Hvilket lanseringsspill bør jeg skaffe meg?

#41
Da var det på tide å skrive litt om spillet. Det første jeg tenkte når jeg raste igjennom førstebrett på rekordtid var at spillet var superlett og hadde mangel på utfordring. Vel, nå, etter ca. en times spilling så er det inntrykket borte, ettersom jeg kun har fullført første brett. :svette: Det kan ha noe med at jeg suger i slike typer spill, men jeg merker på meg selv at jeg har begynnt å bli bedre.

For dere som ikke har peiling på hva jeg snakker om, så ta en titt på en liten anmeldelse og se på noen bilder. Poenget i spillet er rett og slett å borre seg fra topp til bunn, og det uten at lufttanken går tom (med andre ord; tidspress). Men dette tidspresset er kun (etter det jeg vet, har som sagt ikke spillt mye) i storymodus. Spillet har også tre andre modus man kan skjekke skilla sine på, disse heter: Pressure driller, time attack driller og dristone driller.
Pressure Driller går ut på å flykte fra en stor drill som sakte men sikert sikkrer din død mens du febrilsk skyter missiler på den. Time Attack driller har jeg ikke fått testet, men jeg regner med at navnet forklarer alt. Dristone driller går derimot ikke ut på å skjerpe hjernen under ett massivt tidspress fordi lufttanken går ned 1% etter hvert drill (man kan plukke opp luftforsyninger under veis, men her er det færre enn i de 3 andre modusene).

Multiplayer-delen har jeg ikke fått testet ennå, men linking via kun ett spill lar deg og vennene dine kun spille imot hverandre i ett brett (ganske kjipt for meg ettersom høyst sannsynlig ingen andre kjøper dette spillet).

Ja, det er da det jeg kan si om spillet så langt. Jeg kan også legge til at jeg tror levetiden på dette spillet er lenge. Men det kan jeg komme tilbake til.


Edit:

Hvis man er på leting etter spill som bruker DS-ens muligheter fullt ut så styr unna dette spillet. Jeg synes spillet ble hakket vanskeligere å styre med pennen, ja, det kan hende jeg trenger trening, men hvis jeg erstattet pennen med tastene så ble spillet mye enklere og det var lettere å drille de firkantene man ville drille.
 
#43
Er det et virkelig spørsmål, eller bare sånn nesten spørsmål? du hadde liksom ikke nok spørsmåls-tegn etter til at jeg kan være HELT sikker...
 
#44
Hvorfor ikke bare svare istedenfor å gjøre det mer vanskelig?

Du får kjøpt japanske og amerikanske spill på lik-sang. Det står faktisk på siden hvis du hadde brukt øya litt bedre.

Under DS kategorien finner du:

Games (JPN)
Games (US)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#45
:ler: Du er så stygg, Martin.

Jeg så forresten DS i butikken idag for første gang. Hvorfor er homo-coverene egentlig så tykke? Blæ, jeg greier ikke bestemme meg for Zoo Keeper eller Polarium. :(
 
#46
Mr. Driller!!!!!1 (føler at jeg er den eneste personen her i verden med ett eksemplar av spillet :()
 
#47
Opprinnelig skrevet av Eulogy@15.03.2005, 21.25
Hvorfor ikke bare svare istedenfor å gjøre det mer vanskelig?

Du får kjøpt japanske og amerikanske spill på lik-sang. Det står faktisk på siden hvis du hadde brukt øya litt bedre.

Under DS kategorien finner du:

Games (JPN)
Games (US)
190701​
Akkuratt det mente jeg også. At han kunne se litt nøyere etter istedet for å spørre spørsmål som krever maks 3 minutter med undersøkelse. PLUSS at han hadde 10 spørsmålstegn etter... stemmer ikke det?????????????????????????????????????????????????????????????????????

Baronen: jeg tror jeg kjøper Wario Ware, men er litt i tvil. jeg kjøper iallefall ikke det same som deg, slik at vi kan linke =D
 
F

Fenris

Gjest
#48
Jeg vet ikke om du liker kategorien, men det er Puzzle-spill. Jeg er selv ingen stor fan av kategorien, og ville ikke kjøpt noen av dem. Men nå snakker vi om deg, og i ditt tilfelle ville jeg kjøpt Polarium. Zoo Keeper virket som et dønnkjedelig spill, men det er min mening. Har du Feel The Magic/Project Rub?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#49
Feel the Magic har jeg, og det er veldig knall. :D Puzzle-spill pleier heller ikke jeg å kjøpe i fleng, men på håndholdte konsoller så er det er ganske annerledes. Jeg hadde egentlig tenkt å gå for Polarium, men så leste jeg Eurogamers re-review av Zoo Keeper, og da fikk jeg nesten mer lyst på det. Jeg elsker uansett Flash-versjonen, forstår du. Jeg tror jeg kjøper Polarium først, og heller Zoo Keeper senere.

Freezar: Shadar har det han også. :)

Martin: Hmm. Wario Ware er det ikke multiplayer på uansett ...? Jaja, heia deg ivaffal.
 
#50
Vurderer også drill-tingen. som sagt er jeg usikker.

Hvis jeg kjøper Wario Ware kan jeg sitte og spille, mens du later som om jeg har lagd et game også kan du søke etter det?
Næh. Dårlig idè.
*whine* Jeg vet ikkeeeheheheeee.
 
#51
Vel, jeg har nå prøvd ut multiplayerdelen på mr. Driller (da med kun ett spill, som betyr at bare en bane er spillbar) og det fungerte greit. Banen var 300m dyp, altså 300 "klosser" dyp, noe som er en passende lengde til multiplayer. Nå fikk jeg riktignok ikke noe motstand, ettersom kameraten jeg spillte mot var negativt innstillt (og spillte med pennen).

Må vekk fra skjermen, bare spør hvis det er noe du lurer på angående spillet.
 
F

Fenris

Gjest
#52
Godt valg, Baronen. :)

Jeg er meget keen på en DS, men jeg har ikke penger for øyeblikket. Foreldrene mine skylder meg en god del, 600,- faktisk. Etter det skal jeg gjøre småjobber hjemme i huset, som å vaske stua, kjøkkenet o.l.

Hvilke spill har du til den?
 
#53
Tror jeg får meg en DS i morgen. Lefdal i Oslo et sted skal få inn nye, så da sender jeg pappa på butikken :p Tror jeg kjøper meg Mario, også får jeg håpe på at noen andre her jeg bor er "barnslige" nok til å kjøpe et Nintendo produkt. Håper ikke du også det Zico?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#54
Opprinnelig skrevet av Fenris@15.03.2005, 22.11
Godt valg, Baronen. :)

Jeg er meget keen på en DS, men jeg har ikke penger for øyeblikket. Foreldrene mine skylder meg en god del, 600,- faktisk. Etter det skal jeg gjøre småjobber hjemme i huset, som å vaske stua, kjøkkenet o.l.

Hvilke spill har du til den?
190741​
Til DS-en min har jeg foreløpig Mario 64 DS, Feel the Magic og Band Brothers. Mario kjøpte fordi jeg aldri spilte det originale noe særlig (hadde ikke N64 selv, skjønner du), Feel the Magic fordi jeg trengte et show-off minigame-basert spill, og Band Brothers fordi det råkker alvorlige mengder rumpe på multiplayer. Når det gjelder Polarium, så er det eneste hullet i planen min det at jeg ikke har råd. Eller, jeg har råd, men da må jeg droppe andre saker og ting. :(

Jeg anbefaler virkelig DS. Personlig syns jeg det er en håndfull gode spill ute nå, men bare tenk på alle som kommer snart, og alle mulighetene med Touch Screen, og to skjermer. God investering, særlig hvis du kjøper den til 1000 spenn - da er du bare ymse 400 unna, Fenris. ;)
 

Lodin

Der Waaaah
#58
Opprinnelig skrevet av karamba@16.03.2005, 11.49
Litt lyst på en DS, og tenkte på å kjøpe Sprung? noen som har noen erfaringer med det? Virker artig:p
190921​
Har du spillt noen sånne kjipe hentai spill som Water Closet eller Who wants to meow meow? Forestill deg de uten all pulinga og du har konseptet. :(
 
D

Deleted member 91

Gjest
#60
Opprinnelig skrevet av blizzy@16.03.2005, 11.54
Ingen såvidt jeg vet her på Spillegal har det. Vurderer selv å få tak i Band brothers, kan man spille gitar på det?  =D
190926​
Ja. =D Altså, man spiller de forskjellige instrumentene som er med på låtene.

Karamba: IKKE Sprung. Bare ... nein.