Hvilket lanseringsspill bør jeg skaffe meg?

#1
Heisann, til mandag så drar jeg ned til byen og haver inn en DS.

Det jeg lurer på er; hvilket av lanseringsspillene er det som er verdt å kjøpe?

Disse kravene stiller jeg til spillet:

- Det skal ikke være Feel the Magic eller Mario 64 DS (har hatt begge)

- Spillet bør ha en god gjennspillingsverdi, gjerne multiplayer


Tja, det var ca. alt. Jeg setter også pris på om dere beskriver gameplayet på best mulig måte (er det kjipt i lengden, er det variert ol.).
 
#2
Polarium.

Jeg skrev litt om det i en tidligere post, så kopierer inn det her.

Spillet kan minne noe om Tetris.

Det kommer 3 og 3 linjer med firkanter nedover skjermen (9 firkanter på hver linje). Firkantene er enten svarte eller grå (litt kjedelige farger, men det er litt stilig også), og former et slags mønster. Meningen er da å få firkantene på én linje i lik farge, og som regel kan man få til flere linjer om gangen. Gjør man det, blir firkantene fjernet, og man får poeng. Dette må man likevel gjøre raskt, for fyller det seg opp for mange linjer blir det «Game Over». Man markerer de firkantene man vil forandre til svart/grå (markerer man de grå, blir de til svart, og markerer man de svarte, blir de til grå), og trykker deretter på den siste firkanten man har markert.

Spillet inkluderer også andre moduser (jeg har vel kun prøvd Challenge-modusen). Det er også 2-player, og man trenger (ifølge Shadar) kun ett eksemplar av spillet.

Jeg eier ikke spillet selv, men fikk lånt det én dag, og jeg ble nesten avhengig. Det var utrolig moro. Skal garantert skaffe meg det ... Må bare skaffe penger. For min del var dette mye morsommere enn Super Mario 64 DS og Wario Ware Touched!. Jeg ble liksom aldri lei av Polarium, og det er et enkelt spill man tar fram når som helst, enten man skal spille i 5 minutter eller 1 time.
 
#3
For meg så har jeg to spill som jeg synes ser morsomme ut. Det ene er mr. Driller og det andre er Polarium. Og grunnen til at Polarium er med er nettopp fordi jeg hadde lest det du skrev ett annet sted. Så, hvilket burde jeg skaffe meg? (begge ser ganske puzzlespill aktige ut, tar jeg feil?)
 
#4
Jeg lurer også på hvilket spill jeg burde skaffe meg. Polarium ser jo ganske artig ut, men Wario Ware frister også sterkt. Noen som har prøvd Wario Ware, som kan si litt om det?
 
#5
Opprinnelig skrevet av Freezar
For meg så har jeg to spill som jeg synes ser morsomme ut. Det ene er mr. Driller og det andre er Polarium. Og grunnen til at Polarium er med er nettopp fordi jeg hadde lest det du skrev ett annet sted. Så, hvilket burde jeg skaffe meg? (begge ser ganske puzzlespill aktige ut, tar jeg feil?)
Jeg har ikke testa Mr. Driller, så jeg vet ikke så mye om det. Men begge er puzzle-spill.

Jeg lurer også på hvilket spill jeg burde skaffe meg. Polarium ser jo ganske artig ut, men Wario Ware frister også sterkt. Noen som har prøvd Wario Ware, som kan si litt om det?
Jeg ville rett og slett gått for Polarium. Jeg har Wario Ware Touched!, og det blir ganske fort kjedelig egentlig. Det er fortsatt et godt spill, men av de to ... Gå for Polarium! Wario Ware er som kjent en hau med microgames (små spill) du skal gjennom, samt noen litt større små-spill (bosser). Det er artig i 2-3 timer, men så blir det litt kjedelig. Polarium følte jeg at jeg aldri ble lei av den tiden jeg lånte det (spilte det vel totalt i ca. 2 timer). I tillegg inkluderer som sagt Polarium en 2-Player.
 
#7
Opprinnelig skrevet av supermario@13.03.2005, 15.38
Er ikke pokemon dash noe bra, har det ikke multiplayer?
189367​
Pokémon dash er noe dritt. Det er ganske artig på den første banen, men du blir lei etter det. Du kan ikke velge pokémon,er alt for ensformig og ganske lett. Man kan kun spille multiplayer vis alle har spillet.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Pyro+13.03.2005, 18.09-->
<!--QuoteBegin-supermario
@13.03.2005, 15.38
Er ikke pokemon dash noe bra, har det ikke multiplayer?
189367​
Pokémon dash er noe dritt. Det er ganske artig på den første banen, men du blir lei etter det. Du kan ikke velge pokémon,er alt for ensformig og ganske lett. Man kan kun spille multiplayer vis alle har spillet.
189443​
[/b]
Det trengte æ virkeig, hadde tenkt å kjøpe det..
Du reddet skinnet mitt... :svette:
 
#9
For all del ligg unna WarioWare, største drittspillet jeg har spilt på lenge. Fikk lyst til å selge hele DS'en etter å ha spilt det. Spillet er fult av minispill som det tar 2 sekunder å fullføre, og samtlige er så banale enkle at de aldri blir en utfording, og er bare innmari kjedelig å spille. Det er gøy den første halve timen du spiller det, men da har du allerede spilt halvparten av alle minispillene.



Så fikk jeg ut litt frustrasjon i dag også...
 
#10
Opprinnelig skrevet av smached@14.03.2005, 10.27
For all del ligg unna WarioWare, største drittspillet jeg har spilt på lenge. Fikk lyst til å selge hele DS'en etter å ha spilt det. Spillet er fult av minispill som det tar 2 sekunder å fullføre, og samtlige er så banale enkle at de aldri blir en utfording, og er bare innmari kjedelig å spille. Det er gøy den første halve timen du spiller det, men da har du allerede spilt halvparten av alle minispillene.



Så fikk jeg ut litt frustrasjon i dag også...
189658​

Det er hele poenget med spillet at alle Minispillene tar 2-3 sekunder. Det har "Re-play value" og du blir avhenging! det er et av de beste lanserings spillene bortsett fra Mario 64 DS. Det er bare du som er vanskelig.
 
#11
smached: Du er en idiot. Selv om WarioWare slik det blir presentert i Touched ikke er særlig nyvinnende, er det likevel et utmerket spill i ekte WarioWare stil. Minigamesene er stortsett litt for enkle, men når du kan unlocke geniale ekstrating som hoppespillet (Du tegner streker for å få en kule å sprette høyest mulig oppover) og papirflyspillet (Du prøver å holde et papirfly i stabil flukt ved å blåse i mikken) kan du gjøre langt verre ting enn å kjøpe Wario.
 
#12
La han bahre være Impywimpy. Han ser ikke genialiteten i spillet. Jeg tør å vedde alt jeg eier på at han sitter på Nintendo Forumet og spammer og later som om han har peiling.
 
#13
Jeg ytret bare en mening. For meg ble bare minispillene for enkle til at jeg klarte å more meg med den. Men rett skal være rett, noen få av de holder høy kvalitet. Men det å poppe ballonger, å tegne en strek mellom en gutt og en jente, føre en fyrstikke over noen stearinlys, tenne fyrstikka ved å føre den raskt over esken, blåse i mikrofonen, ble bare for banalt for meg. Kall meg gjerne sær og vanskelig hvis flertallet liker slikt.
Jeg leste anameldeser som roste dette spillet, og utfra det så bestemte jeg meg for å kjøpe det. Nå ser jeg rett og slett ikke hva som gjør dette spillet så bra som anmelderne sa. Minispillene i SM64 DS ville alene utgi et bedre spill enn dette, synes nå jeg.


Og blizzy, du tapte alt du eide. Jeg holder meg langt unna nintendo forumet, større konsentrasjon av fanboyisme skal man lete lenge etter.
 
#14
Opprinnelig skrevet av smached@14.03.2005, 11.37
Jeg ytret bare en mening. For meg ble bare minispillene for enkle til at jeg klarte å more meg med den. Men rett skal være rett, noen få av de holder høy kvalitet. Men det å poppe ballonger, å tegne en strek mellom en gutt og en jente, føre en fyrstikke over noen stearinlys, tenne fyrstikka ved å føre den raskt over esken, blåse i mikrofonen.

189700​
Det er hele poenget med spillet da.
 
#15
Hele poenget med gran turisimo 4 er å kjøre race og kjøpe og tune biler. Temmelig kjedelig for meg altså. Kanskje smached ikke liker dette spillet Blizzy? Slutt å trolle da, mon..
 
#17
Kjøpte meg nettopp Aphalt urban GT. Det er FAKTISK bra! det syns jeg er en bra lanseringstittel. Så min konklusjon av de beste spilla å starte med er følgende:


1. Super Mario 64 DS
2. Warioware Touched
3. Asphalt Urban GT.

Men selvfølgelig varierer dette etter smak.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#18
Gleder meg til det kommer noen ordentlige rollespill som både er nyskapende og med en fengende historie!
Har DS selv men kun Metroid demoen. Lurer på om jeg skal kjøpe Wario Ware Touched eller project Rub aka. Feel the Magic xy/xx.
Noen som kan fortelle meg hvilket som bør kjøpes?
 
#19
Opprinnelig skrevet av Grønn Zebra@14.03.2005, 17.38
Gleder meg til det kommer noen ordentlige rollespill som både er nyskapende og med en fengende historie!
Har DS selv men kun Metroid demoen. Lurer på om jeg skal kjøpe Wario Ware Touched eller project Rub aka. Feel the Magic xy/xx.
Noen som kan fortelle meg hvilket som bør kjøpes?
189927​
Project Rub har jeg ikke testa, men selv synes jeg Wario Ware Touched! ble alt for kort. Jeg gikk ganske fort lei av det rett og slett.

Nei, eneste DS-spillene jeg kan anbefale er Super Mario 64 DS og Polarium. Mini-games'a du finner i Super Mario 64 DS er etter min mening morsommere enn de du finner i Wario Ware Touched! også.
 
#20
Opprinnelig skrevet av smached@14.03.2005, 11.37
Og blizzy, du tapte alt du eide. Jeg holder meg langt unna nintendo forumet, større konsentrasjon av fanboyisme skal man lete lenge etter.
189700​
Jeg ser det.

http://www.nintendo.no/forum/profile.php?id=1177

Tviler litt på at flere kaller seg smached. Og din selvvalgte tittel, Informer, kan tyde på at blizzy også hadde rett når han sa: "(...) og later som om han har peiling"

Btw, sorry for off-topic.