Irriterende designavgjørelser

D

Deleted member 91

Gjest
#41
Ah, litt vagt av meg. Mente de nyere Bond-FPSene, ergo Nightfire eller Agent Under Fire. Er enig i at selve bilbrettene er helt OK (bruker Need for Speed-motoren om jeg ikke tar helt feil), en del fete setpieces der også. Problemet er stedene hvor du ikke får lov til å kjøre selv, men heller må styre et kanonrør eller et maskingevær mens alt annet triller av seg selv.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#42
Som mindre var ihvertfall jeg hekta på on-rails snø/ski-levelet i Tomorrow Never Dies.
 
#43
Jeg syns faktisk slikt kan være moro. Digget motoveien i Enter the Matrix, f.eks. Spillet er egentlig skrot, men.... det er litt moro og.
 
#44
Jeg liker den skamharry slutten med We Are the Champions og Mecha-Smith.
 
#46
SITAT(GungHo @ 18.06.2006, 20.06) 10538
Som mindre var ihvertfall jeg hekta på on-rails snø/ski-levelet i Tomorrow Never Dies.
[/b]

Gode minner vekkes til live!

Siden jeg er stor fan av Oblivion så er det visse ting i spillet jeg kunne vært foruten og det er alle Oblvion portene. Selve ideen er grei nok den, men må det være så jælva mange? De fleste likner også veldig på hverandre. Kunne dem ikke bare ha laget 5 porter eller noe med en stor belønning i hver av dem! Det hadde vært noe det.
 

Lodin

Der Waaaah
#47
De er stort sett frivillige da. Og de som er tilfeldig genererte dukker bare opp på en ny plass etter at du har lukka dem så det er et ganske håpløst mål å prøve å stanse dem på det viset.
Men vil si det er ganske røttent design at det ikke er noen i spillet som forteller deg at det er egentlig er litt meningsløst å fly omkring i de portene. :p
 
#48
SITAT(Lodin @ 19.06.2006, 15.03) 10630
De er stort sett frivillige da. Og de som er tilfeldig genererte dukker bare opp på en ny plass etter at du har lukka dem så det er et ganske håpløst mål å prøve å stanse dem på det viset.
Men vil si det er ganske røttent design at det ikke er noen i spillet som forteller deg at det er egentlig er litt meningsløst å fly omkring i de portene. :p
[/b]

Enig der. Det er selvfølgelig frivillig, men det hadde vært mye kulere hvis man kunne opplevde fremgang ved å knerte flere hundre demoner og annet faenskap. En sinnsyk fet spel som kunne vært avgjørende for resten av main-questet. På tross av dette så er og blir Oblivion mitt favorittspill. Vi får se om Gothic III får gjort noe med det.

En ting til om de portene. De dukker opp hele tiden og alt blir skikkelig skummelt :grine:
 
#50
SITAT(Darkstorm @ 19.06.2006, 17.55) 10653
Oblivion portalene var noe trasig påfunn. Det hadde holdt med 2-3 portaler som du måtte ødelegge, en for hver by er altfor mye.
[/b]

Vel der røpet du noe for meg. Trodde de bare var den i Kvatch jeg + datagenererte :$
 
#51
RE4 er en flott spill. Ikke misforstå meg, det er en av mine yndlinger. Men, HVEM I HELVETTE KOM OPP MED DEN JÆVLA IDEEN MED PUZZLEN MAN MÅTTE GJØRE MED ASHLEY!?!? For meg var det fullstendig jævlig, hele Ashley dritten var jævlig. Rømme fra fienden, ta ned en gjerde, for så å finne en ting som passer i en annen. *puster inn...* For så å komme i neste rom der du må løse et puzzlespill. Det tok evigheter, herregud! Det var intet annet enn frustrerende! Jeg hadde så løst bare å ravle ned disse jøde-lignende monstrende, som var så herlig å skyte på.

Jeg sier det igjen: Ikke misforstå meg, RE4 er i mine øyne blant de beste spillene som fins, men den der scenen var pur pain. :(
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#52
Ashley-delen var blant de mest intense, spennende og nervepirrende delen i hele spillet. Man blir litt satt ut av å plutselig stå der uten våpen og må holde hodet kaldt. I tillegg var det ikke så langt at man gikk lei av det heller, rett og slett et godt avbrekk mellom å skyte på og bare ravle ned disse jøde-lignende monstrene.

Følgende er vel heller et eksempel på mangel på designavgjørelser:
Det første Unrealspillet er et eksempel på mange gode idéer satt inn i de første brettene for så å sakte men sikkert rulle downhill. Spillet hadde en kremstart med god leveldesign, scripted events som lekte med lys og mørke og fiender i foggy omgivelser. Så mista de lysten og brettene ble mer og mer straightforward og monotont,, og det som holdt spillet over gjennomsnittet var den gode musikken og glimrende multiplayer.
 
#53
Jeg må innrømme at jeg ble satt ut, det var skikkelig nervepirrende, blant de skumleste scenene inni spillet. Tingen er, at denne delen er ikke noe morsomt å spille om igjen. Så klart fikk jeg panikk første gang, men de 3-4 andre gangene jeg spilte gjennom det, var det gørr. Og denne puzzlegreia der du må fløtte på disse brikkene var det aller verste.

Renegades var for meg, og vil bli for meg skummel som faen hver eneste gang jeg spiller gjennom spillet. Slike scener synes jeg var bedre, men som du sier: Et lite avbrekk fra alt skytingen. Det var sikkert det utviklerne tenkte på... -_-
 
#54
Jeg spilte Hitman: Blood Money igår. Et spill som tydligvis er utviklet for konsoll først og så overført til PC uten at utviklerene har brukt to timer på å ordne kontrolloppsettet skikkelig. Hvem har noen gang brukt "G" til noe som helst?" Altså, hva faen? "G"!

Hvorfor ikke "F" eller "R" eller "Q" eller noen av de andre knappene som ligger litt nærmere WSAD. For ikke å snakke om høyre musetast som brukes til å gå inn i inventory. Noe som for så vidt har vært standard praksis i alle seriens spill, men når de er så desperate at de bruker "G" for en hel del nøkkelfuksjoner, burde de ha revudert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#55
Hold kjeft. Seriøst. Man kan endre kontrolloppsettet. Det er ikke et problem.
Hvem har noen gang brukt standardkontrolloppsettet i noe spill? Altså, hva faen? Standardkontrolloppsettet!

Sånn til info, så bruker jeg G hele tiden. Istedenfor WASD bruker jeg nemlig RDFG. Mer komfortabelt.
 
#56
Vel, det tenkte jeg ikke på. Siden det var slik fin grafikk i høyre hjørne og greier.

Tenkte ikke så langt igår klokken kvart på fem.
 
#57
SITAT(Yetipants @ 22.06.2006, 15.32) 11156
[...]Istedenfor WASD bruker jeg nemlig RDFG. Mer komfortabelt.
[/b]
Hvorfor har ikke jeg tenkt på det før? :(
Har ofte sittet og tenkt for meg selv at det skulle vært et par knapper ekstra til venstre for WASD, men med RDFG er jo det problemet fikset.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#58
SITAT(Pal @ 22.06.2006, 15.22) 11155
Jeg spilte Hitman: Blood Money igår. Et spill som tydligvis er utviklet for konsoll først og så overført til PC uten at utviklerene har brukt to timer på å ordne kontrolloppsettet skikkelig. Hvem har noen gang brukt "G" til noe som helst?" Altså, hva faen? "G"!

Hvorfor ikke "F" eller "R" eller "Q" eller noen av de andre knappene som ligger litt nærmere WSAD. For ikke å snakke om høyre musetast som brukes til å gå inn i inventory. Noe som for så vidt har vært standard praksis i alle seriens spill, men når de er så desperate at de bruker "G" for en hel del nøkkelfuksjoner, burde de ha revudert.
[/b]
Vel jeg bruker da G ofte, er mange spill den knappen blir brukt til og drope våpen/ta våpen med osv.. I hvertfall i Battlefield 2, så bruker man G til og ta ett nytt gear som ligger på bakken osv, etter døde folk.
Også bruker jeg seff det vanlige WASP oppsettet, og dere som nevnte RDFG, åssen i pokker i vold, klarer dere og gjøre noe som helst med det? Det blir da alt for trangt/kronglete, etter min mening.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#59
Det er da nøyaktig samme avstander, vinkler, etc på RDFG som på WASD. Eller TFGH for den saks skyld.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Du er ikke mann før du bruker PLØÆ.