Hvilken Playstation konsoll var best?

F

Fanta Boy

Gjest
Var det PS2 eller PSOne????
Jeg syntes PSOne, du vet den lille versonen, den som kom i 2000. Den er bare så søt og kul. Enyways ps1 var best, den hadde alle de bra spilla:
Crash Bandicoot 3
Resident Evil 1,2,3.
Driver
Final Fantasy VII, VIII, VIIII.
Pluss den hadde flott grafikk, til og være 1995.

Hvis vi tenker på eraen , så var Playstation best , uten tvil.
Meget god maskinkraft til tiden å være , og hadde en god del fete spill , som feks Metal Gear Solid , Final Fantasy VII og Spyro (kun de gamle spyro).
Jeg har faktisk startet å spille på min gamle PS , og har akkurat runnet Tony Hawk 2 med alle karakterer.

nå spiller jeg vell mere ps2 enn psx, men må nok si at psx er best.
den var jo den mest aktuelle konsollen i hvor mange år?
den har også mange gode spill, hvor tonyhawk 2, crash bandicoot og MGS er av mine favoritter...

F

Fanta Boy

Gjest
Det var jo den konsollen som holdt lengst og, men ble erklært død i 2003 da et av de siste spilla kom ut, Fifa 2003(tror jeg)

SNES 1990-1996
PlayStation 1995-2003
Sega Dreamcast 1998-2001
Trist historie.

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Fanta Boy@29.05.2004, 12.07
Det var jo den konsollen som holdt lengst og, men ble erklært død i 2003
Det kommer fortsatt ut spill på PSX.

Disney Collector's Edition, Dance UK eXtra Trax, Donald Duck Quack Attack, Rascal Racers er blant spillene som har kommet ut i 2004...

PlayStation Magazine UK (det som kun dekker PS1-spill) ble gitt ut for siste gang i april.

Opprinnelig skrevet av Fanta Boy@29.05.2004, 11.07
Det var jo den konsollen som holdt lengst og, men ble erklært død i 2003 da et av de siste spilla kom ut, Fifa 2003(tror jeg)

SNES 1990-1996
PlayStation 1995-2003
Sega Dreamcast 1998-2001
Trist historie.
Som Kilik sier ; det kommer fortsatt ut Playstation spill.
Dreamcast er egentlig ikke død , med tanke på at det fortsatt kommer spill til den (naomi ports for det meste). Har faktisk akkurat fått Psyvariar II. Planer om å skaffe meg det mer nylige Border down , men det avhenger av min lommebok.
BTW nytt DC spill annonsert. Blanding mellom Shooter og dating sim , og PC spillet hadde hentai scener , som desverre blir sikkert klipt bort i DC utgaven :-\

Ph34r the katana.

F

Fanta Boy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Kilik+29.05.2004, 11.40-->
<!--QuoteBegin-Fanta Boy
@29.05.2004, 12.07
Det var jo den konsollen som holdt lengst og, men ble erklært død i 2003
Det kommer fortsatt ut spill på PSX.

Disney Collector's Edition, Dance UK eXtra Trax, Donald Duck Quack Attack, Rascal Racers er blant spillene som har kommet ut i 2004...

PlayStation Magazine UK (det som kun dekker PS1-spill) ble gitt ut for siste gang i april. [/b]
Ja, da har den vært i 9år og solgt over 100mil, ingen kan si noe dritt om psone!

C

Crizpy

Gjest
hahaha...FFVIIII faktisk..ikke at det har noe å si..

Men ps2 er seff bedre, den kan jo spille ps1 spill og.
Hvertfall de fleste, men det blir faktisk bedre grafikk å spille de fra ps1.. det er meget lite, men du ser forskjell.

ps2 selfølgelig. den kan jo både spille ps1ogps2 spill og dvd. pluss at den er mer sexy ^_^ . men den bråker noe helt for jævlig :tommelned:

Spillene tatt i betraktning så synes jeg som emnestarteren at PS1 eller PSOne om du vil var best - Den hadde utrolige mange bra spill - Final Fantasy 7, Final Fantasy 8, Final Fantasy 9, Final Fantasy Anthology, Final Fantasy Chronicles, Castlevania: Symphony of the Night, Suikoden 1, Suikoden 2, Broken Sword 1, Broken Sword 2, Vagrant Story, Star Ocean: Second Story, Wild Arms etc. etc.

I rest my case.

PSOne tiden var deilig. :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av JunJun-Pe@29.05.2004, 14.21
Spillene tatt i betraktning så synes jeg som emnestarteren at PS1 eller PSOne om du vil var best - Den hadde utrolige mange bra spill - Final Fantasy 7, Final Fantasy 8, Final Fantasy 9, Final Fantasy Anthology, Final Fantasy Chronicles, Castlevania: Symphony of the Night, Suikoden 1, Suikoden 2, Broken Sword 1, Broken Sword 2, Vagrant Story, Star Ocean: Second Story, Wild Arms etc. etc.

I rest my case.

PSOne tiden var deilig.  :tommelopp:
Men det gjør ikke PSOne bedre...?

F

Fanta Boy

Gjest
Opprinnelig skrevet av FreeRide@29.05.2004, 14.11
ps2 selfølgelig. den kan jo både spille ps1ogps2 spill og dvd. pluss at den er mer sexy ^_^ . men den bråker noe helt for jævlig :tommelned:
PS2 kan ikke lagre ps1 spill! ;)

D

Doctor Downs

Gjest
Det er ikke maskinkraft det er snakk om da, din sopp :doh:

PS2 er gjerne fem år nyere enn PS, så det er vel ikke mye å krangle på når det kommer til ytelse og prestasjoner. Det går selvfølgelig an å diskutere hvilken som var kraftigst i forhold til når den ble laget. Men tatt i betraktning at PS2 var den første av sin klasse på sin tid (hvis du ikke teller med Dreamcast) så er det ikke så grisemange andre konsoller å sammenligne med.

Opprinnelig skrevet av Fanta Boy@29.05.2004, 16.11
PS2 kan ikke lagre ps1 spill!  ;)
På et PS1-minnekort så kan den det, jo.

Opprinnelig skrevet av Aquila+29.05.2004, 16.13-->
Det er ikke maskinkraft det er snakk om da, din sopp :doh:

PS2 er gjerne fem år nyere enn PS, så det er vel ikke mye å krangle på når det kommer til ytelse og prestasjoner. Det går selvfølgelig an å diskutere hvilken som var kraftigst i forhold til når den ble laget. Men tatt i betraktning at PS2 var den første av sin klasse på sin tid (hvis du ikke teller med Dreamcast) så er det ikke så grisemange andre konsoller å sammenligne med.

<!--QuoteBegin-Fanta Boy
@29.05.2004, 16.11
PS2 kan ikke lagre ps1 spill!  ;)
På et PS1-minnekort så kan den det, jo. [/b]
PS2 har de samme mulighetene som PS1 + mer! Men skal vi snakke om hvilke dider spillene er best så var er jeg enig i at ps1 tia med spill var best..... men nå var det jo vilken makin som vcar best og som sagt så har PS2 samme mulighetene som PS1 + mye mye mer! :blunk:

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Jeg har uten tvil hatt mest glede av ps1. Omtrent alle favoritt spillene mine kom til den geniale konsollen, som Metal gear solid, Tony Hawk pro skater 2 og Final Fantasy VII.
Men jeg tror også det har noe med alder å gjøre. Jeg er fortsatt interessert i spill, men det var med lidenskapelig før. Alt som var viktig var spilling på den tiden. Det er liksom ikke sånn lenger for meg, desverre...

F

Fanta Boy

Gjest
32! Wow det er jo er jo...litt lite! Hvordan greide MGS og få så sinnsykt bra grafikk da. De må ha Pusha Den til Limiten
*Nynne push it to the limit*