Hvilken spillkonsoll er best?

Hvilken spillkonsoll er best?

  • Playstation 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • XBOX

    Stemmer: 0 0,0%
  • Gamecube

    Stemmer: 0 0,0%
  • INGEN AV DEM

    Stemmer: 0 0,0%
  • jeg liker bare PC jeg...

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#41
Opprinnelig skrevet av Scwepps
bare i år skippes det ut 14.000.000 millioner playstation 2
Fjorten tusen milliarder PS2-er? Dæsken. Skal alle på Jupiter også ha en, eller?
 
C

Crizpy

Gjest
#42
Haha, her spør Yetipants om alle på jupiter skal ha, for han synes det er veldig mange spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
Men... Skoen? Har du byttet nick på forumet...?
 
C

Crizpy

Gjest
#44
Her spør Yetipants om jeg har bytta nick, for jeg kommer med forklaringer på hva som er åpenbart fra før av.
 
#46
Ja, meninga med emnet var at du skulle stemme, og siden du tydligvis gjorde det, så tror jeg ikke at du fatta poenget.
Og selvfølgelig, du har helt tragiske arrgumenter som ender med "go sony! haha", vel, kanskje noen faller for et dårlig arrgumentasjon og starter en flamewar.

Edit: så nå helt tydelig at min første setning funka bare ikke imot det jeg siterte, jaja, skylder på søvnmangel.
øhm, jeg stemte ingen av dem... hvis du hadde giddet å lest pollen så hadde du sett at et av alternativene er "INGEN AV DEM"...

hva er tragiskt med at jeg liker playstation bedre grunnet større utvalg i spill og at jeg synes gamepadene deres er bedre å spille med? hvilke argumenter skulle jeg kommet med da for at de ikke skulle være tragiske? kan jo legge til at den veier mindre, enklere å ta med seg å tar mindre plass i stua enn x-box også for den saks skyld og de fleste spillene jeg liker på konsoll er på playstation 2.

argh, irriterende suppehue...

Fjorten tusen milliarder PS2-er? Dæsken. Skal alle på Jupiter også ha en, eller?
hvordan får du 14 med 6 nuller bak til å bli 14 tusen milliarder? :ler: regner med det var en spøk, men for ordens skyld: 9 nuller i 1 milliard, 6 nuller i 1 million, ergo 14 millioner ps2, å ikke milliarder... å da mener jeg konsoller, ikke spill... denne infoen fikk jeg på gamespot sin E3 2004 booth tour video.
 
#47
Altså, du skrev:

"14.000.000 millioner"

Dette betyr 14 millioner millioner, eller 14 tusen milliarder, j00r choice
 

Alexander

frilans ufør
#48
Dette går bare på smak, og jeg har stort sett veldig lite negativt å utsette på noen av spillkonsollene, så jeg stemte "INGEN AV DEM". Personlig er jeg svak for NESen og SNESen, samt SMS og Mega Drive. Det er heller ikke til å stikke under en stol at GAME GEAR IZ TEH PWNZ0R2K3Z0RZ4EVAH UND ph33R |\/|y m1g47y 5ki11Z0RZ W17 IT!!!!11111111111111111111111111111111111111111111111112

Ja, og jeg kjøper spill til den. Se min tråd på Kjøp & Salg :plystre:
 
#49
Opprinnelig skrevet av Scwepps@19.12.2004, 12.20
Ja, meninga med emnet var at du skulle stemme, og siden du tydligvis gjorde det, så tror jeg ikke at du fatta poenget.
Og selvfølgelig, du har helt tragiske arrgumenter som ender med "go sony! haha", vel, kanskje noen faller for et dårlig arrgumentasjon og starter en flamewar.

Edit: så nå helt tydelig at min første setning funka bare ikke imot det jeg siterte, jaja, skylder på søvnmangel.
øhm, jeg stemte ingen av dem... hvis du hadde giddet å lest pollen så hadde du sett at et av alternativene er "INGEN AV DEM"...

hva er tragiskt med at jeg liker playstation bedre grunnet større utvalg i spill og at jeg synes gamepadene deres er bedre å spille med? hvilke argumenter skulle jeg kommet med da for at de ikke skulle være tragiske? kan jo legge til at den veier mindre, enklere å ta med seg å tar mindre plass i stua enn x-box også for den saks skyld og de fleste spillene jeg liker på konsoll er på playstation 2.

argh, irriterende suppehue...

Med andre ord, du stemte uten å velge. Jeg hadde rett! Men det er ikke så viktig. Du kalte meg suppehue, det er grunn nok til å skrive dette meningsløse innlegget.

Edit: bare sånn for å ungå missforståelser:
Opprinnelig skrevet av Scwepps@19.12.2004, 09.21
stemte ingen av dem, men skulle jeg velge en måtte det helt klart blitt playstation
Du sa du stemte "ingen av dem" men hvis du måtte velge så hadde du valgt playstation.
 
#50
ja, stemte ingen av dem fordi jeg er større fan av de gamle space invaders, deluxe galaga osv. på de gamle konsollene som Nes og sega mega, atari å hva de het alle de gode gamle konsollene fra barndommen. fordi jeg syntes spill var morsommere den gangen antagelig fordi jeg var yngre.

men de gamle konsollene som man har de beste minnene fra var ikke på lista.

men hvis jeg skulle velge en av de nyere måtte det ha blitt playstation fordi de spillene jeg foretrekker som final fantasy, gran turismo, metal gear solid, fifa, this is football, silent hill, GTA og resident evil er på playstation...

vel resident har jo gått over til gamecube, men jeg har da ps2 og gamecube mens min bror har en x-box å jeg ser at de spillene jeg liker best og de fleste konoll seriene jeg spiller er de på playstation. liker halo på x-box og resi på gamecube som skiller seg ut hvertfall. er jo flere gode spill da både til gamecube og x-box selfølgelig, men ingen som skiller seg spesielt ut for min del hvertfall...

men tror nok jeg ville foretrukket gamecube på mine yngre dager ettersom på meg hvertfall virker det som de retter seg etter et bredere publikum enn for eksempel playstation 2 og har mange spill som egner seg for barn også, mens ps2 har flest spill for den eldre garde.

og unnskyld for at jeg kalte deg "Suppehue" Freezar :)

eivind 2k: det viste jeg ikke. 14000000. blir det rett sånn da? blir så uoversiktlig når man lager en lang rekke med nuller, så jeg brukte punktum.
 
#51
Ja, men du skrev MILLIONER BAK!

Du hadde en benevning.

Ivar som tjener 1400000 kr, tjener ikke det samme som Lars, som tjener 1400000 millioner.

JIZIZ CHRIST MAN
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
*Drepe Lars og ta alle pengene hans*
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#53
Opprinnelig skrevet av eivind2k@19.12.2004, 12.30
Altså, du skrev:

"14.000.000 millioner"

Dette betyr 14 millioner millioner, eller 14 tusen milliarder, j00r choice
151160​
Altså: 14.000.000 eller 14 millioner. Sånn. Var ikke helt sikker på om alle hadde fått det med seg.

Etter at jeg har fått Xbox, har det blitt ganske tydelig for meg at det er den beste konsollen, med GC på en god andreplass (hadde den bare hatt flere spill ...).
 
#54
Opprinnelig skrevet av Scwepps@20.12.2004, 04.44
eivind 2k: det viste jeg ikke. 14000000. blir det rett sånn da? blir så uoversiktlig når man lager en lang rekke med nuller, så jeg brukte punktum.
151409​
Det blir mer rett å skrive "14.000.000", man skal helst ha et punktum for hver tredje siffer fra høyresiden. I USA derimot bruker de punktum istedet for komma, slik at det da blir mer slik: "14,000,000", men det er vel egentlig ikke relevant ...?
Bah! Føler meg egentlig litt Skoen nå, men men.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#56
Offisielt skal man i Norge bruke mellomrom, altså 14 000 000.

Upraktisk, iom at tallet da kan bli delt ved linjeskift.
 

EagleJin

Bear Necessity
#57
Går ut i fra at emnestarter mener å spørre om hvilken konsoll som er favoritt. I så fall er det veldig enkelt å svare på. Det er så enkelt at ikke en gang en italiensk is-potte kan gjøre noe som helst for å påvirke resultatet:
PS2 er og blir min favoritt. I hvert fall frem til det kommer en konsoll med gode fightere og RPGer. Er sikkert mange gode RPGer til de andre konsollene, men spilltypen er i bruk over en så liten tid, i forhold til en viss annen sjanger, at den blir nedprioritert og derfor vil PS2 regjere en god stund til.

Den dagen en annen konsoll har gode kontrollere og får spilltitler med kvalitet på høyde med street fighter, tekken, virtua fighter ++ skal jeg vurdere en ny konsollserie.
 
#58
Gamecube; vel de har jo Mario og alle disse andre trivelige spillene.
Men min stemme går nok til x-box, for det er veldig manndig også har de Halo2, og Halo2 er Über-manndig!
såh-det-så!
:pirat: Yarrrrgh!
 
#59
Jeg har fått meg X-Box OG Halo2! Ich bin das über-manndig schverd-schwinger!!!!11111
D'AARRR!! :pirat:

Men seriøst, jeg har ingen favoritter blandt denne generasjonen konsoller. Selv om jeg ikke er en oldis foretrekker jeg faktisk SNES-en, mest på grunn av de overlegne jRPG-ene og annet snadder. Ahh, det er deilig å spille FF, Zelda og annet fra fordums tid, da seriene ennå ikke hadde blitt ren utnyttelse av fanboys...
 
#60
Gamecube har for mange barnslige spill, når jeg forsøker å finne spill, er det bare noen få i motsetning til xbox og ps2.