IDT snakker vi om hvor dårlig maskinvare 360 har. Igjen.

360 begynner jammen å komme i en brukbar pris. Åssen er det med at maskinene krasjer nå om dagen? Har de fiksa det eller er det fortsatt like ubrukelig som det var?

Den er fremdeles klumpete og bråkete og gir deg følelsen av at alt kommer til å falle i sammen hvis du ikke tar på den med silkehansker, men RRoD herjer vel ikke så veldig mye lenger samtidig som det tar mindre tid å få en ny nå, og kræsjing har jeg selv aldri opplevd. Absolutt en brukbar maskin om du vil ha et par solide spillopplevelser for en grei penge.

Har vært borti feil, men det har ordnet seg raskt og gratis.

Boksen jeg har nå er fra 2006 - Mai, den fungerer fortsatt like fint, selvom jeg har åpnet den osv.

Scary Paladin

Ukjent herremann
:D

Sånn ellers har de klart å få opp farta med rep av 360. Jeg fikk tilbake en jeg sendte inn en uke senere.

Lodin

Der Waaaah
Jeh, det kommer en kar fra DHL på døra med ei eske og under to uker senere er han tilbake.
Litt annerledes enn visse andre konsollprodusenters prosedyrer. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tok ganske nøyaktig seks dager til sammen fra jeg leverte ut min 360 til den kom tebarsatt, bare for å informere om det. Bare ikke gjør samme feilen som meg: Skjemaet på hjemmesiden til Microsoft hvor du kan registrere ødelagt Xbox og "få tilsendt eske i posten" (kode for "bli oversett og gjort narr av når vi tror du ikke hører det") fungerer ikke. Selv om det står at det gjelder også for Norge. Du må ringe, og da blir det ordna kjapt.

Wow. Virker nesten som at alle som eier en X360 har på et eller anet tidspunkt levert den inn på reperasjon. Det betyr vel med andre ord at den faktisk har det jævlig lett får å fucke seg?

Scary Paladin

Ukjent herremann
Vet ikke om de nye er noe bedre jeg. Eliten har jeg aldri hatt noen problemer med. Det har kun vært problemer med de eldre modellene for min del.

Hadde en skrekk-opplevelse her om dagen. Skulle slå den på også blir jeg møtt av en rødt demonisk lys fra ON-knappen. Der og da trodde jeg det var gjort og måtte sende den inn. Men venta noen timer for å teste og da var lyset borte og funka som faen.

Liker ikke at den leker med meg på den måten :(

OT: Skal kanskje vurdere å skaffe dette spillet. Savner ett godt jrpg å bruke tid på, som jeg ikke har vært borti siden FFIX på PS1.

Lodin

Der Waaaah
Hvis du har hatt strømbrudd kan maskina finne på å gi samme feilen ja. Da er det bare å restarte.

Er det bare jeg som synes det er fullstendig idiotisk at microsoft ikke fikser disse svakhetene med maskinene? De må jo ha tapt enorme mengder penger på det, både i reperasjoner og at folk ikke vil kjøpe den pga av dette. Eller kanskje det er problemet. Folk kjøper i fleng til tross for at maskina har(hadde iallefall) over 40% sjans for å måtte inn til reperasjon, og at det på den måten ikke blir prioritert. Ikke bare det. det virker også som at folk flest prøver å overbevise folk at det ikke er noe problem å måtte sende inn maskina om og om igjen. Hadde vært artig å høre hvor lite problemet hadde vært hvis ps3 hadde tilsvarene problemer. Den kommer i allefall ikke i hus her før jeg er garantert at sjansene for at den stopper er like små som på wii og ps3.

Lodin

Der Waaaah
Hvor stor er egentlig feilprosenten på 360ene? Det er ihvertfall ikke 40%!
Noe sånt som 0,5% kan jeg gå med på fordi det alikevel er veldig mange og uansett har de gått over til (igjen) å fikse det med en gang feilen skjer. Igjen, det er kjipt hvis det skjer, men hvis det skjer så fikser de det sporenstreks.
Må jeg også igjen minne om den gangen en Eirik putta erter i NESen min, jeg sendte den inn og fikk den tilbake fra Bergsala på no time?
Hva skjedde derimot når jeg kjøpte Sony sitt siste vidunder?

Jeg så et program på TV hvor det handlet om konsollkrigen. Og der sa de at 360 hadde feilprosent på 43 eller noe. Ikke mine ord. Men i og med at nesten alle jeg kjenner med en 360(utenom 2 personer) har måtte sende inn 360en sin opptil flere ganger. En venn av meg måtte faktisk sende inn sin 6(!) ganger. Etter det ba han om en ny maskin. Den holdt ca. to uker, så virker det ikke som at 40 % er så lite sannsynlig for meg. Jeg kan tenke meg at de fleste her på spillegal også har sendt inn sin.

Du måtte vente på sony sitt vidunder sier du? Så sony har elendig kundebehandling. So what? Deres maskin fungerer i det minste, det er også veldig lite relevant for hva jeg sa i min forrige post. Kundebehandling kan man heller diskutere seinere. Vi snakket nå om maskinene. Det er heller ikke rart at 360er blir fiksa fort siden de har så jævla mye trening på det. Hvis vær eneste som sendte inn sin 360 skulle vente like lenge som du venta på din ps3 hadde 360 vært ute av produksjon nå.

Edit: Det kunne ha vært TV2 hjelper deg når jeg tenker meg om. Skal ikke banne på det.
Edit2: Nok en gang kan det hende jeg husker feil, men jeg mener det noe med antall solge konsoller i norge som var sendt til behandling. Det var sånn de kom frem til over 40 prosent. Tror jeg. Skal se om jeg finner noe om det.

Edit 3: Enten husker jeg feil, eller så tok programmet feil. Jeg bomma med ti prosent i allefall. Feilprosenten er bare over 30% Det er jo ingenting. Neida. Ikke i det heletatt. http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=502190

Lodin

Der Waaaah
Fra det du selv poster: Feilraten på Xbox 360 er over fem ganger høyere enn på PS3 og Wii.
Det blir alikevel jævla mye mindre enn selv 10%.

Fra artikkelen så tok du altså en overskrift fra vg istede for å ta tallene fra forskningen garantiforsikringsselskapet SquareTrade har gjort. Way to go med å understreke det jeg sa om at 360 kunder later som at dette ikke er et problem.

CyberK

Finner ikke på noe.
Smekk på pungen til begge to for at dere ikke klarer å lese artikkelen. Microsoft har anslått feilraten til tre prosent, enkelte opptil tredve prosent, mens et amerikansk forsikringsselskap som antageligvis vet hva de driver med har anslått den til 16%. Tilogmed Microsoft anslår høyere feilprosent enn det Lodin gjør. :p Men Jostein overdramatiserer tallene også, alkevel står poenget hans om høyere feilprosent siden det samme selskapet som gir 360 en feilrate på 16,4% gir PS3 en feilrate på rundt tre prosent. Altså får faktisk 360 litt over fem ganger høyere feilprosent, men siden PS3 har tre prosent blir 360 sin godt over 10%, i motsetning til Lodins påstand.

PS: Lodin er bare bitter fordi alle konsollene hans dør uansett produsent. Slutt å spille TV-spill i badstuen, sier jeg!

360 er dårlig konstruert innvendig, med valg av kabinett og hvor ting er plassert.

For det første har det noe å si med varme produksjonen fra CPU og GPU. I den nye "jasper" versjonen av konsollen vil både CPU(prossessoren) og GPU (grafikkortet) være en stor prosent mindre. Dette kan sikkert hjelpe en hel del på varme produksjonen. Og vil resultere i en sikkrere konsoll.

Men den er dårlig bygd innvendig. På så å si alle stasjonære pc maskiner vil vil du se at CPU'en har en kjøleribbe og EN VIFTE over seg, som konsenterer maskimalt på et sted. I 360'en derimot ligger vifta på siden og kanskje 10-15 cm i fra kjøleribba til CPU og GPU. Noe som gir dårligere kjøling.

På PS3 derimot står denne vifta tilsvarende på CPU'en som en vanlig pc.

Og så er det noe dårlig kontakt mellom CPU og GPU komponentene og kjøleribbene og gjør at de ikke får full kjøling. Hovedkortet i 360 min er bøyd, dermed står komponenetene enda mindre på hverandre

Men nå har jo det nye kabainettet kommet: XB01.
Som skal forhindre de 3 ringene og litt av støyen til boksen.

http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=520976

Tror dog ikke jeg gidder å invistere i det.. Jeg har en 360 som virker ofte i ca 2-3 uker med mye spilling før den starter å kødde og ringene kommer, da overoppheter jeg den vel og koble ut viftene, slik at ting "smelter sammen igjen" (kontakten mellom komponenetene og kjøleribbene). Og det funker hver gang.. Selv om det langt i fra er en optimal løsning.

Poenget er jo som jostein sier hvorfor gjør de ikke mer med med det? Jo de har lagd flere versjoner etter nr 1. som falcon osv. Men folk faller fortsatt som fluer.. Det nye kabinettet kommer ikke fra microsoft heller.. De bør jo være kyndige nok til å lage en maskin som kan fungere noe alÀ konkurrentene sine. Og ikke bruke 3-4 år på det om jasper er en god nok løsning.

Novastrum

Feminist-elitist
Hvis feilprosenten på 360 er så lav som 16% hvordan har det seg at ca. halvparten av alle her inne som eier en har måttet sende den inn? Noen har til og med måttet sende inn flere ganger. Og hvorfor forsvarer dere at maskinen er ræva fordi man kan sende den inn til rep i et halvt år til? (for oss som kjøpte i slutten av 2006) Hva skjer når garantien går ut?

Jeg vil heller ha en PS3 som funker, men tar lang tid å få tilbake fra rep. enn en x360 som lever på lånt tid og man ikke gidder kjøpe spill til fordi man er redd at maskina ikke tåler varmeutviklingen.