Hvordan tjene penger på WoW

Hei, dette ser ut til å være den 100000'ende wow topicen.. Så sorry for det..

Men jeg mener at alle som spiller wow burde få lov til å vite hvordan man best kan tjene litt penger. Og da snakker jeg ikke om de vanlige måtene der man tjener litt penger, men jeg snakker om de som får epic mount med en gang de når lvl 60 osv. Har sett noen guider på internett der de forklarer hvordan men kan tjene STORE penger, men disse guidene koster jo oxo ekte penger... Og jeg gidder IKKE å kjøpe gold på e-bay eller noe, det blir liksom for dumt? eller hav mener dere?

Kom gjerne med tips :)

Mitt tips er enkelt og greit: velg Skinner / Miner som proffesions... Da her du gode penger på ikke alt for lang tid. Ikke er det alt for vanskelig heller...

Men det finner mange andre metoder også, så vær så snill å hjelp :D

Gjør som meg =) Grind , grind og grind, og helst Humanoids.

Du får penger, shizzle du kan selge, og av og til får man tilogmed epics (lvl 40 + mobs, såvidt jeg vet)

Putt noen av de tinga på AH, selger bedre enn fleste tror. 1 wildvine kan for eksempel gå for 40s - 1g =I

Kjøp billig moon/rune-cloth og selg dem dyrt, det gjorde jeg =D

Jeg tror faktisk mining/skinning er en stor del av det hele ja... Det er også mange som er heldige og får fittefeite epic drops...

Er level 17 nå men som level 13 hadde jeg 3g som jeg hadde fått bare av mining...såvidt jeg vet er ikke 3g vanlig for en level 13...

Min lvl 53 har ikke mye å skryte av derimot, med hele 50ish g... :(

Først og frems må du kunne komme deg på WoW!

Men til det seriøse.. Tanaris finner du Gusting Vortex (lettest med hunter selvsagt) som er et vind element, og disse dropper Breath of wind med runtd 60% drop rate. Dem går for 1-2g per stk.

Ellers så finner du sikkert andre vind elementer i høyere level områder som man finner litt oftere enn Gusting Vortex i Tanaris :(

Shimmering flats er bra for farming av elemental wind, har 3 nu. :)

Ta av deg alt som heter klær og dans utafor AH eller banken. Funker sikkert best visst du er female. Helst alliance, fordi det er turnof å se på ett halvrottent kvinnemenske eller en naken ku.

Men altså. Virker som enchantere tjener noe sinnsykt mye? Syntest jeg såg en tass som skulle ha noe og 100g for en enchant.

Farme alle typer cloth og selg det på AH!

kan tjene sinnykt store mengder med gull på det.

Jeg tjente f.eks 25G på å selge Silk Cloth på AH etter at jeg hadde tatt SM og uldaman ett par ganger.

For ikke så lenge siden ble det laget et bordell på Ravencrest, hvor en fyr samla masse jenter og, ja du vet.. Er jo en fin måte å tjene litt cash på? ^_^

Opprinnelig skrevet av Inline@01.06.2005, 23.38
Ta av deg alt som heter klær og dans utafor AH eller banken. Funker sikkert best visst du er female. Helst alliance, fordi det er turnof å se på ett halvrottent kvinnemenske eller en naken ku.

Men altså. Virker som enchantere tjener noe sinnsykt mye? Syntest jeg såg en tass som skulle ha noe og 100g for en enchant.
228781​
De tar mye fordi det koster ekstremt å lage det.

Opprinnelig skrevet av Seadog@01.06.2005, 23.34

Men til det seriøse.. Tanaris finner du Gusting Vortex (lettest med hunter selvsagt) som er et vind element, og disse dropper Breath of wind med runtd 60% drop rate. Dem går for 1-2g per stk.

Ellers så finner du sikkert andre vind elementer i høyere level områder som man finner litt oftere enn Gusting Vortex i Tanaris :(
228778​
Breath of Wind
4 Silver 1133 60.3% :blunk:

http://www.thottbot.com/?i=4648

EagleJin

Bear Necessity
Med min siste karakter hadde jeg 11 g innen level 14. Ganske enkelt med herbaliasing. Trengte ikke høy level i yrket en gang.

20 silverleaf = 40s-1g
20 Earthroot = 60s-1,2g
20 Briarthorn = 1g-2,5g

Disse tre har jeg solgt en del av siden de er så lette å finne. Skal ikke så alt for stor innsats til for å få 20g.

Opprinnelig skrevet av Frenzy@01.06.2005, 23.39
Farme alle typer cloth og selg det på AH!

kan tjene sinnykt store mengder med gull på det.

Jeg tjente f.eks 25G på å selge Silk Cloth på AH etter at jeg hadde tatt SM og uldaman ett par ganger.
228782​
25G i bare silk cloth? Jeg får skjeldent solgt en stack med silk for mer en 50s.. Hvor mye hadde du da?

Opprinnelig skrevet av Crizpy+02.06.2005, 19.53-->
<!--QuoteBegin-Seadog
@01.06.2005, 23.34

228778​
Breath of Wind
4 Silver 1133 60.3% :blunk:

http://www.thottbot.com/?i=4648
229088​
[/b]

4 Silver til Vendor, alt fra 1-2G på AH.

Vanskelige og få tak i på lavere levels. (Rare monsters i tanaris)

gadd ikke å lese igjennom hva folk har skrevet, men jeg hadde 120gold når jeg var lvl 36 bare på å mine og lage bagger med tailoring.
tjener rundt 2gold for 10xMithril ore og 3gold for 1xRunecloth bag (14slots)

Tailoring er vist ganske nyttige greier.
Men lurer på om jeg kansje begynner og tjene en del når jeg får Dragonscale leatherworking?

Opprinnelig skrevet av Seadog@04.06.2005, 14.37
Men lurer på om jeg kansje begynner og tjene en del når jeg får Dragonscale leatherworking?
229652​
jeg tror du ikke tjener så innigranskauen mye.
for det koster jo en del å få tak i tingene du trenger for å lage det noe

Engineering tjener man ikke en drit på. =( Jeg kan lage Iron Grenades av Iron, silk å Heavy Blastin Powder.. En stack (10) selger for 50s til vendor..
Som jeg sa, for 1x Iron Bar, Heavy Blasting Powder og Silk cloth så lager jeg fra 2-4 stk. =/

Noen som har noe tips på hvordan tjene noe på Engineering?