Ja, vi elsker pek og klikk♥

Novastrum

Feminist-elitist
#21
Maniac Mansion, faren til Day of the tentacles. Edit: WRYY

Yeti: Kyrandia 3 kunne vært så jævlig bra uten den forbanna jungelen. Fram med penn og papir, og heng gule postitlapper på CRT-skjermen din for å se hvor du allerede har gravd. og det jævla gem-puzzelet på slutten av labyrinten.
K1 var vel heller ikke kremen av krem, men har mange gode minner fra det da jeg spilte det første dagen jeg fikk ny 486 dx/66.
PPPS: Spill nå for faen i helvete DoTT hvis dere ikke gjør noe annet.
 

Terje

mostly harmless
#23
Helt klart at man må spille gjennom Lucasarts-spillene. Ingen vei utenom, de var kongen på haugen med pek-og-klikk. Sierra sine kunne ikke måle seg, men det er noen artige der også. Jeg har spesielt et godt nostalgisk forhold til de tidligste Sierra spillene med text-interface. Var særlig glad i de første Space Quest spilla, men de andre seriene var også gode. Bør prøves for en annerledes opplevelse om man er glad i pek-og-klikkere.

Et annet som sjelden blir nevnt som jeg spilte på Amiga er Universe. Et godt sci-fi pek-og-klikk helt tydelig laget av fans av sjangeren da det inneholder en del referanser til andre populære eventyrspill og utallige sci-fi referanser. Knallgod grafikk for æraen og et ikke altfor frustrerende gameplay. Anbefaler denne hvis man finner en mulighet til å få spilt det (vet det eksisterte en DOS-versjon også).
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#25
Tafsere
 

Terje

mostly harmless
#26
ScummVM er tilgjengelig på Android ihvertfall, sikkert også på iPhone. Det er da en greie som er tilgjengelig på en rekke plattformer som emulerer særlig Lucasarts spillene, men også noen andre som Beneath A Steel Sky og Broken Sword. Aberet er at det krever litt innsats for å få kjørt noen spill, programmet er kun emulatoren så du må finne spillene og legge til spillene selv. De er ikke så vanskelige å finne, men er ikke helt lovlig å laste ned. Det finnes løsninger for å overføre spilla hvis du eier dem fra før, og som også er slik det er meningen at ScummVM skal brukes men HAHAHAHAHAHA
 

Novastrum

Feminist-elitist
#27
Jeg eier alle Lucas Arts-P&C-spill, inkludert The Dig.
Kjøpte en LA-megapakke på tidlig/midten av 00-tallet med hele kalaset på egne CD-er. (minus ape-øyene, men de har jeg kjøpt andre ganger)

PS: Gjett hvordan Lucas hadde fått spillene til å funke på Windows XP i den megapakka? :D
 
#28
Bare tenkte å nevne Flight of the Amazon Queen som kom ut i '95, og var sterkt inspirert av Indiana Jones og LucasArts spill generellt. Spillet er gratis og ligger på ScummVM sine hjemmesider. Et av de siste store point'n'click spilla som kom til Amiga også. Bra spill med fin grafikk og flott musikk. Anbefalt!
 

Lodin

Der Waaaah
#29
Lucius blei slippi uten noe brask eller bram på onsdag. Faktisk er det ikke engang lista under nye releases på Steam. Det er da det alle trodde skulle være Hitman med Damien fra The Omen. Det er det desverre ikke, men istedet et ytterst vanlig pek og klikk i tredjeperson med Damien fra The Omen. Litt skuffende at det ikke har mye frihet, men vi liker jo pek og klikkere og. Det er helt ålreit om man kan deale med det ifølge RPS. Sjæl har jeg altfor mye på tapeten nå, men det skal coppes før eller siden.