[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Lodin

Der Waaaah
Ok...

Gidder ikke backe, men det kan jo bli ok. Kanskje.

E:Jo også kommer snart Doomhouse 3 til Kickstarter. Den filmen skal backes såklart.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
De av dere som har lyst til å teste Descent-revivalen Overload kan jo sjekke ut denne videoen, og laste ned en spillbar demo:


Og kanskje sparke over noen spenn til starteren siden det ser ganske skralt ut i skrivende stund; litt over halvveis med tre dager igjen. I det minste kan man iallfall si at det der ser virkelig ut som Descent bare med mere græffiks.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det viktigste er at det ble noe av. Men så lenge jeg ikke helt føler at en joystick er noe jeg må ha så klarer jeg ikke helt å engasjere meg heller. Skulle gjerne hatt en, men ser for meg at det koster mer enn det smaker.
Edit: Les: jeg backet det ikke.

Dobbeledit:
agradula skrev:
Det der kan jeg vurdere joystick for. Elsket descent-spilla.
Vurderte det tydeligvis ikke hardt nok.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har en joystick allerede, den heter Xbox One-kontroller og funker med det aller meste. Uanz, spilte Descent med mus og tastatur, spilte testversjonen av Overload med mus og tastatur, og det spørs nok om ikke jeg klarer meg uten joystick nå også gett. Og ja, backa ikke jeg heller, burde kanskje slengt på noen kroner men så var det dette med å ha råd da.
 

Terje

mostly harmless
Jeg backa det såklart og trodde ikke det kom til å bli noe av da det lå et stykke unna. Startere som klarer seg pleier ofte å få rundt en tredjedel av summen den første dagen og en tredjedel den siste dagen mens resten drypper inn underveis. Denne fikk bare en fjerdedel første dagen og mangla nesten halvparten da det var tjuefire timer igjen, så lå et stykke bak hele veien. Kult at den klarte det likevel.

Spilte det første Descent med bare tastatur på fatterns møkkapc og det andre på Playstation. Jeg tror jeg er glad for å ha flystikka denne gangen.
 

Lodin

Der Waaaah
Ikke særlig overaskende at prosjektet er relativt stillestående. Jeg har ihvertfall ikke tenkt å gi en fyr som ikke har mekka no vettugt siden Quake-dagene no spenn.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg så litt på streamen og jeg vet ikke. Konseptet er at du er på et glitchy holodeck og "fordi alt er virtuelt så kan vi gjøre hva vi vil", som blir litt "fordi magi"-forklaringen. Ellers hadde han ikke så mye å si utover at de skal ha metall-musikk, masse gibs, og det kommer til å være så oldskool at det ikke skal være støtte for e-sports med mindre fansen vil ha det.

Men håper nå det blir noe av. Jeg er keen på å se hva det blir til lell.
 

Lodin

Der Waaaah
Hørtes for meg ut som historien til Daikatana bare med holodeck istedetfor tidsreiser. Også skal ikke engang Superfly Johnson være med. Dårlig stemning.
 

Terje

mostly harmless
The Fantasy Art of Oliver Frey er en nyutgivelse av en ti år gammel bok som samler all kunsten Oliver Frey har gjort opp gjennom årene. For oss gamlinger er han mest kjent for å ha gjort de fleste og kuleste coverne til Spectrum-bladet Crash, Commodore 64-bladet Zzap! 64 og Amstrad-bladet Amtix opp gjennom åttitallet. Mye stilig retrospill-kunst altså. Han har fortsatt å tegne og male frem til nå og den nye boka vil ha noenogfemti ekstra sider med ting han har gjort siden den forrige boka kom ut. Den nye vil også ha stive permer der den forrige bare kom med myke.

Det mest spesielle med denne kickstarteren er nok at da jeg trykka "pledge" på denne så gjorde jeg det for hundrede gang. Det inkluderer de som ikke ble noe av og ihvertfall én som prøvde tre ganger før det gikk, så antallet 'startere som faktisk har tatt penga mine er "bare" 87 ennå, men likevel. Send hjelp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noen som føler at det trengs flere Cthulhu-baserte rollespill på datapese? Da kan jo kanskje dette være noe. Stygian: Hvorfor Må Dere Ha en Undertittel er et 2D-rollespill hvor du soser rundt i en verden hvor sjuende far i huset allerede har våkna og planeten ikke akkurat stortrives. Det er en kul setting hvis du spør meg, og jeg liker stilen på græffiksa:




Jepp. Så, hvorfor er jeg likevel ikke helt solgt? Den tryhard-greia på førsten av startervideoen, for det første. Og så er det ganske enkelt det at i et sånt spill så er historien og skrivinga det viktigste, og dette lages av tyrkere. Rett og slett ikke helt overbevist om at det kan bli full klaff, ass. Uansett noe jeg skal følge med på.

Edit: La til litt mer rasisme
 
Jeg har trua på det. Leste Eurogamer sin anmeldelse og den var for det meste positiv, med forbehold om at det er heller vanskelig, selv på normal.