[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Et intervju med Rikkard som var mer opplysende og spesifikk enn videoen hans.

http://www.rockpapershotgun.com/2013/03/08/revealed-richard-garriotts-massive-ultima-successor/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed: RockPaperShotgun (Rock, Paper, Shotgun)
it will also search for people you know, by whatever means it can, whether you give us access to your contacts list or your social media connections. We’ll search for people you know and automatically bring them into the purview of your game.
You will literally be able to see them walking around in the world with you. You don’t have to party. You don’t have to group. It just happens automatically. So it’s not exactly massively multiplayer. We’re not going to bother putting 10,000 people you don’t know on screen in front of you. But if we can’t find anybody you do know, we will put some people you don’t know on screen in front of you, so the world feels rich and full. But it’s in this interesting line. It’s not, strictly speaking, single-player, but definitely not massively multiplayer.
Så Dark Souls/Journey bare at du har litt kontroll over hvem du vil bringe inn. Det hørtes jo litt lurt ut.

Lodin

Der Waaaah
Wayforward var tydligvis blitt for komers for noen av folka så de slutta og starta sitt eget studio. Prosjektet må såklart sparkes og det er en 8-bits platformer hvor man er en ridder som denger ting med en spade. Backer det delvis fordi det er Wayforwardish og ser awesome ut og delvis fordi man bruker spaden som stokken til Skrue i Ducktales. :yoshi:

Lodin

Der Waaaah
Lol, Pebble, den klokka som kan synke opp mot Android og iOS har ikke fått skikkelig CE sertifisering og nå nekter tysk tollvesen å sende de videre til backere. Folk får valget mellom å returnere dem eller sende dem til destruksjon. Det er sikkert potluck hvor man befinner seg, men de greiene gjelder for all elektronikk i Europa så det kan godt hende de blir stansa her og.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Er det bare jeg her som savner gammelskole-emmemoser som DAoC og Shadowbane? DAoC2 har ihvertfall starteren sin oppe nå og lover en pve-løs greie med "jepp, holy trinity fordi fuck dette new-age mmo-drittet".

http://www.kickstarter.com/projects/13861848/camelot-unchained

Det jeg er mest skeptisk på er at de kommer til å ha månedlige avgifter. Jeg lever i den troen at dette har en u-ubetydelig innflytelse på designet av spill og flytter fokuset bort fra å bare lage et gøy spillen mot det å få folk til å spille lengre med psykologisk juks og fanteri.

Lodin

Der Waaaah
Drama i Indiegogo-leiren. Chole Sagal som mekka Homesick var i ei bilulykke for noen år siden og endte opp med metallbiter i kroppen. Det har ført til metallforgiftning og hu kom til å daue om hu ikke fikk en nødvendig operasjon, noe helsevesenet såklart driter i. Nå har hu og andre indier samla inn 29.000 dollars, noe som ville holdt, men Indiegogo har plutselig kanselert innsamlinga og refundert spenna. De påstår at det er scammings på gang pga. suspekt aktivitet. Om det ikke er fusk har dama bare noen måneder igjen. :ehm:

Terje

mostly harmless
Road Redemption er et nytt Road Rash, eller nei, men jo, eller...

Viser seg at en gruppe erfarne utviklere som digga Road Rash vil lage seg et Road Rash. Bare at ingen av de har hatt en dritt med Road Rash å gjøre. Dan Geisler som stod bak den opprinnelige serien har jo uttalt at han kunne tenke seg å sparke den i gang igjen. Men det er ikke denne. Dette er noe annet. Eller neida. Men joda.

Altså, det er et Road Rash. Det kommer til å ha en historie om å tilkjempe seg høyere status i motorsykkelgjengen sin, men ingen legger skjul på at den bare er der som en unnskyldning for å kjøre ulovlige motorsykkelløp langs landeveien hvor det er greit å fike opp motstanderne med balltre. De lover at dette ikke blir et lett spill, dette sier de skal være rettet mot erfarne spillere. Et antall spillmodi, flerspillerfokus og en haug nye våpen som inkluderer diverse skytere(!) skal være med. Jeg er ikke akkurat overbevist. Men for all del. Ser ut til at de har en sjangs til å nå målet sitt på $160.000.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Road Rash har alltid virka for meg som om det var jallamekk uten noe mer poeng enn å være edgy kult hipp det, grill og kos deg bade ved at du kunne denge opp motstanderne. Confirm/deny? Uansett ble jeg overraska over at noen tydeligvis syntes det var fett nok til at de ikke bare husker det i 2013, men ønsker å mekke en ny utgave. Kanskje det har noe for seg.

Har brukt en god del timer på gode gamle Road Rash til Mega Drive så dette måtte backes. Blir neppe GOTY, men er det gøy å sparke kompiser inn i trailere og lade hagla på sykkel som Arnold i Terminator 2 ? Hell yeah \m/Forresten, her har dere en video av gamle Road Rash sånn i tilfelle dere ikke har noe bedre å bruke 2 timer og 9 minutt på.

Lodin

Der Waaaah
For de som orker har Jimmern mekka en liten let's play av Among the Sleep demoen pressen har tilgang til. Denne spillen ass.

Og her er en tubb som viser åssen decking fungerer i Shadowrun. De har virkelig fått til cyberspace.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Den kjipeste 1up-podcasten (bortsett fra sports anomaly og den jævla WoW-greia)... :penga:

Hvor er GFW-reviven min... :argh: