Import

#1
Tenkte jeg skulle lage et emne hvor vi samler all info om import av spill/konsoller. Her kan dere komme med spørsmål eller tips angående importering dere måtte føle for å dele. Jeg ser for meg dette emnet som en slags "pool" der alle kan finne svar på det de lurer på og få høre erfaringer gjort av andre.

Jeg vil komme tilbake med mer informasjon når hovedsiden lanseres, gled dere! :)

MoFo2
Import-skribent
 
#2
Når MGS3 kommer til PS2, tror jeg ikke jeg kommer til å orke å vente på PAL-versjonen. Hva er den beste og billigste måten å skaffe amerikansk PS2 på?
 
#3
Opprinnelig skrevet av Kyllingmannen@21.03.2004, 11.58
Når MGS3 kommer til PS2, tror jeg ikke jeg kommer til å orke å vente på PAL-versjonen. Hva er den beste og billigste måten å skaffe amerikansk PS2 på?
Jeg tror dette er det rimeligste stedet å få tak i en NTSC U/C PS2: TBCgames
Der koster den 2195 NOK (+ frakt om du ikke henter den i butikken dems i Tønsberg eller no').

Jeg vet ikke om noe rimeligere, og skulle det skje noe galt med den, så er det greit å ha kjøpt den et sted i Norge.
 
#4
Det var det svaret jeg håpet på, da er det jo bare å ta bussen til Tønsberg en dag og hente den når det blir aktuelt, uten å få dårlig samvittighet pga. pengesløsing :)
 

Endre

Ødela forumet
#5
Litt offtopic, men jeg fikk med meg (fra TV2 Hjelper Deg) at tollavgiften skal bli lavere nå. Så hvis du handler et spill vil det bare være å gå på postkontoret og fortelle de 70 kronene der (før var det 150, tror jeg). Denne forandringen skal visst tre i kraft første april. :thumbsup:
 
#6
Opprinnelig skrevet av ILiuz@21.03.2004, 12.20
Litt offtopic, men jeg fikk med meg (fra TV2 Hjelper Deg) at tollavgiften skal bli lavere nå. Så hvis du handler et spill vil det bare være å gå på postkontoret og fortelle de 70 kronene der (før var det 150, tror jeg). Denne forandringen skal visst tre i kraft første april. :thumbsup:
Det hørte jeg også om, men man må vel fortsatt betale 24% i moms?
 
#7
Opprinnelig skrevet av Kyllingmannen+21.03.2004, 12.21-->
<!--QuoteBegin-ILiuz
@21.03.2004, 12.20
Litt offtopic, men jeg fikk med meg (fra TV2 Hjelper Deg) at tollavgiften skal bli lavere nå. Så hvis du handler et spill vil det bare være å gå på postkontoret og fortelle de 70 kronene der (før var det 150, tror jeg). Denne forandringen skal visst tre i kraft første april. :thumbsup:
Det hørte jeg også om, men man må vel fortsatt betale 24% i moms? [/b]
jepp.Man må fortsatt betale 24 % moms.
 
#8
Jeg husker ikke hvor jeg leste/hørte det, men tollgrensa har vel heletiden vært 200,-, men nå skal den bli høyere,
1000,- er en mulighet for at det var. Men jeg husker ingenting helt sikkert. Uannsett, dette vil føre til at en kan bestille spill fra hvem som helst nettbutikk uten at det blir lagt til ekstra toll og avgift. :D
 
#9
Det hadde vært utrolig deilig. Nå husker jeg ikke nøyaktige tall, men tollgrensa har vel stått stille i 25-30 år nå? Er på tide at den heves! Er det noen andre som har hørt noe konkret om dette, skal grensa heves?

Vurderer forøvrig å chippe PS2en min. Hadde vært flott hvis noen kunne fortelle meg hvilken chip som er den beste, og hvor jeg kan chippe billigst mulig.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Kyllingmannen@21.03.2004, 11.58
Når MGS3 kommer til PS2, tror jeg ikke jeg kommer til å orke å vente på PAL-versjonen. Hva er den beste og billigste måten å skaffe amerikansk PS2 på?
Er ikke det bare like greit å chippe maskinen din da?
 
#13
hmm har lagt merke til at ntsc spill er nå billigere enn pal på spiderman.. ihvertfall GC-hylla.. føler meg nesten tvunget til å kjøpe freeloader..
 
#14
Hvis du registrerer deg hos posten med personnr og greier, kan du ta inn for opp til 1000 kr uten å fortolle, har jeg hørt.
 
#15
Opprinnelig skrevet av Eulogy+21.03.2004, 14.42-->
<!--QuoteBegin-Kyllingmannen
@21.03.2004, 11.58
Når MGS3 kommer til PS2, tror jeg ikke jeg kommer til å orke å vente på PAL-versjonen. Hva er den beste og billigste måten å skaffe amerikansk PS2 på?
Er ikke det bare like greit å chippe maskinen din da? [/b]
Jeg er ikke så fan av chipping, og det er alltid en risk for at noen spill ikke funker med den chippen jeg velger. See?
 
#16
Hmm jeg har aldri hatt noen problemer med min PS2. Er faktisk ikke helt sikker på hva chip jeg har... IO- et-eller-annet.

MoFo2
 

Endre

Ødela forumet
#17
Jeg har heller ikke hatt noe problemer med min chippede PS2 (messiah). Det kan hende at et spill ikke vil starte første gang, men da prøver jeg bare litt til, så går det.
 
M

maffakka

Gjest
#18
Opprinnelig skrevet av DateRape@21.03.2004, 16.11
Hvis du registrerer deg hos posten med personnr og greier, kan du ta inn for opp til 1000 kr uten å fortolle, har jeg hørt.
:eek: Det hørtes genialt ut. Det må nesten bli sjekket opp.
 
#19
Ok, min skjebne avhenger av dere, folkens :p

Har moddet Xbox, og må være klar når Halo 2 kommer.. har tenkt å bestille det fra dvdboxoffice.com, men jeg har hørt en del om har hatt problemer når de har forhåndsbestilt spill der.. At de ikke blir sendt ut før langt etter release osv..

Hva er deres erfaringer med forhåndsbestilling på dvdboxoffice.com ?
 
#20
Har helt fine erfaringer med DVD Box Office så lenge du er passe tidlig ute. Jo tidligere ute du er, jo mer sikker er du på at de sender ut spillet med en gang de får det inn.

MoFo2