Hvorfor kan de ikke bare la oss være ifred!

Status
Stengt for ytterligere svar.
ja, hvorfor tror dere det tar så lang tid før spill kommer ut i europa?
jo, utvikklerne må jo lage egne versioner for f.eks tyskland
i Frankrike er det f.eks ikke lov til å selge spill med rødt blod! det må være grønt :doh:

Opprinnelig skrevet av Toz@12.12.2004, 13.03
i Frankrike er det f.eks ikke lov til å selge spill med rødt blod! det må være grønt :doh:
148133​
Would that be a full-of-shit-statement?
Uansett, så tror jeg at spill påvirker oss så absolutt. Vi er bare for tøffe for å si noe annet. Alt påvirker folk. Det er bare noe ekstra man trenger for å føre det videre ut i livet. Som disse forbanna yanksa.

Opprinnelig skrevet av MattMan+12.12.2004, 12.08-->
<!--QuoteBegin-Toz
@12.12.2004, 13.03

148133​
Would that be a full-of-shit-statement?
Uansett, så tror jeg at spill påvirker oss så absolutt. Vi er bare for tøffe for å si noe annet. Alt påvirker folk. Det er bare noe ekstra man trenger for å føre det videre ut i livet. Som disse forbanna yanksa.
148134​
[/b]

jeg snakka med en som jobba i en spillebutikk og som hadde litt peiling om hvorfor blant annet wow kom så seint til europa, og da sa han at alle spill i frankrike er lovpålagt å ha f.eks grønt blod, altså ikkeno rødt blod i frankrike...

er sant nok det. et annet eksempel er at i spillet carmageddon i tyskland ble for blodig når du kjørte på mennesker å blodsølet kom, så menneskene ble byttet ut med roboter som lekte olje når du kjørte på dem. :ler:

å det er fakta f...

Kan ikke se bort ifra det faktum at noen mennsker som ikke er 100% i toppen blir litt påvirket av TV-spill.

Folk er skikkelig jævelig til å skrike ulv, det er også sant. Var en amerikansk offiser som sa at regelmessig spilling av voldelige spill var det samme de gjorde I hæren. Systematisk fjerne den blokkeringen vi mennesker har som gjør at vi ikke tar liv. Ulv Ulv.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Opprinnelig skrevet av Scwepps@12.12.2004, 00.49
er sant nok det. et annet eksempel er at i spillet carmageddon i tyskland ble for blodig når du kjørte på mennesker å blodsølet kom, så menneskene ble byttet ut med roboter som lekte olje når du kjørte på dem.  :ler:

å det er fakta f...
148143​
Husker fortsatt skuffelsen av å se at blodet i Doom var grønt. <_<
Dette ble da kjøpt i Tyskland.

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Toz@12.12.2004, 12.11
jeg snakka med en som jobba i en spillebutikk og som hadde litt peiling om hvorfor blant annet wow kom så seint til europa, og da sa han at alle spill i frankrike er lovpålagt å ha f.eks grønt blod, altså ikkeno rødt blod i frankrike...
148135​
Likefullt et full-of-shit-statement. Grunnen til at WOW dukker opp senere i Europa er at det tar tid å sette opp et helt nettverk for MMOer. Blizzard velger kun å fokusere på et marked av gangen. Samma grunn til at City Of Heroes fortsatt ikke er sluppet nesten et år etter den Amerikanske launchen.
Forøvrig er ikke rødt blod noe problem i Frankrike. Bare i Tyskland de følger det reglemanget og de har stort sett begynt å gå vekk fra det der og.

Vi må nok vente noen år til før spill blir mainstream og akseptert av samfunnet. Akkurat samme situasjon som film, tegneserier og rock har vært i tidligere.
Men ting skjer, bare se på hvordan Norske aviser ukentlig spanderer helsider på å anmelde spill. Viser jo at ting er i ferd med å endres.

Opprinnelig skrevet av CockMcBalls+12.12.2004, 17.22-->
<!--QuoteBegin-Scwepps
@12.12.2004, 00.49
er sant nok det. et annet eksempel er at i spillet carmageddon i tyskland ble for blodig når du kjørte på mennesker å blodsølet kom, så menneskene ble byttet ut med roboter som lekte olje når du kjørte på dem.  :ler:

å det er fakta f...
148143​
Husker fortsatt skuffelsen av å se at blodet i Doom var grønt. <_<
Dette ble da kjøpt i Tyskland.
148164​
[/b]

Men tenk, du ble jo skånet for alt det slemme, mens du plaffet ned masse shizzle. <_<

broren min kjøpte GTA 2 (18 år) til meg i julegave da han var 12 (jeg var 14), men det likte ikke foreldrene mine så de leverte tilbake spillet og klaget. var ikke så farlig ,jeg fikk et nytt spill, men det sier litt om hvor mye noen av de som selger spill bryr seg om aldersgrensene. hvem som helst kan altså få tak i et spill for voksne, hvis de bare prøver å kjøpe det på rett sted.

Lodin

Der Waaaah
Nå finnes det jo faktisk ikke noe lovverk mot å selge spill med diskutabelt innhold til mindreårige dah. Hvorvidt dette er ett problem skal ikke jeg uttale meg om, men butikkene kan foreløpig selge til hvem de vil.

People! People topicet er ikke bare om overdiven krittik av volds spill, men også om at folk ser på oss som spiller en del som late ukreative sveklinger med store sinns lidelser.

Opprinnelig skrevet av delta zai@13.12.2004, 04.55
People! People topicet er ikke bare om overdiven krittik av volds spill, men også om at folk ser på oss som spiller en del som late ukreative sveklinger med store sinns lidelser.
148266​
Og hva er ukorrekt med dette? De fleste g33ks er jo ikke spesielt samfunnsengasjerte, like lite fysisk sterke? :)
Nå er jo barske-SG et unntak, men likevel? Ta en titt på OsloLan // TG.

Uansett er Revan på villspor. Vi, den norske befolkningen har ikke gjennom lengre tid blitt påvirket av media til å tro at alle er ute etter oss. Det er derfor vi ikke kan kjøpe pang-pang på rimi, eller skyter våre venner og fiender; selv om vi har spilt GTA og Manhunt, vi også.
Poenget mitt var, som du tydligvis ikke skjønte, at disse ting skjer i USA, right? Nå blir det sikkert snart forbundt å selge volds-spill i Norge også, fordi folk i USA dreper/blir drept av dem. Maaaaaange, og da mener jeg mange, unge personer, som er under 18 år, spiller slike voldelige spill. Men vi blir ikke påvirket her i Norge, fordi det er et sunt og friskt land. Foreldrene grøsser over hvor voldelige disse spilla er, som GTA og Manhunt. Men, blir vi påvirket? Nei. Jeg tror ikke det er mange ungene som mener at disse spillene er blodige, på en gal måte. Er det ikke da bedre at man spiller gærning på spill, istedenfor å gjøre tingene på ekte?

Jeg synes det blir for dumt, når alle anmelderne og disse her politikerne vil forby spilla, fordi de mener de er ultra-voldelige, og skader sinnet. Og enda har ingen reagert enda, men folk i Statene har det, og da er jo sjangsene like store for at vi gjør det, i lille Norge. Jeg synes ogsp at aldersgrenser blir for tåpelig. Det er derfor jeg ikke blir lett påvirket av filmer og spill.

Poenget er at jeg er ingen geek viss det innebærer og være super skole flink!
på ungdoms skolen jeg gjore jeg det passe bra, hatet de fleste av lærerne og syns skolen var totur.
Men jeg lever for spill! Jeg er den mest spille gale i klassen.
Men kan ærlig ikke si at jeg er en sveklig er ikke så grusomt sterk.
Men greier av og løpe en stund uten og stope opp og få totalt anfall.

Alikevell er det folk som syns jeg er giga geek når jeg sier jeg har vært på et data lan i helgen.

Opprinnelig skrevet av delta zai@13.12.2004, 07.13
Poenget er at jeg er ingen geek viss det innebærer og være super skole flink!
på ungdoms skolen jeg gjore jeg det passe bra, hatet de fleste av lærerne og syns skolen var totur.
Men jeg lever for spill! Jeg er den mest spille gale i klassen.
Men kan ærlig ikke si at jeg er en sveklig er ikke så grusomt sterk.
Men greier av og løpe en stund uten og stope opp og få totalt anfall.

Alikevell er det folk som syns jeg er giga geek når jeg sier jeg har vært på et data lan i helgen.
148317​
Det høres litt ut som om du ikke er så.. sportslig, bare veldig interessert i spill. Jeg og er faktisk det, største nerden. Har greie på alt mulig innen spill, men så er jeg og veeeeldig god i fotball, og veldig rask. Synes dette er perfekt jeg. Jeg er i form, har mange venner som synes jeg er kul, og min store spillinteresse blir samtidig stimulert.

:tommelopp:

På samme måte som filmer får en aldersgrense, mener jeg filmer bør få samme aldersgrense. Det er opp til hver enkelt av våre foreldre å bestemme om vi burde få lov til å spille eller se filmer med vold eller sex.

Hvis man er 12 så er det egentlig ikke så rart at foreldre ikke liker at ungene plaffer ned folk ut igjenom ruta på bilen, eller bruker sniper rifla for å zoome in på hoder, fnise litt, og så skyte? Virtuelt riktonok.

Det er trist hvis en åndsfrisk 16 åring blir nektet å spille GTA av sin mor eller far, fordi de er redd for at ungen deres skal bli påvirket. Hvis ungen er 12, eller tett i nøtta, har jeg full forståelse.

Det er nå forsåvidt stor forskjell på 16 og 12, men det er også stor forskjell på 16 og 18, som alle som er "opp I åra" kan fortelle deg.

Det er trist hvis en åndsfrisk 16 åring blir nektet å spille GTA av sin mor eller far, fordi de er redd for at ungen deres skal bli påvirket. Hvis ungen er 12, eller tett i nøtta, har jeg full forståelse.
Jeg spilte Doom med min mor da jeg var rundt 7-8 år. Det var fett, hun gikk ogjeg skjøt. Eller omvendt..

Jeg er 12 år. Jeg tror det har litt med fordommer å gjøre. Jeg kjenner mange på min alder som spille voldelige spill, og ingen her er påvirket.

Javisst. Min lillebror er 12 og han har lov til å spille GTA. Funker fint det. Men før du vet ordet av det skal de jo bare prøve det de så i spillet.

For noen år siden når power rangers herjet som værst, ble jo en 6 år gammel jente drept av noen eldre gutter i trondheim, som ble påvirket.

De trodde vel helt sikkert ikke at de var power rangers, og jenta var en skurk: men de skulle vel helt sikkert teste ut det de så på tv.

Power Rangers ble tatt av plakaten på tv3 etter det. Til min evige fortvilelse.

Status
Stengt for ytterligere svar.