Irriterende designavgjørelser

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Bare at DS-banen fungerer, i strak motsetning til den helt ubrukelige GC-banen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Egle @ 15.06.2006, 01.35) 10003
Alt trenger ikke å være realtime og "ekte" hele tiden.[/b]
Nei, men jeg setter pris på at spill er "morsomme" siden det er grunnen til at jeg kjøper dem. :p
Man må kun spille en omgang Blitzball. Det er sånn cirka 5 minutter av et spill som varer i 60 timer.[/b]
Vel, de fem minuttene gjorde at jeg ikke fikk se de resterende noen-og-femti timene. Tanken på at jeg muligens måtte gjennom flere slike kamper (tror jeg prøvde fire ganger med tap før jeg ikke orka mer) var for mye.

SITAT(Yetipants @ 15.06.2006, 07.13) 10015
Vel, de fem minuttene gjorde at jeg ikke fikk se de resterende noen-og-femti timene. Tanken på at jeg muligens måtte gjennom flere slike kamper (tror jeg prøvde fire ganger med tap før jeg ikke orka mer) var for mye.[/b]
Dude, spilte du ikke lenger bare pga blitzball-kampene? Er da ikke SÅ vanskelig. :hæ:

Jeg roper meg enig i Aquilas "mounted shooting" slakting. Når runde på runde pumpes inn i hoftene og ryggen mens man prøver febrilsk å snu seg for å få drept jævelen, surrer blodet så fort i kroppen at jeg bare må ta meg en pause i rent sinne.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Haha, nei! Erru gæærn eller? :D
Den ene siden er litt skrå også, nemlig for tenk!

SITAT(Yetipants @ 15.06.2006, 05.13) 10015
Nei, men jeg setter pris på at spill er "morsomme" siden det er grunnen til at jeg kjøper dem. :p
Vel, de fem minuttene gjorde at jeg ikke fikk se de resterende noen-og-femti timene. Tanken på at jeg muligens måtte gjennom flere slike kamper (tror jeg prøvde fire ganger med tap før jeg ikke orka mer) var for mye.
[/b]
Låll, di geit. Selv om du taper så fortsetter spillet videre. Jeg har tapt hver bidige gang (fordi den er så sabla kjedelig at jeg ikke orker å prøve) men spillet fortsetter skinkeglatt etterpå.

Det er faktisk egentlig meningen at du skal tape der, regner jeg med. Er jævlig vanskelig i allefall. Kanskje det skal gi intrykk av at the Aurochs er et drittlag? Det blir mye lettere når du (riktignok frivillig) spiller Blitzball senere.

Scary Paladin

Ukjent herremann
De kampene er mulige å vinne. Jeg for min del hadde ingen problemer med dem. Men om man taper så hindrer det deg ikke fra å spille videre.

Angående Blitzball i FFX så må jeg si at jeg er helt uenig med folkene her. Jeg synes det var ganske digg. Ja, så digg at jeg har spilt det i 6-8 timer (mest for å skaffe Wakkas legendariske våpen dog). Det er et enkelt, vanedannende fotball lignende-spill med RPG-elementer. Det var også greit at man kunne bygge opp et drømmelag og lage et virkelig storlag. Og at det er turbasert synes ikke jeg gjorde noe som helst. Alt trenger ikke å være realtime og "ekte" hele tiden. Synes det var et friskt pust at noen forandringer litt på "sportsnormene". Men nå kan det jo også nevnes at jeg er en av de derre særingene som rangerer Vagrant Story som en virkelig stor klassiker.
[/b]
Seconded. Jeg syns det var/er ganske så underholdende og jeg spilte det ganske så mye når jeg spilte Final Fantasy X dagen lang. Blir ikke like mye nå nei, men hvis jeg bestemmer meg for å spille igjen skal man ikke se bort ifra at det blir en del Blitzball kamper.

Skal også nevnes at Vagrant Story er en klassiker! :elsk:

I New Super Mario Bros. er det en rimelig irriterende designavgjørelse. På mange av brettene trenger man å være bittebitteliten, eller ha skallet, for å finne den hemmelige utveien eller den siste mynten. Problemet med dette er at det kan være forferdelig vanskelig å få tak i disse powerupsene. Og da mener jeg ikke slik at man trenger ferdigheter - man trenger flaks.

En annen ting er jo også det at man ikke kan lagre når man vil, men jeg hadde ikke store problemer med akkurat det. Når man bruker fem mynter for å åpne for en ny vei kan man lagre.

Spillet er uansett temmelig fantastisk, men det var bare bittelitt irriterende å hele tiden måtte besøke soppehus om og om igjen for å få tak i den siste mynten ...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Alex @ 17.06.2006, 15.44) 10336
Låll, di geit. Selv om du taper så fortsetter spillet videre. Jeg har tapt hver bidige gang (fordi den er så sabla kjedelig at jeg ikke orker å prøve) men spillet fortsetter skinkeglatt etterpå.[/b]
Veit. Men jeg gidder da faenmeg ikke tape.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
SITAT(Klaymen @ 17.06.2006, 19.04) 10359
Det er faktisk egentlig meningen at du skal tape der, regner jeg med. Er jævlig vanskelig i allefall. Kanskje det skal gi intrykk av at the Aurochs er et drittlag? Det blir mye lettere når du (riktignok frivillig) spiller Blitzball senere.
[/b]
Ikke egentlig, slik jeg ser det er meningen at du skal vinne, slik at du beviser at hardt arbeid og team spirit overgår ting som det faktum at laget ditt består av en gjeng innavlede halvaper. Dessuten får du jo en stor pokal(that's it. Ingenting mer skjer. Helt sant).

Oh Square :rulleøyne:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Siden dette har blitt «forsvar det perfekte spillet FFX»-emnet, kan jeg jo nevne at du får en Strength Sphere +4 i tillegg til pokalen.

Det ene oppdraget i GTA:SA der du skal stjele en bil, og parkere den helt perfekt mellom to andre, identiske biler, uten å skade den. Dette hadde gått helt jævla fint om ikke spillmotoren fungerte slik at bilen blir en skrapkasse bare du ser stygt på lyktestolpen, som er plassert så strategisk at det nesten er umulig å lukeparkere uten å treffe borti den cirka femti ganger. "Oisann. Kjør til andre enden av byen for å reparere!" :argh:

Også har jeg lyst til å gi et nakkeskudd til personen som trodde det var en god idé å ha et langt, smalt rom med dører på hver side, hvor kun den ene er rett utvei, mens det kommer gigantiske baller og voldtar deg annenhvert sekund i God of War. :argh:

Redigert: Og Blitzball suger. Unødvendig pikkminigame. Er det noe liknende homseri i FF XII blir jeg sur.

D

Doctor Downs

Gjest
Tror jeg skulle hatt et sitat om DS-banen på Kario Kart i den forige posten min. Gidder ikke redigere.

I grunn synes jeg alle oppdrag i spill som krever mer enn ti minutter av min tid uten mulighet for å save, men med mulighet for å dø og måtte starte helt på nytt er noe dritt. Husker blandt annet ett i Grand Theft Auto III hvor man hadde en halvtime på seg til å kjøre mellom alle byene og velte pølseboder. Var ikke spesiellt vanskelig egentlig, men hvis man ved et uhell "mister" bilen sin i vannet eller hisser opp én gatepøbel for mye etter 27 minutter er det ikke en ting i verden som er mindre motiverende enn å prøve det oppdraget på nytt, eller fortsette å spille i det hele tatt for den saks skyld.

Lodin

Der Waaaah
Feil plasserte knapper Hvis du lager et spill i en velkent sjanger er det en fordel at du kopierer kontroll-opsettet som andre har brukt før deg. I en 2D platformer hopper man med "A-knappen" og skyter med "B-knappen". Selvom knappene sikkert heter noe annet på andre konsoller er det fortsatt de samme knappene man bør bruke slik at spillet blir lett å lære seg og tilvendes.
Mega Man Anniversary Collection til GC er vel det ultimate eksempelet på hvor mye det er mulig å feile på dette punktet. Dette er en veldig lekker remake av de første Mega Man spilla og alt er helt supert, bortsett fra at jøpipene i Capcom syntes det var en god ide' å skyte med den grønne knappen og hoppe med den røde, altså det stikk motsatt av hvordan man gjorde det i orginalene. De har med andre ord lagd et spill som er klin umulig å spille for folk som har vokst opp med den tradisjonelle styremåten (altså de spillet er laget for hovedsaklig.)
Forøvrig kan det nevnes at PS2 utgaven har riktig kontroll så den kan man fint plukke opp.

Capcom!

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Omtrent det samme som jeg merket når jeg spilte Soul Calibur 2/3 på Playstation, altså. Knappeoppsettet til GC passet mye bedre, men det gikk heldigvis an å venne seg til begge. Men PS2-oppsettet suger kamelrektum i forhold til GC.

James Bond spillene suger balle nok fra før, men noe som gjør det enda mer rævkjørt enn det kunne ha vært er kjøretøy-oppdragene der du foreksempel skal sitte i en tank og skyte, uten at du selv kan styre tanken. Slike ting hærper FPS-er.

D

Deleted member 91

Gjest
Ja faen, takk for at du minte meg på dem. De var virkelig shitty. Husker utviklerne skrøt av at de syntes on-railingen deres var så jævlig kul, som om noen faktisk skulle syntes det var moro. Var også grusomt vanskelig i tillegg til å være kjedelig til døden. On-rails er generelt sett kjedelig, men i de nyere Bond-spillene tok de virkelig kaka.

Definèr de nyere Bond-spillene? Har ikke spilt Nightfire eller Agent under Fire (eller hva det var), men i Everything or Nothing er det jo noen kule billevels der man kjører selv?