Import

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@25.05.2005, 17.58
Noen som vet om NTSC-versjonen av PlayStation 3 og XBox 360 vil kunne tåle 220/230 volt, eller om det vil kreves en strøm-omformer? Noen som vet hvor kraftig strøm-omformer som vil kreves?

Sikkert ikke noe info rundt det enda, men hvis det er ... så er det fint. ^_^
225773​
Nå må vi ikke blande begreper her. En konsoll (eller annet elektrisk apparat) fra f.eks, Japan eller USA vil du bestandig trenge en egen transformator til. I både USA og Japan har de 110 V i stikkontaktene hjemme, mens du og jeg i Norge har 230 V. Om du skulle stappe en Japansk PS3 med original strømforsyning i stikkontakten din hjemme, ville du ikke endt opp me noe annet en: *sprake, gniste, lysshow, røyk* og til slutt: *svidd lukt*
Hvor mye effekt hver enkelt konsoll kommer til å kreve er individuelt. MoFo2 nevner 150 W til Xbox, mens en GameCube bare trekker usle 39 W.

Transformere du spenningen ned går strømen (amperen) opp og visa versa, ergo er det urelevant hvor mye watt den trekker (eller er jeg helt på jorde nå)

Opprinnelig skrevet av kakarlsen@26.05.2005, 22.10
Nå må vi ikke blande begreper her. En konsoll (eller annet elektrisk apparat) fra f.eks, Japan eller USA vil du bestandig trenge en egen transformator til.
226307​
En amerikansk (japansk også?) PSTwo trenger ingen strømomformer siden strømadapter automatisk gir 110V til maskinen uansett hva som kommer ut av veggen. Det eneste du trenger en en slags reiseadapter slik at den passer i et norsk støpsel. Det samme gjelder for PSP. PSTwo er etter det jeg vet den eneste av "dagens" generasjon av konsoller som man ikke trenger strømomformer til.

MoFo2

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja, det er klart. Om transformatoren er selvregulerende eller har flere stillinger, slipper man en enkstra trafo, men dette er da helst unntak, og ikke det som er vanlig.

ak74u: Effektformelen din stemmer, men det er jo akkurat det som er viktig. Transformatoren må jo tåle strømstyrken, (Ampere) ellers ender man opp med smeltede viklinger. (eller aller helst at den isolerende lakken på viklingene varmes opp så mye at den går over i flytende form, renner bort, og vips: kortsluttning)

Dette er jo uansett faktorer som er vanskelig å si noe om når man ikke har noen tall å forholde seg til.

Play Asia Sommersalg!

Mange forskjellige titler til mange forskjellige formater!

Summer months are approaching. Industry alike, along with them comes a calm period with less video game releases compared to the high season winter months. No matter what, tons of interesting items were published during the last couple of months, as usually way too many for the average gamer to afford and to actually spend time playing.

So summer time is also a perfect season to check out what interesting titles have been missed, many of them now available at discounted prices. We have spent time carefully reviewing our inventory and compiled a list of around 1000 in-stock items, all of them available at discounted prices for a limited period of time.

Among the load of bargains are lots of video games, toys, magazines and more. Some previously reduced titles have been discounted further, while some others were not available below list prices before. Also included in the sale are a couple of previous weekly special items.

Our entire summer sale list has been summarized below, including a status indicator. Please notice that some items are available in very small quantities only (yes sometimes even single copies) and likely to be sold out very quick, while other products are well stocked.

To avoid an item being sold out prior dispatch, we recommend using an instant payment method (such as credit card or via PayPal through our checkout page). Last but not least, all discounts are further available for a more convenient browsing experience in our sale categories.

MoFo2

Opprinnelig skrevet av Nanuk@30.05.2005, 16.23
blir det toll om jeg bestiller en PSP fra DVDBoxoffice.
jeg har bestillt spill og de har det ikke hvert toll på, PSPen er større.
227738​
Mest sannsynlig ja siden de sender med DHL og ikke merker som "gift". Du kan alltids prøve å maile de og forhøre deg om dette.

MoFo2

Lumines Remixes Soundtrack

$29.90 - ca 193,-

Disc 1:
1.welcome to the club
2.URBANIZATION
3.ROUNDABOUT
4.SRIPPING
5.SQUARE DANCE**
6.TALK 2 YOU
7.JUST...
8.Dark Side Beside The River
9.ABACK
10.WORKING IN THE HOLE
11.SISTER WALK
12.Da-Di-Do
13.STRANGERS
14.HOLIDAY IN SUMMER
15.TAKE A DOG OUT A WALK
16.Big Elpaso
17.My generation**
18.MEGURO
19.SPILITS
20.Get up and go
21.FLY INTO THE SKY

Disc 2:
1.45 degrees**
2.RODENT
3.MORNING BEATS
4.WATER,FLOWER & LIGHTS
5.TIN TOY
6.prime factor
7.Japanese form
8.Automobile Industry
9.Please return my CD
10.The bird singing in the night
11.MEKONG
12.Whoop-De-Do
13.The SPY loves me
14.Brash
15.Chinese restaurant
16.MOON BEAM
17.Neodymium
18.Fanatic
19.merc

- - - -

MoFo2

Når jeg bestiller fra bl.a. DVDBoxOffice, dukker denne meldingen opp:
Verification Results:Digital verification failed, order cannot be created.
Likevel er bestillingen registrert som vanlig. Er denne bekreftelsen noe som må skje for å handle nå, eller vil bestillingen fungere som vanlig selv om man velger å avbryte "bekreftelsen" (der man gjerne må skrive inn en kode eller to)?

Da jeg bestilte noe fra en annen nett-butikk, nektet butikken å registrere bestillingen hvis jeg avbrøt "bekreftelsen", og jeg måtte da skrive inn en kode eller to for å kunne handle der. Jeg har aldri måtte gjøre noe sånt på bl.a. DVDBoxOffice selv om det kommer en slik bekreftelse opp ... Men først nå ser jeg altså den meldingen jeg siterte lenger oppe.

Har aldri opplevd noe lignende, men har ikke handlet hos de på en stund. Du bør kanskje sende DVD Box Office en e-post ja.

MoFo2

Jeg har veldig lyst på Final Fantasy VII i NTSC-utgave. Ikke Greatest Hits, men den vanlige utgaven. Er det noen webshops som fortsatt selger den, eller må jeg ty til eBay?

MoFo2, du virker som en ekspert på dette området, hvilken pris syns du er realisktisk for FFVII?

Et enkelt søk på eBay og jeg fant denne. Ser ikke ut som det koster altfor mye for spillet. Nå skal det sies at dette er brukt, men det er nå innholdet som teller...mest. Ser ut som eBay er ditt beste alternativ her, om ikke noen andre kan komme med en webshop?

MoFo2

Om noen skulle være interessert, så har jeg en Coupon Code fra Play-Asia som går ut i morgen (9. juni 2005). Jeg har ingen planer om å bestille noe fra Play-Asia akkurat nå, så om noen skulle være interessert, så kan de få denne koden via PM (eller MSN).

Coupon Code'n gir deg US$ 5.00 i rabatt på varer som koster til sammen minst US$ 50.00.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Du gir vel tilbakemedling på Killer 7, MoFo? Har hørt rykter om at på tross av at lyden er engelsk, så er dialogen så "uklar"/spesialeffektpreget at det er vanskelig å få med seg noe når tekstingen er på japansk. Jeg tør ikke helt bestille enda.
(les: har ikke råd, men det er uansett greit å vite)

---

Aff, samme kan det være. Bestilling er sendt til Play-asia :)

Jeg vurderer å kjøpe Astro Boy: Tetsu Wan Atom (den japanske versjonen av Astro Boy: Omega Factor), men lurer på et par ting før jeg eventuelt slår til. Er det engelske menyer på den japanske versjonen? Bør man i det hele tatt kunne noe japansk, eller er det ikke så mye å lese generelt i spillet? Har sett et par bilder fra det, og jeg så vel noe japansk der, men jeg så også noe engelsk. Men jeg så ikke noe bilde fra menyene ... Og er den japanske versjonen helt lik som den amerikanske versjonen, eller har den amerikanske versjonen fått noen forbedringer?

Årsaken til å kjøpe den japanske versjonen, er at den koster US$ 12.90 (+ US$ 2.30 i frakt) på Play-Asia (den amerikanske versjonen koster over det dobbelte der).

Redigert: Leste i en FAQ at den japanske versjonen var langt dårligere enn den nord-amerikanske versjonen, så da dropper jeg å kjøpe spillet.