Hvor ser du spilling i år 2050?

Hva spiller vi/spiller vi på i år 2050?
Blir det Halflife 17, Doom 21, Warcraft 23 osv?
Eller spiller vi nye formater?

jeg tror nokk vi spiller med sånne 3d brille greier som gjør sånt at det gjør vont når du blir skytt på eller banka opp. Jeg tror vi har de gode gamle playstation og nintendo da også, og de gamle seriene som FF, MGS, HL, Doom osv!

Lodin

Der Waaaah
Jeg trur Grant Morrison får rett når han i "The Invisibles" spår at vi kommer til å få spilla via spray. På den annen side så spår han også at verden kommer til å ende den 22 Desember 2012 så hvem vet.

SHDR

Gullmedlem
Amerikanske tegneserieforfattere ripper alt for mye av Warren Ellis og Garth Ennis i disse dager. Tide pool filled with hallicugenic crabs? Høres skremmende ut som hva Spider Jerusalem proklamerte back in the day. Kvasi-intellektualisme og forsøksvis provoserende humor. Mislykket.

Uansett: Jeg ser for meg at vi, så mye som videospillbransjen har stagnert, holder på akkurat som nå. Mennesket er et altfor sosialt vesen til at vi vil spille via briller eller hjelmer, og videospill er heller ikke dop. Ergo vil vi, slik vi gjorde for 25 år siden, spille med joysticker og joypader på TV. De vil kanskje se littegrann annerledes ut, men det vil jo vise seg etterhvert. Forvent papirtykke OLED-skjermer og directional-positional audio.

Jeg er en dårlig langtidsspåmann. Jeg får se om jeg får inspirasjon utover dagen.

Tror ikke det er spillene vi bør tenke på. Det er teknologien innen multimedia vi bør lure på hvordan blir. Hvis vi en gang ser på holografiske filmer, så vil det være slik vi også sitter å spiller spill. Mulighetene ligger ikke i spillene, men mediet vi spiller på (altså hvor lyden kommer fra og hvor bildene blir fremvist - lerretter? Veggen? Holografisk?).

Men Virtual Reality tror jeg ikke blir like populært som en skulle tro, hvis ikke det blir sånn som i Matrix.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Samme som soppe. Vi kommer til å sitte der med 3-D briller, Virtual hansker, Virtual støvler og en svææææær arkade maskin. ;)

i 2050 kommer vi til å være inne i spillet ved bruk av foreksempel 3D briller og sånne hansker og greier...

altså helt vanvitig sykt trur jeg det kommer til å bli..

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Shadar@07.08.2004, 10.34
Amerikanske tegneserieforfattere ripper alt for mye av Warren Ellis og Garth Ennis i disse dager. Tide pool filled with hallicugenic crabs? Høres skremmende ut som hva Spider Jerusalem proklamerte back in the day. Kvasi-intellektualisme og forsøksvis provoserende humor. Mislykket.
83935​
Tydelig at du ikke leser nok serier min venn. For det første er Grant Morrison som de fleste gode serie forfattere fra England og for det andre så blei fyrens første serier allerede gitt ut på 80 tallet.
Han ligger lett på samme nivå som Ellis og Ennis forfattermessig.

SHDR

Gullmedlem
Ah. :flau:
Hadde en litt ekkel følelse av at Grant Morrison var en større ringrev enn jeg gav ham cred for. Det eneste jeg har lest av ham er The Filth, og mens det var veldig smart og velskrevet, synes jeg det la seg litt i Ellis' og Ennis' territorium med sin overdrevne vold, spenstige språk og overall Spider Jerusalem-ness. Slik det ligger an nå, og litt lesing og titting rundt, får jeg følelsen av at det heller er Ellis som har rippet Morrison enn noe annet.

Men dude? Du er ganske velbefaren innen de tegnede ruter. Er du på noen måte enig i at den vulgær-sofistikerte stil som Ellis og Morrison representerer kanskje begynner å bli litt mye av det gode?

Og er The Invisibles prioritert foran eller bak Cerebus? Det er de to seriene jeg lukter på i disse dager.

D

Doctor Downs

Gjest
James Bond Har levd i over 40 år. Hvorfor skal ikke Solid Snake også? :)

Dewt er umulig å si hvordan ting vil være om 50 år, men det går jo an å gjette litt:

- Spillkonsoller er ikke større enn de trenger å være.
- Lufttrykk, "smerte" og lignende vil kunne skrus av og på som vi gjør med Force Feedback/vibrasjon i dag.
- Spillene vil være enda mer tilnærmet filmer, om ikke det også da er et konsept som er "utgått".
- Bærbare konsoller ser jeg for meg som solbriller med skjerm i det ene glasset og en liten plass til å sette spillet rundt ved øret.
- Alt vil være online (noe jeg i grunn kan klare meg helt fint uten.
- Det meste vil være basert på avgifter, og man er sjeldent ferdig med å betale for et spill etter du har kjøpt det.
- TV-spill vil utgjøre en langt større andel av underholdningsmarkedet.

Har ingen tro på at det blir så fryktelig andeledes. Jeg tror spillene vil bli bedre, og maskinene vi spiller på. Grafikken nesten se helt ekte ut.

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Shadar@08.08.2004, 11.51
Men dude? Du er ganske velbefaren innen de tegnede ruter. Er du på noen måte enig i at den vulgær-sofistikerte stil som Ellis og Morrison representerer kanskje begynner å bli litt mye av det gode?
84261​
Personlig har jeg ikke noe problem med at en serie går meg litt over hodet. Særlig i en serie som The Invisibles blir det lett litt vel mye å holde styr på. Derfor er det veldig greit med sider som The Bomb som tar for seg hvert nummer og analyserer dyptgående. Da slipper man å tenke så fryktelig mye.
Men skjønner godt at folk kan bli litt lei av å bli "sett ned på intelektuelt" i lengden.

Og er The Invisibles prioritert foran eller bak Cerebus? Det er de to seriene jeg lukter på i disse dager.
Har ikke lest mye Cerebus så jeg vil ikke utale meg for mye om den. Den virker i alle fall veldig lik Bone i både setting og fortellerteknik.
Desuten tror jeg ikke det er lurt å be meg sammenligne den med The Invisibles siden denne fint kommer inn på min top 5 liste over serier noensinne.

noe lignende .hack serien hadde vel kanskje vært en tanke =P Tviler på at det blir så veldig mange flere mgs eller doom spill. Men jeg er ganske sikker på at det blir laget noen remakes når VR teknologien kommer. Når enn det er =P

Opprinnelig skrevet av soppe@06.08.2004, 23.38
jeg tror nokk vi spiller med sånne 3d brille greier som gjør sånt at det gjør vont når du blir skytt på eller banka opp...

haha...Gleder meg til å teste playboy mansion XXX edition(eller whatever) i en sånn en :p .

EDIT: oh shit, du var visst før meg med den der Haggar....
Jaja, da er jeg ikke den eneste her som kommer til å kjøpe det da hvertfall :p .

Ser for meg framtidas horer som slike VR maskiner som står på tusenfryd og slikt :p .

"Liggetur= 50kr"
"sugetur= 20kr"
"Vennligst ikke legg igjen kondomer, søppel, vesker, papir eller lignende inne i horomaskinen"

Vi må ha ett SG-Gjenforenings treff om 46 år... :)