Hvorfor PSP blir en flopp

http://www.ipodlounge.com/articles_more.php?id=3924_0_8_0_C

Han tar opp endel interessante poenger. Det med lagringsmedia er et ekstremt fellende punkt. I mine øyne må PSP være åpen, dvs. fritt frem for å laste over filmer, musikk, MP3 og hva man vil fra PC til PSP dersom den skal ha noe som helst sjans til å bli populær.

Dersom det er slik at man er tvunget til å kjøpe all musikk og filmer ferdiginnspilt på Sonys spesialdisker, så vil den floppe som en bærbar underholdningsmaskin i mine øyne.

Selvsagt vil det hjelpe om det kommer noen kule spill til maskinen, men da snakker vi om unike must-have titler, og ikke bare ports av gamle PSX og PS2-spill.

Meget bra artikkel. Faktisk enig med det meste :tommelopp:

Hmm, ja, Sony er litt for sære på at de bare skal bruke sine egne formater til alt som fins her i verden. Men for meg er PSP en bærbar spillkonsoll med noen ekstra finesser, så jeg skal mest sannsynlig ha den uansett :tommelopp:

Yess!! Meget bra artikkel.. Men jeg er ikke helt enig i at MiniDisc ble en flopp? Greit nok at de ikke slo like bra an som CD'er :( , og de har blitt utkonkurert av mp3 spillere :svette: , men å kalle MiniDisc en flopp? Det er jo på grensa til å kalle N64 en flopp også.. :usikker:

Kilik

Lokal moderator
Interessant artikkel ja. Har ikke noe i mot å se for meg PSP blir en suksess som spillmaskin, men som en underholdningsmaskin klarer jeg ikke å ta den helt seriøst ennå.

Hvis det skal være meningen i disse MP3-tider å måtte kjøpe musikk på UMD-disker som det er umulig å brenne/kopiere selv og kun fungerer på PSP høres det mildt sagt ut naivt av Sony...

Angående film gjentar jeg bare noe jeg skrev i et tidligere emne her på Spillegal:

Her er alt for mange løse tråder. Vil filmene selges i vanlige butikker ved siden av DVD-hylla? Og hvorfor vil folk kjøpe en film på UMD i stedet for standard DVD? Er det egentlig så mange som vil betale 150-200 kr. for å se en film på en 4" skjerm i stedet for å se den på 28" i stua? Jeg tviler.

Og 48,000 yen kan fort bety 4000-5000 kroner her i lille rike Norge...

SHDR

Gullmedlem
Yess!! Meget bra artikkel.. Men jeg er ikke helt enig i at MiniDisc ble en flopp? Greit nok at de ikke slo like bra an som CD'er  , og de har blitt utkonkurert av mp3 spillere  , men å kalle MiniDisc en flopp? Det er jo på grensa til å kalle N64 en flopp også..
Hm. MiniDisc slo an i NORGE, ja. Har du hørt om at det ble noen gigantsuksess noen andre steder? Jeg tror den artikkelen har en del swell points ja. Takk for linken, Lakitu.

SHDR

Gullmedlem
Ikke hvis den koster 420 dollar, har batterilevetid under 5 timer og i tillegg er på størrelse med en mørbrad, eller for den saks skyld en GameGear.

Mer finlesing av artikkelen, og jeg synes iPod Lounge viser seg å være dyktige. Hvorfor har jeg ikke sett denne siden før? De har masser av poenger, og dessuten påpeker den jo det som gamere ikke tenker på: Massene. Hvorfor vil massene betale flesk for en bærbar PS2 som slettes ikke er så bærbar, og i tillegg har dårlig batterilevetid?

Jeg er helt ening, men er redd for at en del folk ikke tenker på alle de negative sidene ved PSP. Bare tenker at de må ha den siden det er en Playstation og kanskje også fordi den har så bra grafikk (masse grafikkhorer der ute).

Men for meg personlig har PSP skuffet sterkt, og den artikkelen hjalp meg ikke akkurat til å se anderledes på den. Jeg går for en DS og tror jeg gjør klokt i det. :)