Jeg deler mine tap

Hvem hadde egentlig vunnet denne diskusjonen?
Adminen stengte emnet før jeg kunne argumentere videre, og uten varsel.

Det diskuteres om hvilken spillemaskin (DS eller PSP) som kommer til å gå av med seieren. Jeg er Tubs, og prøver så godt jeg kan å stille meg objektivt til saken.

Her er linken til diskusjonen

Han åpnet emnet igjen fordi jeg klanget ved å legge en link til pedofil-forumet.

Jeg har nå klart å ødelegge dagen til LoCo_nisse, fordi han sa at han ikke ville ha kunnskap om hvor syke folk som bor i verden.

Nå kan dere heller komme med gode argumenter jeg kan bruke imot LoCo_nisse.

Et argument for nintedo ds, er at dette har nintendo vært ute for før, og da banket de opp kunkurrentene. De vet hvordan de skal håndetere slikt.

Nå kommer det jo også 2 andre håndholdte på markedet omtrnet samtidig. Det er nok lett å gitte at de kommer til å drukne blant psp og ds. Men de at de kommer flere nye på markedet samtidig ser jeg faktisk som positivt for nintendo. Dette kan jo kanskje sies å være litt drøyt, men jeg skal forklare. Jeg er uten tvil at ds kommer til å selge bra, spesielt nå ved lanseringen rundt jula i usa og japan. Så er det en del som ikke kommer til å kjøpe ds, men som kommer til å kjøpe en av de nye. Da vil kanske de fleste havne på psp, men noen kommer også til å kjøpe for eks. gizmondo. Dette er kunder som egentlig ville ha kjøpt psp om det var det enste alternativet til ds. Nintedo kommer jo også til å merke dette, men jeg tror det vil svi mest for sony og psp.

Sony har jo selv sagt at dette er en konsoll til hjemme bruk, pga batteriet. Det ser jeg på som grovt nederlag for psp. Skal jeg ha håndhold, så skal jeg kunne bruke den på bussen.

Jeg har argumenter for psp også, men de er du kanskje ikke så interessert i...

Hvis du leser innleggene, så finner du fort ut at dine argumenter ikke holder imot han, han utelukker det faktum at nintendo har erfaring, jeg trenger noen gode og BRUTALE SANNHETER for å vinne denne diskusjonen.

Ved å vinne, mener jeg ikke å få fram at DS'en er best uansett, men å få fram at DS'en minst har like god sjangse til å vinne som PSP'en har.

Det er en brutal sannhet at nintendo har knust kunkurrenter før, hvor mer brutal kan en bli? Når vi spår slik som vi gjør nå, så er slike brutale faktaer viktige. Si det til ham du...

Har du lest innleggene hans?

Det går ikke ann å komme opp med slike påstander, dessuten klarte Sony fint å ta oppmerksomhet ifra nintendo med PSX og PS2.

SHDR

Gullmedlem
Fyren argumenterer ikke, du kan jo forsøke å påpeke det. Han bare etablerer uangripelige fakta, som at han skal kjøpe den, og regner med at det er representativt for markedet. Poenget er at MARKEDET ikke betaler 200 kroner for en UMD-film. Markedet betaler 90 kroner for en DVD på Play.com istedet, et utbredt og sikkert lagringsmedie som kan brukes på et bredt utvalg avspillere, og ikke bare en overpriset medieboks med frimerkeskjerm. Du kan også påpeke at ATRAC3 vel knapt er det aller mest utbredte lydformatet i hele verden, at du er nødt til å bruke Memory Stick, at du for å bruke Memory Stick-en til musikken du utelukkende kan kjøpe fra Sony.connect og som ikke spiller på noe annet enn Sonys egne spillere, må ha en ekstern kortleser. Det blir ganske dyre saker ... du kan også argumentere for det fakta at Nintendo har en etablert online-tunnel på gang (henviser til Warp Pipe/Nintendo DS-ryktene som har flommet), mens Sony faktisk ikke har noen erfaring innenfor online-feltet, og ikke har annonsert noen førstepartiløsning for nettopp det. Nevn videre at det kommer enormt mange PS2-ports til PSP i motsetning til bare to N64-ports til NDS, og det faktum at PSP bare er en bærbar PS2, mens NDS forsøker å skape en ny måte å spille på, via touch screenen. Spill som XY/XX Feel the Magic og Metroid Prime: Hunters er faktisk ikke mulig å spille på PSP, store aktører som Capcom, Konami og Square-Enix har erklært sin støtte til Nintendo, mens de avventer PSP-en, fordi de simpelthen ikke forstår hvilket marked den er ment å rette seg mot. Alt dette står i artikkelen min, som nepa du diskuterer med neppe har godt nok ordforråd til å klare å lese uansett. Siter noen fakta fra den artikkelen, så har du i og for seg diskusjonen i din hule hånd.

Det første du bør gjøre klart er at det håndholdtemarkedet og konsollmarkedet er to vidt forskjellige ting. Gameboy er et like stort (om ikke større) navn til håndholdte som Playstation er til konsoller.

Så bør du også dra frem den latterlige levetiden til PSP (som ifølge Sony selv ikke er mer enn 2 timer med alt på) og det at. Sony regner med at om et de senere (les: et drøyt år) vil kunne slippe et større batteri eller muligens en ny PSP med en levetid på 14 timer (dette er dog Sony-tall, de samme tallene som sa at PS2 kom til å ha Toy Story 2-grafikk og at det ville bli som å "jacke into the matrix" når man skrudde den på). I bunn og grunn slipper Sony et uferdig produkt på markedet.
Og husk nå å nevn Memory Stick'ene som man må kjøpe for å kunne lagre og alt annet av ekstra utstyr som nærmest virker obligatorisk å kjøpe for å kunne nyte maskinen. PSP ($150) + ekstrautsyr ($80-150) = mye mer enn antatt.
Les forresten Shadars artikkel på forsida.

Jeg har lest artikkelen til Shadar på forsida, det jeg sliter med er at han ikke vil høre på sannheten. Har forsåvidt endt samtalen med han med et "la-oss-bli-enige-om-at-vi-ikke-kan-bli-enige", noe som jeg så som siste løsning.

Har også nevnt at sony slipper ut en konsoll med dårlig batterlilevetid, noe han syntes var et dårlig argument.
Han argumenterer rett og slett kun på subjektive meninger om noe han har lite forståelse på.
Jeg har allerede satt meg selv som vinner av saken, selv om vi ikke kom til en enighet.

hahaha... jeg må bare innrømme at jeg lo litt når jeg leste siste post:

kan dere ikke ta dette i "reallife".
Dere sitter faktisk og praktisk talt 4m fra hverandre

Det er et resultat av at det er alt for lite å gjøre på media og kommunikasjon.
Og at vi ikke gidder å måtte rope over til en annen på fire meters avstand.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
*Kremt* Philips oppfant CD-en. Sony bidro bare med feilkorreksjonsmetoden som gjør at skiva kan spilles av selv om den får noen riper.
Bare til informasjon.

Da tok jeg feil, men ser dere poenget mitt? Jeg skjønner jo selvfølgelig hva dere mener. Dere er imot at Sony skal klare å albue seg til et monopol.

Nei, i denne diskusjonen så var jeg lettere irritert på kameraten min som påstår at PSP kommer til å vinne uansett (på tross av sine feil). I tillegg kastet han tilbake alle mine argumenter med surrete og uvitende påstander.

Ikke forstå meg feil, jeg missliker ikke sony, men trangsynte fanboys (hvis det i det hele tatt fins noen fanboys som ikke er trangsynte).