.
Ja!!
Fly med maskingevær! *TA-TA-TA-TA-TA-TA!!!!*
Det kommer vel alt etterhvert. Rockstar kommer nok ikke til å ta med alle oppgraderinger i første omgang. De må jo tyne penger ut av GTA-konseptet også. De kunne f.eks. hatt med fly som fungerte i GTA III, men da hadde man hatt færre grunner til å kjøpe GTA Vice.

Cash is :king:
 

Kilik

Lokal moderator
#29
Tog og trikkGTA III prøvde jo seg på et t-banesystem, men de kunne gjort mye mer utav det. Tenk et helt sporveissystem over hele byen med stasjoner og det hele. Hovedpersonen kunne selvsagt hoppet av og på når det passer seg.

Kjøretøy Politimotorsykler, men politifolka med samme AI som nå. Kunne sett for meg mange morsomme situasjoner rundt det :)

DyrHunder, katter og selvsagt en dyrehage og dyrebutikk. Politiet kan ha hunder og hester. Man kunne selvsagt selv ri gjennom gatene. Og kanskje en pitbull som kunne hjulpet deg med ulike torpedo-oppdrag...

Flere personer på lagetMan har CPU-styrte personer som opptrer som dine livvakter. Kanskje ulike karakterer som hver har sine egenskaper.

FightingNærkamp er dårlig håndtert i alle GTA-spillene til nå. Kanksje en enkel fightingengine hadde gjort seg.

Bedre belønning Man bør få en skikkelig bonus når man får 100%. Unlocke GTA1 f.eks. Eller et skikkelig bra minigame.

RPG-elementerHar vært morsomt å se noe progresjon på karakteren. F.eks. at han for speed poeng som gjør at han etterhvert kan løpe lengre og raskere...

GHOUL-systemDe som har spilt Soldier of Fortune skjønner hva jeg snakker om. Skyt en person i foten med hagle og foten faller av. Fyren står der etterpå å hyler på et ben. Morsomt på en syk GTA-måte. Også kulehull på personer, biler og hele miljøet generelt. Blir ikke før neste generasjons konsoller siden dette vil krever enormt med ytelse.

Mer midlertidig lagringSom GTA er nå husker den bare hvor 2-3 biler står om gangen. Når man går inn og ut av et bygg i f.eks. Vice City er sjansen stor for at bilen man hadde for 2 minutter siden er borte. Med tanke på at PS2 bare har 32 MB RAM er det begrenset hva den kan lagre av slike ting. Med kraftigere maskiner bør ikke dette være noe problem.

EksplosiverJepp, f.eks. tidsinnstilte bomber man kan legge fra seg midt i sentrum. Moromt å se både biler og mennesker bli kasta gjennom lufta. Kunne også bli brukt i missions hvor man f.eks. var nødt å sprenge en bygning, båt eller en bro.
 
#31
RPG-elementerHar vært morsomt å se noe progresjon på karakteren. F.eks. at han for speed poeng som gjør at han etterhvert kan løpe lengre og raskere...

Jamen Kilik, det er jo det.
I GTA 3 kan man ikke løpe fort lenge,
men på slutten derimot.
 
#33
Skyte på folk i biler burde være bedre en de er på Vice city.

Vice city(hehe dette er komisk)
1. Du skyter en sjåfør i hodet så det splatter
2. Sjåføren bremser ned og stopper bilen
3. Kommer med et par smertehyl
3. Før han omsider åpner døra legger seg ned på assfalten og blør
4. Men han er heldig, det kommer en sykebil og leger han.
5. Og vips så er han frisk som en fisk og kjører av gårde
:D see??
 
#34
Opprinnelig skrevet av Novastrum@28.04.2004, 15.43
De kunne f.eks. hatt med fly som fungerte i GTA III, men da hadde man hatt færre grunner til å kjøpe GTA Vice.
Det går faktisk an å fly skikkelig med det flyet, hvis du bare vet hvordan... Verdensrekorden for lengste flytur i GTA III er på over 50 timer.

---

Det viktigste for meg, er at de holder samme kvalitet på radioen, og at de har en stor og spennende by, med høydeforskjeller. Ideen om at du lager din egen character, og han blir brukt i spillet som på GTA 3, likte jeg. Har ikka akkurat noe imot om de gjør det på samme måte som i Vice City heller, da. Ting som "bullet time" tror jeg bare ville ha blitt teit, og jeg har mine tvil til at en Havoc-lignende greie vil fungere i et spill som GTA, i alle fall på PS2.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#36
Opprinnelig skrevet av Alucard@28.04.2004, 15.18

Jeg vil ha....

*Et bedre bevegelses system. Synes at hovedpersonen har i både
Vice og GTA 3 beveget seg stivt og kjedelig. Som bedre hopping,
løping osv.

Det er jeg veldig enig i. Det kan noen ganger være et problem visst du skal gjøre noe nøyaktig, som feks. balansere på noe. skulle vært en lignende form for beveglse som det er i foreksempel Max Payne spillene.
 
#37
det hadde vert kult hvis på ps3 att vi kunne spille online på gta og så kunne vi lagt forskjellige gjenger.så vi motte passe oss på den og den siden av byen for der holdt den gjengen til og sånt.
og att det gjikk ann og gå inn i alle huser og sånt
 
#39
Nå har ikke jeg lset side 2... men jeg er enig i alt som er sagt... en ting vil jeg legge til dog.. styringen på data til helikopter i sær er dirkete svinaktig, på den negative siden. Dessuten er sensen noe av det værste jeg har vært borti, er så vidt bort musa og fyren gjør 180 grader :S
 
#40
Opprinnelig skrevet av Foxy Mary@29.04.2004, 15.56
Ta vekk alt (og da mener jeg ALT) utenom den tøffe 80-talls musikken.....hahahaha....
:laugh:  :D  :p  :rolleyes:  :)
Hahaha! Najs!
Sant det der med 80-ralls musikken, stort!
Fikk litt lyst til å spille VC nå....