Jævlige spill

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, mine damer og herrer... tiden er inne for å presentere de jævligste spillene vi noensinne har sett, hørt eller blitt utsatt for. Ble inspirert av dette mesterverket:

Faenskapet heter kort og godt Halloween, og dukket opp da jeg skulle finne noe halloween-shiznit. Gud bedre. Ja, Gud ER bedre.

Neste på lista: Simon the Sorcerer 3D.

"Psssh, der der er da ikke så ille - sikkert ganske gamle saker, det der. Fra da Voodoo2 var hot stuff, ikke sant." Joda, hadde det bare vært så vel... jeg lar spillets QAF ("Questions Answered Frequently") tale for seg selv:
"-When is Simon 3D coming out ? WHEN ???
-April 19th, 2002."
YOINK!

Og, såklart: Everquest 2.

AAAHAHAHAHAHAHAAAA! :D
Hill den brave amasonkrigersken iført Bæsjerustning +3 og Snusleppe of Might! :D

Beklager, men jeg bare elsker det bildet. ;)

PS: Når du skal poste dine egne... ja, jeg vet at Something Awful har en hel seksjon med horrible spill, og jeg har sett alle.

Må bare spørre... er det Halloween spillet ment for å være skummelt?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det må gudene vite.

Lodin

Der Waaaah

Føkk deg Rise of the Robots! Du suger så jævelig og jeg kommer til å hate deg til den dagen jeg dør.
Verste bruk av 600 kroner noensinne.

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Superman 64 har fortsatt en suck-factor som overgår det meste.
Jeg mener å huske at å spille det var som å plaske rundt i en halvt oppblåst gummibåt med en knortekjepp til åre.

Yoshi's Story til N64 må være en av de mest kvalmende spillene jeg har vært borti. Grafikken, musikken, og nærmest ALT var bare så fantastisk uutholdelig selv for et Nintendo spill, og hvorfor i alle huleste helvete måtte de finne på å gi Yoshi den fæle "blah blah" stemmen hans? >_<

Kilik

Lokal moderator
Big Rigs: Over the Road Racing

Ja, dette er ikke fra noen betaversjon, men et spill som faktisk er solgt i butikk. Textures og collision detection var tydeligvis ikke nødvendig. Spillet er fra 2003...

At det er umulig å tape i spillet (da AI-bilene ikke beveger seg)begrenser jo også levetiden.

The supposedly computer-controlled truck you're supposed to be racing against in the game never actually moves. It's right there next to you at the beginning of a race, but it has no purpose in the game. This is to say, actually, that none of the game's races have a purpose because there's no competition and no time limit. You win every single time. So unless you especially like seeing a winning-screen over and over again that reads "You're Winner!", there is absolutely no point in playing Big Rigs.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Visst faen, Superman 64 ja...
"Gutter, gutter! Den superræva 3D-motoren vår klarer ikke å rendre lenger enn fem meter foran Supermann!"
"Hmmm. Jeg har det! Gjør det til en plothook der Lex Luthor har sluppet ut gass, slik at vi kan late som om at det er gassen som forhindrer deg fra å se lenger frem! Og gjør kontrollsystemet fullstendig ubrukelig, få Supermann til å miste liv konstant uten noen spesiell grunn og sleng på en tidsbegrensning som gjør første oppdrag umulig!"
"Genialt, sjef!"

Åh, åh! Kom på ett til.
Red Faction
Fytti HELVETE, dette er skamfullt. Plottet stjeler vekselvis fra Deus Ex og Half-Life (sistnevnte stjeler spillet også fiender fra), GeoMod-gimmicken blir brukt nøyaktig to steder i spillet og programmererne vet ikke hvordan man mekker en halvdårlig speileffekt engang. Speileffekten i Red Faction er nemlig sånn:
hvis (spilleren_ikke_står_foran_speilet) => vis_grå_tekstur;
hvis (spilleren_står_foran_speilet) => vis_et_ufattelig_kornete_bilde_av_spilleren;

Første gang jeg så det visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte. Hadde jeg vært sjefen til den som var ansvarlig for det hadde jeg gitt vedkommende fyken på momangen. Så ræva ser det ut.
Føy til ubrukelig brettdesign, så-som-så-scripting og tidenes antiklimaks mot slutten. Red Faction får å injisere et kilo heroin rett i ryggmargen til å virke attraktivt.

Kilik: Stemmer, husker jeg leste om det der på Gamespot og så videoomtalen. Den besto av at kisen som spilte gikk ut på gata, rettet blikket mot himmelen og ropte "WHY?????", eller noe sånt. :p
Sånn apropos... jeg elsker at HUD-en faktisk er for liten for den minimale informasjonen som vises. Herlig. :D

Novastrum

Feminist-elitist

HVORFOR brukte jeg penger på dette makkverket?!!! Hvorfor!??? 500,- kroner RETT i DASS. Det mest ubrukelige spillet jeg har i samlinga. Får håpe South Park holder sin kalkun-status. Kanskje jeg kan tjene tilbake de 500,- av en teit fanatiker.

Det er lettere å ramse opp hva som funker i dette spillet kontra det som ikke funker:
*Det som Funker*

#1 - Farger

(kommer faktisk ikke på noe mer.)

Ellers er alt en pakke med dritt. Figurene sklir bortover landskapene som om de skulle vært spøkelser. Det er en liten bobbing på våpnene, men den er så teit at det bare ser ut som folka veiver med henda.

Opprinnelig skrevet av Kilik@02.11.2004, 20.18
Big Rigs: Over the Road Racing

Ja, dette er ikke fra noen betaversjon, men et spill som faktisk er solgt i butikk. Textures og collision detection var tydeligvis ikke nødvendig. Spillet er fra 2003...

At det er umulig å tape i spillet (da AI-bilene ikke beveger seg)begrenser jo også levetiden.

The supposedly computer-controlled truck you're supposed to be racing against in the game never actually moves. It's right there next to you at the beginning of a race, but it has no purpose in the game. This is to say, actually, that none of the game's races have a purpose because there's no competition and no time limit. You win every single time. So unless you especially like seeing a winning-screen over and over again that reads "You're Winner!", there is absolutely no point in playing Big Rigs.
128908​
Hahaha! :ler: Jeg så nettopp Video reviewen på Gamespot. Det spillet der ser rett og slett ufattelig dårlig ut. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan få seg til å gi ut et spill som det der og atpåtil ta penger for det.

når jeg leste emnet tenkte jeg på det spillet jeg også....

uh... det dårligste jeg har vært borti må være crusing the usa, eller crusing the world. bil spill til n64 som bare var helt utrolig dårlige. leste en rewiew for en god stund tilbake.

"the colours were nice..."

har sikkert spilt mye verre spill, men det beste jeg kommer på i farta.

Terje

mostly harmless
Jet Ion GP til PS2.

Jeg kjøpte dette, det ligna på en artig vri på Wipeout konseptet. Futuristisk racer der du i teorien kan fly hvor du vil. "Banen" er rett og slett et energi-bånd, hvor jo nærmere du er dette, jo fortere går det. Så racet går på kryss og tvers rundt i byer og tuneller og alt mulig, hvor det gjelder å holde tunga rett i kjeften og ratte denne farkosten etter dette båndet.

Problemet er at dette spillet lagger noe helt forjævlig. Og det er et konsollspill! Jeg mener, det er sykt hvor mye lagg det er. Jeg tipper at det ligger rundt 10 fps sånn til vanlig, og ramler ned til 2 eller 3 når det skjer mye. Jeg kødder faen ikke, lei det eller finn en video av det eller noe hvis dere ikke tror meg. Spillet er uansett ikke spillbart i det hele tatt på grunn av det. Synd, for jeg synes nå idéen faktisk er god.

Jeg får vel en del hets for å nevne dette spillet siden det sikkert er ganske bra i forhold til det meste av det andre som er nevnt her, men jeg vil allikevel nevne Need for Speed: Underground.

Gameplayet suger, varigheten er kort, grafikken er snål (hvorfor i helvete er bakken nærmest speilblank?) banene ligner utrolig mye på hverandre, spillet har en tendens til å bugge. Allikevel det mest solgte spillet i Norge i 2003.

på multiplayer på nfs underground kan du bl.a. bruke koder for uendelig med NOS. ellers finnes det også koder for at du havner foran alle de andre (i fart) hvis du kræsjer. banene er også veldig like

Jeg kan nevne at South Park på PS1 var utrolig gøy. Jeg la faktisk ikke MERKE til hvor ille spillet var før jeg så 1.4 eller 1.6 på Gamespot.
Jeg plukket spillet ut av hyllen, satte det i, og spillte 10 minutter.
AAaah, det var en rar ettermiddag.

Opprinnelig skrevet av DeltaRaven@02.11.2004, 17.29

Yoshi's Story til N64 må være en av de mest kvalmende spillene jeg har vært borti. Grafikken, musikken, og nærmest ALT var bare så fantastisk uutholdelig selv for et Nintendo spill, og hvorfor i alle huleste helvete måtte de finne på å gi Yoshi den fæle "blah blah" stemmen hans? >_<
128785​
Men han er cute da...

Herregud! Yoshi's story var konge!

Det scoret kanskje ikke så høyt på de fleste skalene, men en klar 6/10 oss meg.

:)

Må si at jeg også likte Yoshi's story godt. Men likte Yoshi's island til SNES mye bedre.