Hva vil du se i kommende PS3

PlayStation 3
- 4 kontrollporter
- Harddisk (og da mulighet for Custom Soundtrack)
- Mulighet for å spille både PSOne-spill og PS2-spill (og gjerne PSP-spill også)
- Et godt utvalg av spill ved lansering og fremover
- Online-opplegg alá XBox Live

- Mulighet for oppgradering av konsollen
Hva slags oppgradering da? Ekstra RAM? Det blir jo bare ekstra styr, for da blir det kanskje noen spill som krever ekstra RAM, også man kjøpe det. Nintendo 64 hadde jo muligheten for oppgradering, og jeg tror ikke det var så mange som var så glad for det.

Det fine med konsoll er jo at man slipper å oppgradere. Det er noe av det jeg liker ved konsoll. På PC må man oppgradere hver gang det kommer et spill med über-fet grafikk, og det kan ofte ble veldig dyrt også.

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@30.04.2004, 16.01
- Mulighet for oppgradering av konsollen
Hva slags oppgradering da? Ekstra RAM? Det blir jo bare ekstra styr, for da blir det kanskje noen spill som krever ekstra RAM, også man kjøpe det. Nintendo 64 hadde jo muligheten for oppgradering, og jeg tror ikke det var så mange som var så glad for det.

Det fine med konsoll er jo at man slipper å oppgradere. Det er noe av det jeg liker ved konsoll. På PC må man oppgradere hver gang det kommer et spill med über-fet grafikk, og det kan ofte ble veldig dyrt også.
Jeg synes i hvertfall at det skal være en mulighet for oppgradering av konsollen, for jeg synes det er veldig irriterende når det ikke blir bedre grafikk på spillene, som du ser på PS2 (Hvis du skjønner hva jeg mener).

En slags expansion pack som på N64 hadde jo ikke vært så dumt, nei. En som gjorde noen spill bedre men som ikke var et must for å spille enkelte spill.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Opprinnelig skrevet av Shadar@30.04.2004, 15.32
Playstation 2 kostet 4500 kr. julen til 2001. Det er mulig det bare er meg, men jeg synes det var litt mye ... Da hadde konsollen vært på markedet i omkring 6 måneder.

Den vil nok ikke koste 3000 kr. før en gang i 2007, dersom vi tar i betraktning at den ubrukelige sorte boksen koster 2000 kr. ENDA!
På Elkjøp koster en flett flongende ny PS2 1300 kroner, og priskrig vil det nok bli mer av, ettersom Nintendo opplevde et salgsboost av de sjeldne da de satte ned Gamecube til 999 spenn.

Ang. det med backwards compatibility, så mener jeg å ha hørt ett sted at det er confirmed(ikke ta dette for god fisk)...

Jeg håper at PS3 vil revolusjonere hele spille verdenen.

Og en ting som jeg håper på er at den skal i tillegg til å være en spillemaskin skal være en multimedia maskin. Noe som jeg tror jeg har lest at skal skje faktisk...

Og det som jeg synes er like spennans for vær konsoll som kommer er kontrolleren! Sony sin kontroller er jo rimelig konge så vi får håpe det blir en aldri så liten revolusjon der også...vi trenger det nå synes jeg.

SHDR

Gullmedlem
Nei, uff ... Dual-shockene er jo hverken slappe eller skjøre, de er jo riktig delikate å manøvrere spill med! Og denne diamant-formen på knappeoppsettet er genialt; det er jo til og med intuitivt. Det betyr bare at du må legge tommelen horisontalt ovenfra for ikke treffe sirkel når du vil treffe trekant.

GameCube-paden ... *DET* er en veldesignet pad. Alle knappene ligger logisk til for tommelen din, de to analogene er langt mer viljesterke enn PS2ens slappe saker. Javel, det er færre taster, men hvor mange PS2-spill bruker alle de 8 tastene til PS2en fornuftige? Beklager. Til og med SNES-kontrollen var mer behagelig designet enn PS2en sin. Dette er en vanesak, et slags kontrolltyranni.

Kilik

Lokal moderator
- At man kan laste ned spill i stedet for å kjøpe dem i fast form. Da kunne man lastet ned spillet direkte fra utviklernes server og man slipper å gå om utgivere, retailers etc. som skal ha masse penger. Spill ville blitt langt billigere. Trolig bare halvparten av hva prisen er i dag. Man kan også laste ned demoer gratis. Samme gjelder filmer og musikk. Dette krever selvsagt en god del harddiskplass på PS3 (minst 500 GB) og rask internettilkobling.

Opprinnelig skrevet av Kilik@01.05.2004, 14.31
- At man kan laste ned spill i stedet for å kjøpe dem i fast form. Da kunne man lastet ned spillet direkte fra utviklernes server og man slipper å gå om utgivere, retailers etc. som skal ha masse penger. Spill ville blitt langt billigere. Trolig bare halvparten av hva prisen er i dag. Man kan også laste ned demoer gratis. Samme gjelder filmer og musikk. Dette krever selvsagt en god del harddiskplass på PS3 (minst 500 GB) og rask internettilkobling.
Nah, synes det er bedre å ha spill i fast form. Liker det å få spill i postkassa eller kjøpe dem i butikken, ta av plastikken for så å sette dem inn i maskinen. I tillegg liker jeg å ha en samling.

Dessuten vil det ta ganske lang tid å laste ned et spill på rundt 4-5GB (pluss, pluss). Selv om jeg sitter fint på internett med 2 mbit-linje, så tar det likevel tid å laste ned. I tillegg forutsetter det at man har kredittkort om alt skal bestilles på den måten (og man må være 18 år for å ha kredittkort). Sikkert andre betalingsmåter som kunne funket, men det ville vært for mye styr for "mannen i gata". Og det blir litt tamt uten et eneste spill i hylla i butikkene.

Men det som hadde vært bra, hadde vært om man kunne laste ned spill-demoer gratis. Det kunne vært greit.

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@01.05.2004, 14.25

Dessuten vil det ta ganske lang tid å laste ned et spill på rundt 4-5GB (pluss, pluss). Selv om jeg sitter fint på internett med 2 mbit-linje, så tar det likevel tid å laste ned.
det ville ca tatt 20 timer ellerno og det er bare å la ps3en stå på om natta så går det fort. det går fortere enn at utvikleren skal sende spillet til trykking også sendes ut til de som selger det..

Tenk da på den jævlige pågangen man får på serverne når (f.eks.) ett nytt Metal Gear Solid-spill blir lansert da...

D

Deleted member 91

Gjest
Eller tenk på MEG (som alle gjør), som har ISDN! :(

PS2-paden er digg, jo. Jeg vet ikke helt hva jeg håper på, men jeg er ganske sikker på at Sony kommer til å overraske oss positivt. :rolleyes:

Jeg håper at sony gjør en ørliten forandring på kontrolleren. Jeg vil gjerne at venstre joystick og d-paden bytter plass akkurat sånn som det er på GC kontrolleren. Det synes jeg er mye greiere for da slipper man å måtte strekke tommelen så for å bruke joysticken. Man bruker jo joysticken mye mer enn d-paden så det tror jeg hadde blitt mye bedre. Men nok om kontrolleren.

Som stor multiplayer fan vil jeg gjerne ha fire kontroller inganger.
Hadde også vært fett med litt mindre design og selvfølgelig bakoverkompatibilitet.

Opprinnelig skrevet av Shadar@01.05.2004, 12.03
GameCube-paden ... *DET* er en veldesignet pad. Alle knappene ligger logisk til for tommelen din, de to analogene er langt mer viljesterke enn PS2ens slappe saker. Javel, det er færre taster, men hvor mange PS2-spill bruker alle de 8 tastene til PS2en fornuftige? Beklager. Til og med SNES-kontrollen var mer behagelig designet enn PS2en sin. Dette er en vanesak, et slags kontrolltyranni.
Z-knappen på gamecube-kontrollen er den mest irriterende knappen siden start og back knappene på Controller-S.

Jeg vil helst ha flash minne på rundt en gig
Mulighet for musikkavspilling i MP3 format
Ikke forskjell på PAL og NTSC
Mange spill på releasedato
Bedre analoger på kontrollen
DVD-spiller m/ kontroll
Nytt DVD-format med mer plass, og slutt på pirat. Om ikke det så mulighet for disk-swapping (MGS - MGS:VR)

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@01.05.2004, 15.25
Dessuten vil det ta ganske lang tid å laste ned et spill på rundt 4-5GB (pluss, pluss). Selv om jeg sitter fint på internett med 2 mbit-linje, så tar det likevel tid å laste ned. I tillegg forutsetter det at man har kredittkort om alt skal bestilles på den måten (og man må være 18 år for å ha kredittkort). Sikkert andre betalingsmåter som kunne funket, men det ville vært for mye styr for "mannen i gata". Og det blir litt tamt uten et eneste spill i hylla i butikkene.
Du drar fram en hel del viktige poeng her. Spillbutikkene og -kioskene ville det garantert blitt slutt på (hvis all programvare ble sendt over internett), noe jeg ser på som ganske synd. Hver gang jeg drar til byen tar jeg alltid en liten kjapptur innom Spaceworld, selv om lommerusk er det eneste jeg eier på det tidspunkt. Men selv om det lever mange som er imot en slik fremtidig utvikling, kan det likevel bli vanskelig å stoppe den. Internett får et større og større bruksområde, og pumper entusiasme inn i flere og flere. Legg uansett merke til at kreditkort ikke er den eneste betalingsmetoden. Jeg foretrekker i hvert fall faktura.

D

Deleted member 91

Gjest
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@02.05.2004, 00.48
Som stor multiplayer fan vil jeg gjerne ha fire kontroller inganger.
Da mister man jo muligheten til å spille 5-8 stykker, siden de antagelig fjerner multitap'en fra markedet da. Og noen bruker faktisk 2 multitap'er. Ja, jeg gjør det.

Det er sant!

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Det som hadde vært sinnsykt konge, må være hvis launch tittlene er dette: Remake av FF7 og FF8. Også vil jeg ha Shenmue 1, 2 og et nytt spill i serien (utgitt på samme disc/pakke).

Ellers vil jeg ha trådløse kontrollere og 8 kontroll porter. Det skulle vel ikke være umulig?
Jeg vil også ha en hardisk med minst 120GB.
Online muligheter âla live.
PAL-NTSC er bare møkk, jeg vil ha sonefri PS3.
Dualshock 3, hvis de bytter kontrolldesign blir jeg sur. Ps2 kontrollen er den beste.
Stillegående vifte. Ps2 vifta bråker alt for mye.

S

Scarface

Gjest
Opprinnelig skrevet av Sheffield@02.05.2004, 11.12
Ellers vil jeg ha trådløse kontrollere og 8 kontroll porter. Det skulle vel ikke være umulig?
Jeg vil også ha en hardisk med minst 120GB.
Online muligheter âla live.
PAL-NTSC er bare møkk, jeg vil ha sonefri PS3.
Dualshock 3, hvis de bytter kontrolldesign blir jeg sur. Ps2 kontrollen er den beste. 
Stillegående vifte. Ps2 vifta bråker alt for mye.
Enig med alt det der!

Ps3

Burde ha Harddisk, satt inn en S-ATA 10000 rpm, det hadde vært digg. Harddisken skal være lett å ta ut, tatt med til kompiser og kobla den inn der. Burde også være liten som denne

Jeg tror neppe at Ps3 kommer med 4 innganger direkte inn i konsollen, playstation har aldri vært den masse multiplayer maskienen, men hvem vet B)

Kul design, men ikke på bekostning av hardware. Kunne vært like stor som en VHS spiller, men hardware må være på topp, det beste av det beste.

Kunne spille Ps2 og Psone spille, det er viktig. Jeg er veldig sikker på at Ps3 kommer til å spille Ps2 spill, men ikke sikker på psone.

Og en ting til, dette tror jeg aldri skjer, men jeg kan håpe. Bare et format, en universal ps3. Kan spille alle type spill, brente, pal, NTSC osv. Men dette tror jeg aldri skjer, så synd :(