I done fucked up

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#21
Eller ikke?
Folk får heller prøve å poste mer av de hverdagslige tingene på forumet.
Discord er jo mer en måte man kan være sosial akkurat der og da og potensielt få øyeblikkelig respons. Blir litt som å be folk slutte å snakke med hverandre på fritida og heller ta alt på forumet.
Jeg er ikke så veldig superaktiv på discord, men trives godt med å lese deler av det som blir skrevet.
Også synes jeg det er en fin platform for å ta kontakt med folk uten å bruke den tungvinne pm-greia på forumet.
Men hvordan kan man løse aktivitetsproblemet på sg da? Jeg har ikke peiling, men har vel på følelsen av at aktiviteten dabber av er av flere grunner.
1. Folk blir eldre.
2. Flere har fått barn som har gjort underverker for flere tror jeg? Se på maximum. Han gikk jo litt fra å være en som alltid har vært aktiv men ikke alltid har vært like populær for flere av meningene sine til å bli (i mine øyne ihvertfall) et av de mer aktive medlemmene som faktisk mykner opp litt og tør å dele mer av seg sjæl. Men samtidig så krever jo barna mye oppmerksomhet som gjør at aktiviteten totalt sett dabber litt av.
3. Kvaliteten på innlegg. Er flere innlegg nå kanskje som har mer kvalitet sånn på et personlig nivå. Folk stoler på hverandre og deler tunge og bra ting. Samtidig, gjelder ihvertfall for min del, så blir det litt sånn at når man først skal poste noe nå så blir terskelen såpass høy da at jeg ihvertfall føler at jeg må skrive et ordentlig innlegg fremfor bare sånne medium-bra innlegg.
Uansett da. Forumet er reddet. Alle er glade.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#23
Jeg tror i hvert fall alt gnålet i det siste har økt terskelen for noen for å poste, det blir en slags selvoppfyllende profeti at forumet er døende. Mens når det kommer et varsel om at kanskje dagene faktisk er talte, støtter folk opp om det igjen. Og Discord har rullet videre imens så det går fint an å gjøre begge deler. Mens bare Discord kanskje blir for flyktig.

Så. Mindre prat om at forum er ut og kunstige motsetninger mellom SG og Discord, så avgjør hver og en hvilken kanal det de har på hjertet passer best i.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#25
Faen, det var hakket før jeg ordna meg enkeltmannsforetak, vi trodde et øyeblikk at noen måtte ha et for å eie .no domene.
Yeti eller jeg må faktisk det, domenet står nå på NMSP Spillegal som er Filips enkeltmannsforetak.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#29
Trenger ikke foretak for .no lengre nei.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Bare for å komme med mine to øre så var jeg innmari sein til festen og fikk ikke med meg Kai-tråden før dagen etter, på jobb. Etter å ha lest noen piping hot takes var ikke veien lang til å innse at kanskje sparepengene måtte brukes på noe mer altruistisk enn å få fortsatt 60fps i alle indie-spilla med retrografikk som uansett er 90% av det jeg bruker pc-en til i spilløyemed om dagen.

Men ja, når dealen er i boks får vi vha simn sjher. Jeg har ikke lyst til å si noe veldig konkret før vi (Filip, Thomas og meg) er enige, men situasjonen har jo allerede endra seg mtp. at Thomas sa seg villig til å være fortsatt medansvarlig. Kronerullinga var aldri ment som noe annet enn en måte for meg å vente litt kortere til jeg kan smekke GTX 1080-en i maskina; driftskostnader på 1200 spenn årlig skal nok være overkommelig selv om jeg må ta det aleine (betaler bare litt mindre enn det årlig allerede for noen domener jeg nesten ikke bruker). Meninga var bare å slenge ut vippsen og si at de som følte for det kunne slenge over noen slanter, jeg er ikke veldig gira på at folk skal føle at de må betale for å holde tannhjula i gang og eventuelt legge grunnlaget for at noen blir sure fordi "det var ikke dette jeg betalte for" eller lignende.

Men uansett, da: Enten det er fordi Discord tar vekk oppmerksomheten, fordi folks livssituasjoner endrer seg eller fordi lol webforum er bare sååå 2004 lzm så beviser iallfall den siste halve ukas begivenheter at Spillegal fortsatt er verdt å ta vare på. Enten man liker det eller ikke så er forumet en del av vår felles historie og en ikke ubetydelig del av livene våre. Hensikten min var verken mer eller mindre enn at det fortsatt skulle være på hendene til noen som vet litt om hva den historien innebærer. Ikke alle er forunt et levende arkiv over store deler av sitt liv, men det er vi.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#34
Er ikke donerings for krav for min del. Er for å føle at man støtter det man er en del av. Litt som å støtte den lokale cafeen ved å kjøpe en kaffe og gi litt tips, selv om kaffen ikke var god.
I dette tilfellet her er jo kaffen god og folka og lokalet er best. Vi måkke miste folka og lokalet. Ei heller lokalet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#35
Jeg har snakket litt med Filip nå og det er et par ting som bør oppklares rundt hans rolle i dette.

Synes også det var bra at du stoppet den "hva hvis vi får mer penger a, Buggz?"-greia. Det alene redeemer alt så jævlig opphøyd i flere tiere. Redeemer deg ihvertfall. :)
Denne her kom feil ut og får Filip til å virke som en grisk jævel, og det er ikke tilfellet eller poenget. Jeg ville bare få frem, etter en gang, at det ikke er penga som var styrende for avgjørelsen. Det Filip sa var at hvis Kai høyner til 15-20 tusen er det fortsatt unteressant, men hva hvis han byr femti tusen? Det er selvagt ikke et scenario som er realistisk på noen måte. Idéen er mer "hva hvis han er stinn og kan by så mye at man bare må tenke en gang til over saken"? Det var en whatif-tankegang så Filip kunne være forberedt og snakke for oss begge når han tok telefonen til Kai i etterspillet.



TIngen er at det er 100% min feil at ting startet og ble presentert på måten det ble. Filip så ikke over Error-tråden engang (han hadde vel sett hvor dårlig tråden hadde fungert) før jeg postet den. Filip, Kai og jeg hadde en eposta-samtale, men på et eller annet tidspunkt gikk den over til bare Kai og meg ved hjelp av det gode gamle reply-i-stedet-for-reply-all. Men siden vi snakket om hvordan ting løses teknisk tenkte jeg ikke videre over det. I mitt hode var Filip klar over at dette kom til å skje og at det skulle skje snart ("det" being annonseringstråd). Han ble tatt på senga like mye som dere og heiv seg på discord i et forsøk på brannslukking.

Forklaringen min er selvsagt skrevet fra mitt perspektiv, siden det er perspektivet jeg vet om og siden jeg følte jeg hadde hele skylda for rotet. Jeg prøvde derfor å være ærlig på alt, warts and all, men fra hodet til e-papir skjer det alltid en oversettelse, og tekst er notorisk dårlig på å formidle tonefall og følelser med mindre man er i litteraturprisens shortlist. Kort sagt føler Filip at jeg kasta han under bussen, og sitter nå med følelsen av at han ikke kan vise seg her igjen.

Så la meg poengtere det en gang til, JEG har hatt en serie med brainfarts som førte til en serie elendige avgjørelser Filip ikke var klar over. Jeg har bare prøvd å være løsningsorientert etter det. Hele opplegget med Tryggves overtakelse og mitt forslag til å bare kjøpe ut Filips andel er akkurat det: et forslag. Vi må fortsatt bli enige alle tre.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#36
Ah. Da beklager jeg. Vakke meninga å kaste under bussen hvis det ikke var tilfelle.
Da er det vel strengt bare å håpe for forumets del at ting ordner seg slik folk på bruket vil at det skal ordne seg.
For @kai sin del: hvis han er stinn, men vil ha et forum med aktiviteten vi har slik vi har i dag så er mitt forslag å la forumet være slik forumet vil at det skal være. Altså. Ikke kjøp det. Ikke tving oss over i noe ingen her vil. Hvis dere liker forumet godt så kan dere joine forumet på den gode gamle måten:
Beste testen. Overlev starten med enten brofists eller krass kritikk på alt man skriver. Og få tilgang til generelt på den ordentlige måten. Da kan nye medlemmer starte nye tråder om det de vil prate om også ser man fort hvor lenge de overlever. Hvis de klarer seg gjennom de første månedene og fortsetter å skrive og å være generelt aktive blir man akseptert nesten uansett.
Men ja. Sorry for no krenkings.
Så. Nok en gang. Kai. Hvis du er kul så lar du oss styre vårt forum (aka @Yetipants og @Buggz) og heller joiner forumet på en vanlig måte.
Hvis du ikke er kul? Ja. Da mister du uansett forumet slik det er i dag. Da finner vi et annet sted å være det eneste du da sitter igjen med er et annet skin på det samme forumet du kom fra. Og i disse dager med de nye rettighetskravene fra EU så blir vel gorumet greit oppdatert slik at alt av brukerinfo og poster fra den eventuelle brukeren blir litt å fjerne for hver enkelt.
Et ultimatum? Ja. Det skulle jeg mene.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#37
Og ingen hard feelings til noen involverte, protestene våre ble hørt og situasjonen er redda, til og med med styrka oppslutning om forumet.

Minner for øvrig om at @Eivind ba om å få slettet kontoen sin, «på ordentlig denne gangen».
 
#39
For @kai sin del: hvis han er stinn, men vil ha et forum med aktiviteten vi har slik vi har i dag så er mitt forslag å la forumet være slik forumet vil at det skal være. Altså. Ikke kjøp det. Ikke tving oss over i noe ingen her vil. Hvis dere liker forumet godt så kan dere joine forumet på den gode gamle måten:
Beste testen. Overlev starten med enten brofists eller krass kritikk på alt man skriver. Og få tilgang til generelt på den ordentlige måten. Da kan nye medlemmer starte nye tråder om det de vil prate om også ser man fort hvor lenge de overlever. Hvis de klarer seg gjennom de første månedene og fortsetter å skrive og å være generelt aktive blir man akseptert nesten uansett.
Men ja. Sorry for no krenkings.
Så. Nok en gang. Kai. Hvis du er kul så lar du oss styre vårt forum (aka @Yetipants og @Buggz) og heller joiner forumet på en vanlig måte.
Hvis du ikke er kul? Ja. Da mister du uansett forumet slik det er i dag. Da finner vi et annet sted å være det eneste du da sitter igjen med er et annet skin på det samme forumet du kom fra. Og i disse dager med de nye rettighetskravene fra EU så blir vel gorumet greit oppdatert slik at alt av brukerinfo og poster fra den eventuelle brukeren blir litt å fjerne for hver enkelt.
Et ultimatum? Ja. Det skulle jeg mene.
Hei!

No worries, alt er OK for alles del nå. :)