Interplay i ferd med å dø?

Lodin

Der Waaaah
Det kan virke sånn etter å ha lest denne artikkelen:
http://www.gamesindustry.biz/content_page....me=pub&aid=3373
De har altså ikke råd til å betale lønn eller leie og skylder en haug med penger + at de har mista rettighetene til D&D spilla. Ser ut som om de snart filer for konkurs spør du meg.
Passer egentlig bra etter at de sparka hele Fallout 3 teamet og voldtok serien med Brotherhood of Steel. (Neida, jeg er ikke bitter.)
Kanskje rettighetene kan snappes opp av noen som er mer verdige, som Troika eller Bioware.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har en kæmmis som er ihuga Fallout-fan og blir oppdatert på denne situasjonen hver gang det skjer noe spennende... Etter hva han har fortalt meg har det allerede vært snakk om at Interplay skal selge sin "intellectual property" (som det heter på godt norsk) for å lette på situasjonen. Naturlig nok er svært mange interessert i Fallout-rettighetene, blant annet et nystartet spillselskap bestående av mange eks-Black Isle-ansatte...
Uansett tviler jeg sterkt på at Fallout-serien har forsvunnet for godt, ettersom den er svært populær og en rimelig sikker inntektskilde for de som innehar rettighetene.

SHDR

Gullmedlem
Hm. Jeg vet ikke om jeg finner Bioware verdige enda. De er ikke spesielt store på ikke-lineære eventyr, noe Fallout3 trenger å være for å opprettholde seriens stil. Troika er hard at work med Vampire The Masquerade - Bloodlines ...

Yetipants:Tenker du på Obsidian Entertainment, stiftet av mannen som designet det opprinnelige Fallout?

Jeg er ikke helt sikker på om Interplay vil selge den IPen der. De har fortsatt Black Isle, og dersom de kan kombinere Black Isle-labelen og Fallout3, vil de uansett selge.

Uansett.

SHDR

Gullmedlem
Hjælp ... det er litt trist, egentlig. Interplay har stått fremst i rekken av en stor del av spillindustriens historie. Trenger jeg si mer enn Descent? Eller at det var de som løftet Blizzard? Eller for den saks skyld sørget for at CRPGer er det de er i dag? Black Isle ville aldri fått så frie tøyler som de har hatt uten Interplay. Rock'n'Roll Racing ... Planescape Torment ... Freespace ... Sacrifice ...Giants ... MDK ...

På den annen side har de gjort mye kølle også, men jeg velger likevel å minnes dem som publisheren som skapte Fallout enn de som fucket franchisen, og de som har sørget for at Shiny ble bragt til massene.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Det var synd.
Jeg Kondolerer :(

Husker interplay hadde e spill til Sega master system, som handlet om en huleboer, og attacken hans var å blåse ut magen å denge fienden. Ypperlig ^_^

SHDR

Gullmedlem
News @ Gamespot

Several stock- and Interplay-game-related sites claimed to have received reports from Interplay employees that they were told by the company's human resources department to file for unemployment insurance. According to the sites, staffers were also told to collect their belongings by 5 p.m. PDT on Tuesday because the property managers were preparing to lock all Interplay employees out of their Irvine offices.
Da ser det ut til at det er over og ut. Trist. Interplay har betydd mye for utviklingen av spill som underholdning i mine øyne. Mye mer, synes jeg, enn Electronic Arts noengang gjorde. Eller for den saks skyld BioWare ...

De ble kjøpt opp av franske Titus ... Titus Interactive. De sier at de har 70 prosent av aksjene i Interplay, men Interplay har vært døende siden tidligere i vår. Betyr dette bare at Interplays hovedkontorer er lagt ned, mens merket Interplay lever videre som brand for Titus? Ettersom major stockholders må betale eventuell gjeld er nok dette et dragsug av tap for Titus. Men det er noe interessant med alt sammen: De kommer nok til å beholde retten til franchisene.

Fallout 3? Utgitt av Titus ..?

Dette er en av Titus større prosjekter >.<

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det må vel nesten legges til at Titus stod for utgivelsene av to av de største N64-spillene. (Superman og Carmageddon 64= :grine: )

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hæ!? 30,6% på Carmageddon 64. Noen må være kjøpt og betalt.

Halky

Veteran bruker ;)
Muligens en god nyhet!

Interplay gjenåpner kontorene:

For få dager siden ble virksomheten på Interplay sine kontorer stoppet av staten California, da selskapet ikke hadde råd til å betale de ansatte lønn.

Nå har tydeligvis sjefen for selskapet, Herve Caen, klart å samle sammen nok penger til igjen å kunne betale de ansatte, og selskapet har dermed kunnet gjenåpne kontorene sine. I forbindelse med den siste tidens usikkerhet er det svært mange som har forlatt selskapet, og det er klart at problemene for den tidligere storutgiveren er langt fra over.

I følge Daniel Vergilio, som er PR-sjef hos Interplay, er det viktigste akkurat nå å skaffe nok penger til at Interplay skal kunne betale de ansatte (og tidligere ansatte) det de skylder, samtidig som de får råd til fortsatt å betale lønninger og lignende. I tillegg må Interplay finne seg et nytt sted å være, da de ikke ser ut til å ha råd til å betale leieutgiftene for kontorene sine.

Daniel Vergilio forteller at det derfor er sannsynlig at selskapet vil prøve å få solgt noen av franchisene sine. Interplay sitter på mange verdifulle navn, som Descent, Fallout, Kingpin og Dark Alliance, og når situasjonen er så kritisk som den er nå, er ingen av disse hellige. Daniel Vergilio er imidlertid optimistisk i forhold til fremtiden, og tror at så lenge selskapet klarer å komme forbi de store problemene de har akkurat nå, vil de kunne gå en rimelig lys fremtid i møte.

Det er ventet at Interplay-sjefen Herve Caen kommer med flere kunngjøringer om selskapets fremtid i løpet av de neste dagene.

Kilde: Gamer

Jeg håper de kan komme seg på beina igjen :p Det er synd hvis dem forsvinner helt.

Interplay, er gode til å lage spill... Jeg elska Descent 1. Salte for et mega bra spill!

Men jeg tror ikke Interpaly går ned, det er noen andre som skal kanskje overta selskapet. :tommelopp: :)