I done fucked up

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#1
Det ble tatt noen dårlige avgjørelser og det ble enda verre presentert, så hva skjedde her egentlig?


Først:
Kai tok kontakt første gang i fjor høst, presenterte seg og forumet sitt og lurte på om vi var åpen for en prat. Det var bred enighet om at forumet hans hadde null verdi for oss. Man kunne nærmest høre crickets og det lille som var av innlegg var det slaget vi så i Error-tråden. Vi senket forventningene hans ved å nevne hvor sammensveisa gjeng det er, ingen reklame fordi ingen liker det og det er ingen inntekter på det uansett. Vi har sagt nei flere ganger tidligere fordi det er ingen match, det vil ikke fungere, brukerne forsvinner, etc etc. Så tok vi en Skype-samtale. Vi endte faktisk med å prate med ham i to timer, så han er en kurant kar å prate med tross førsteinntrykket deres i nevnte tråd. Dog tror jeg ingen kommer helskinnet ut av den eksplosjonen av historikk og følelser. Det viste seg i alle fall at han har stålkontroll på forumsoftwaren og annet teknisk, i større grad enn jeg har. Det blir noen få e-poster til, men så dør samtalene og vi kaller det et avsluttet kapittel.

Så:
For en måneds tid siden tok han opp tråden igjen. I mellomtiden har jeg hatt en lengre periode med null ekstra energi. Jobben er drit treg og to barn tar det som er igjen når jeg kommer hjem. Forumet er ikke blitt oppdatert på lenge, subsys har flere outages jeg ikke får gjort en dritt med, og hvis de kollapser helt har vi en såpass gammel backup at det i praksis er game over. Kort fortalt føler jeg meg som en shitty forumsjef og Filip har ca. null å bidra med. Da tenker jeg teknisk. Nei, han bidro ikke særlig med penger til driften heller, men det er på 1200 kroner året, vel etablert at det er null stress. Jeg begynner å tenke at det beste for at forumet overlever videre er at en kar med mer energi og knowhow kan ta driften av det, det Filip tenker er at han uansett ikke er her. Vi bruker lang tid på å diskutere hvordan ting må gjøre for at det i det hele tatt skal ha noe for seg. Det fortsatt stå Spillegal i toppen, kjernemedlemmene trives og tro at det egentlig ikke er noenting som endrer seg, for hvis Yetipants/Lodin/SirkusMartin forsvinner, så drar alle andre i samme dragsuget. Vi prater om alt det private som deles og hvordan det ikke kan ses av uinnvidde, og at det er en av hovedgrunnene til at vi fortsatt henger sammen. Jeg så på migrasjonen som uproblematisk da Spillegal har 99,9% av den samlede aktiviteten, og vi har uten problemer hatt både oppegående og evneveike nye medlemmer innom og forumet løser slikt helt av seg selv. Jeg tenkte også at det bare kom til å påvirke spilldiskusjoner uansett, mens skjeratrådene og slikt ville fortsette som vanlig.


Hva gjorde jeg feil?
Ved siden av the obvious – å være altfor naiv og tro at en fremmed kar blir godtatt – så gjorde jeg flere tabber på én gang.
  • Filip og jeg pratet faktisk om å ta det opp med kjernemedlemmer først, at vi ikke faktisk gjorde det er jo generaltabbe nummer én.
  • Det var elendig presentert:
    • uten forvarsel
    • ingenting som tilsa at vi f.eks. hadde tenkt på hva som skjer med Generelt
  • det virket som om ting allerede var gjort, penger var flyttet og det var for sent å gjøre noe med
  • det virket som det var gjort for penga, at driften ble dyr, osv
  • det virket helt følelseløst, som at vi kaster bort all historikken og alt Spillegal består av og står for for snabba cash og alle kan ha det så godt
  • ingenting om at jeg selv ønsker å være her og at ting skal fortsette mest mulig som vanlig
  • at jeg naivt nok trodde disse spørsmålene kunne oppklares i tråden over tid

Jeg prøvde å oppklare noe, men skaden var skjedd og det eksploderte fullstendig og med rette. Jeg følte meg helt jævlig og hadde en massiv shoutfest med en god gammel venn, som fikk meg til å føle meg enda jævligere. Jeg rakk å si unnskyld og la meg i senga for å ikke sove noe som helst resten av natta.

Da @Yetipants tok kontakt var mitt svar et rungende og umiddelbart ja, det er ingen tvil om at det er det aller beste for forumet. Filip lurte på "hva om Kai plutselig tilbyr mye mer?" og da svarte jeg regelrett at det driter jeg i. Det står ikke for penga for min del, jeg bare trodde at det ville være i tryggere hender hos en som har mer ork til de kjedelige tingene som å ta backups jevnlig, og holde forumet oppdatert.

Lesson learned og jeg er jævlig lei for det. Det som skjer nå, hvis det er greit for alle, er følgende: jeg syntes ti kilokroner var altfor mye for Fetthesten å punge ut, så jeg sa at det er helt greit for meg om han bare kjøper ut Filips halvpart så driver vi det videre sammen. Å ha en til som er teknisk oppegående er bare kjekt!



tl;dr les hele for faen det er ikke så langt
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#2
Jeg er glad du laga dette innlegget. Vann under brua, det er jo i spillegals ånd å ta elendige avgjørelser om forumets fremtid litt sånn tilfeldig en ukedagskveld. Jeg er glad det ble ei løsning, og om Filip trenger spenn så kan sjøl mr. blakk her trille noen kroner.
 
#5
Kudos for innlegget. Og det plager meg litt at jeg har brukt mer penger på annonser for tulleinnlegg på gjørnet enn jeg har gitt til forumet. Må være mulig å få trillet en krone eller tre.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#6
Tilfredsstillende lesing. Jeg aner ikke hvordan jeg skulle ha åpna for noe sånt for dette forumet og ser hvordan "ja nei går vel å bare droppe det" blir default da.

Jeg misunner ikke admin-roller generelt og hadde ikke gidda en brøkdel av det dere har holdt på med. Klart det er forståelig hvis du ikke har tid eller kapasitet, men bare... hvis jeg får en fist fra en rando i generelt... Livet blir aldri det samme.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#7
Jepps. Jeg sa jo at det aldri er for seint å beklage eller innrømme feil. Selv om folk, meg selv inkludert, sikkert kunne reagert på en litt mer... voksen måte.
Men nå er alt bra igjen heldigvis, og det er fint å se at du har tenkt godt gjennom denne posten. For her forklares det ordentlig.
Synes også det var bra at du stoppet den "hva hvis vi får mer penger a, Buggz?"-greia. Det alene redeemer alt så jævlig opphøyd i flere tiere. Redeemer deg ihvertfall. :)
Så ja. En beklagelse kan aldri komme for sent. Og når Tryggve en eller annen gang kanskje blir lei av å drifte forumet så kan noen andre her ta over stafettpinnen.
Men burde forresten fra/til ledelsen også være under generelt? Veit ikke?
 
#8
Tryggve kommer aldri til å gå lei, han kommer til å merge seg selv sammen med forumet og styre det med kun tankekraft.

Kudos for godt innlegg. Supert at dette endte bedre enn utgangspunktet, veldig bra at du ikke lot deg friste over spenn og hive oss andre under bussen.

Så håper jeg tryggve får satt i gang en vipps for litt kronerullings.
 

demake

Seksuelt godteri
#9
Tusen, takk for et flott innlegg Buggz. Det gikk ei kule varmt for både meg og flere den kvelden. Jeg beklager at jeg oppførte meg som jeg gjorde.
Jeg synes det var oppklarende innlegg, og tror virkelig den nye løsningen blir i eie. Tusen takk for at du tar på deg en stor del av ansvaret, Tryggve. Har ingenting i mot å spytte inn noen kroner for å opprettholde spillegal. Jeg er så utrolig takknemmelig for å ha dette forumet. Det er som regel det første stedet jeg deler både gleder og sorger i livet, fordi dere er en gjeng som jeg føler jeg kan dele alt med. «Jeg er Spillegal, for vi er mange»

PPS. Så ser det ut til at Spillegal+ blir en greie da.
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
#10
Innafor
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#12
Da foreslår jeg at det dere kroneruller er Tryggves andel, han hadde jo ikke planlagt dette og må ta fra skjermkortfondet sitt. Det hjelper Filip økonomisk også, så det burde være en win-win.
 
#13
Høres ut som en god idé, Tryggve trenger fler skjermkort nå som han alltid må ha sg åpen på skjermen for å moderere den høye aktiviteten av søppel-posts! Og ikke minst mekle mellom krangler og irettesette dårlige meninger.

Har selv tenkt å kverulere litt ved første mulighet i en av de politiske trådene.
 

Terje

mostly harmless
#14
En kronerulling for Tryggves overtagelse ble avtalt i kulissene ganske fort, og de fleste har sagt seg villige til å bidra. Faen, det var hakket før jeg ordna meg enkeltmannsforetak, vi trodde et øyeblikk at noen måtte ha et for å eie .no domene.

Jeg prøvde å ikke være så negativ som enkelte var, jeg og syntes dette var svært klønete gjennomført men det var nok stemmer som skrek nettopp det. Siden jeg og fikk inntrykk av at dette var en done deal så prøvde jeg å heller fokusere på det lille positive, at generelt fortsatt er stengt og vårt og at litt mer aktivitet i spillforumet bare er bra. I et forsøk på å demme opp for en eventuell medlemsflukt. Når alt er sagt og gjort så er jeg også sjeleglad for at dette ble stoppet og at forumet er i gode, kjente hender. All kudos til Buggz for å rygge og ta de helt riktige avgjørelsene etter dritten traff vifta. Ingen harde følelser. :hug:
 

demake

Seksuelt godteri
#16
Gjerne post detaljer for kronerullinga her og, for oss som ikke orker ikke lete gjennom discorden etter det.
Eller for oss som ikke er på discord.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#19
Dette nesten-sjokket viser i hvert fall at det er grunnlag for mer enn mange har gitt inntrykk av de siste månedene.

Bra å kunne ta retrett etter reaksjoner. Det fremstod som en done deal vi bare måtte forholde oss til og med litt uklare konsekvenser, derav reaksjonene. Hvis det ikke var det man mente er vi de første til å tilgi.:hug: