Hvilken gamepad bør jeg skaffe til PC?

Lodin

Der Waaaah
/\Jeg drar faen ikke bort til Tøyen bare for å snappe opp den./\
Den der så ufattelig liten ut, var såvidt større enn USB-pluggen. Og æsj til ingen håndgrep på undersiden :ras:
Nintendo har sluppet en annen versjon med grep. Classic Controller Pro eller hva den heter.

I know, har selv den sorte versjonen som fulgte med MHTri, og den eier. Jeg bare trodde den greia han linka til var en dårlig versjon av CC med en USB-plugg.

D

Deleted member 91

Gjest
Enda en stemme for 360-stikka forresten, selv om d-paden suger (og avhengig av hvilke spill du spiller har det jo litt å si). Diggeste med GFWL-spill som støtter den automatisk og bytter ut ikonene på skjermen on the fly og sånn. Jepp jepp. Dessuten funker 360-mikken gjennom den jævlig ålreit også.

Enda en stemme for 360-stikka forresten, selv om d-paden suger (og avhengig av hvilke spill du spiller har det jo litt å si). Diggeste med GFWL-spill som støtter den automatisk og bytter ut ikonene på skjermen on the fly og sånn. Jepp jepp. Dessuten funker 360-mikken gjennom den jævlig ålreit også.
Det er en hel haug av GFWL-frie spill som offisielt støtter 360-pad og. Heldigvis.

For å spørre om noe selv, har noen erfaring med den her?

Den ser komfortabel og interessant ut, men jeg frykter at få spill støtter den og at den stikka bare støtter fire retninger.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
*vente på Lodin*

Lodin

Der Waaaah
Alle spill støtter den om man har den stilt til å emulere et keyboard. Stikka er digital, men den funker fint til gåing siden nesten ingen PC-spill har analåg gåing uansett. Displayet funker bare til storspill og da er det kult, men det gjør ikke mye. Hey, jeg kan titte ned der og se statsene mine i BF3.

Aww, ingen analog. Og jeg som planla å bruke tradisjonell WASD og stikka til å styre siktet med. Neida, men det eneste bonuset FPS har på konsoll er muligheten til å finjustere hastigheten man beveger seg på, og det er det jeg savner bittelitt når jeg spiller på PC :( Hadde håpet på at den der kunne la meg gjøre det samtidig som jeg fikk bruke musa, spesielt med tanke på at 90% av spill som kommer ut nå har fullstendig støtte for 360-pad inkludert analog bevegelse.

(med mindre jeg misforstår?)

E: Logitech har visst oppdatert programvaren til å la den brukes som en analog stikke. Den frister veldig akkurat nå.